MarcoG schreef:
Het is inderdaad een auto uit negentiennegenennegentig met een vijf cilinder turbodiesel drie deurs hardtop
Contactslot heb ik nog niet aan gedacht. Is er een mogelijkheid een nieuwe permanente voeding aan te leggen met een eigen zekering? En waar kan ik die dan het best aansluiten zodat alledrie die verbruikers gelijk stroom hebben? Ik vond wel iets van een schema van een header/joint nr xxxx maar waar kan ik die in de auto vinden?
Een aparte, degelijke, en goed gezekerde constante 12V is sowieso geen luxe.
Ik had ook een auto uit negentiennegenennegentig met een vijf cilinder turbodiesel drie deurs hardtop ... en ik had ook twijfels bij de constante spanning, overigens nog meer bij de geschakelde 12V in het dashboard, dus wellicht is het nog beter ook een relais toe te voegen en de geschakelde via het relais van de nieuwe constante af te tappen.
Ik had bijv. een radio die soms aan bleef omdat de geschakelde 12V niet snel genoeg inzakte ... dat had ik overigens op een andere manier opgelost: een klokje met een klein gloeilampje en daarmee was het geschakelde deel net zo sterk belast dat de zwevende 12V terug op aarde kwam.
Interessant is bijv. ook dat de accu-spanning gemeten op de sigarettenaansteker ook systematisch te laag weergeeft.
Dus ... het is Lucas King of Darkness die ook hier weer zijn visite-kaartje heeft achtergelaten.