Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 14:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2018, 14:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Na een aantal jaren niet meer in het bezit geweest te zijn van een land rover moest het er toch weer een keer van komen. Na het verkopen van me stage one en de 136inch heb ik een aantal gekke uitstapjes gemaakt maar het gevoel van een land rover is er niet meer geweest. Nu ik straks twee schoolgaande kinderen heb ben ik bang me te gaan vervelen. Dus daarom al een tijdje opzoek naar een project wat haalbaar is voor beginners. En dat is nu gelukt. Paar weken terug samen met schoonpaps (sjaak109) naar Ameland afgereisd om bij een Santana ligero te kijken en dus ook te kopen. Na het sluiten van de koop werden we nog ff getrakteerd op een rondje over het strand met een 110 td5. Ook erg leuk.

De auto is er niet heel slecht aan toe maar het is wel een behoorlijk lelijk gedrocht.. :? Het schutbord heeft het niet overleefd helaas, de deuren zijn behoorlijk slecht. Het chassis daarintegen is nog in prima staat. Motorisch echt in uitstekende conditie, starten lopen. Rijd ook nog best goed en pittig. Standaard is de ligero voorzien van schijfremmen, stuurbekrachtiging,overdrive en parabool vering dus nog best luxe. In Spanje is de auto voorzien van een Santana 88 hardtop.en dat hebben ze niet heel mooi gedaan. :cry:

Het is de bedoeling om ongeveer een jaar te doen over het project want dan is hij ook belasting vrij. Ik weet nog niet precies wat ik er mee ga doen maar het is niet de bedoeling om hem orgineel te maken. ik ben niet perse een liefhebber van originele autos. Zal proberen af en toe wat foto's te plaatsen van de vooruitgang..en wellicht af en toe wat vragen hier af te vuren..voor nu heb ik wat foto's toegevoegd van het gedrocht. Wees mild :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Rolf op zo 18 nov 2018, 15:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2018, 15:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
foto foto foto foto

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2018, 15:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
en hier de rottigheid.... :cry:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En het gedrocht past gelukkig in de schuur, foto is wat wazig want de hele schuur staat blauw van de rook.. :mrgreen:
Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2018, 15:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Mooi hoor...........
t,is gewoon een luxe series 3 met ietwat euhhhh ander uiterlijk.
maarrrrrrrrrrr veel plezier met het roestoreren van deze. ik denk dat als hij klaar is menig hoofdje omgedraaid zal worden.
ik zou alvast maar een paar dozen "echte" kruipolie bestellen :-}

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2018, 19:51 
Ik vind hem nu al mooi! :D :shock:
Geweldig, niets meer aan doen zou ik zo zeggen. :mrgreen: :mrgreen:

:? En hou Sjaak even buiten de deur, die heeft de smaak van de haakse slijper te pakken.
Dan heb je in een record tijd niets, tis een wonder dat die kanarie van hem weer op de weg is :D


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 nov 2018, 20:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ahum

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 21:59 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Serie 3 zou ik het niet noemen eerder 2.25 en nee niet van wegen cilinder inhoud.
En nu maar afwachten of dit lelijk eendje een zwaantje wordt.
Denk dat een metalen gril van S2 al een hele verbetering zou zijn, heb niets met dat plastic ding aan de voorkant, is maar een suggestie ;)
Gelukkig werkt mijn griepprik nog, zit wel in Spanje en het is klo%$ weer dus aan het mijmeren hoe en wanneer de ambu een opknapbeurt krijgt.
Nou ja voorlopig superlux in de toyo dus geen haast, eerst nog 3 maandjes in Marokko spelen.
Succes!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 nov 2018, 22:32 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Jamaar schreef:
Serie 3 zou ik het niet noemen eerder 2.25 en nee niet van wegen cilinder inhoud.
En nu maar afwachten of dit lelijk eendje een zwaantje wordt.
Denk dat een metalen gril van S2 al een hele verbetering zou zijn, heb niets met dat plastic ding aan de voorkant, is maar een suggestie ;)
Gelukkig werkt mijn griepprik nog, zit wel in Spanje en het is klo%$ weer dus aan het mijmeren hoe en wanneer de ambu een opknapbeurt krijgt.
Nou ja voorlopig superlux in de toyo dus geen haast, eerst nog 3 maandjes in Marokko spelen.
Succes!


Ik zou eerder zeggen dat het een serie 3-en-een-half is.   Santana voerde allerlei verbeteringen door die LandRover niet nodig achtte.
LandRover kwam uiteindelijk met de Stage I (dat was vooral een industriële impuls, het Stage I is dan ook de name van het subsidie-programma).
En daarna ... gelukkig met de 110 en vervolgens schoorvoetend ook de 90, die 110 was een onbeholpen antwoord op de meer en meer succesvolle Japanse 4x4's die het hele marktaandeel in de utilitaire hoek overnamen, en daarna ook de luxere sectie.

Het was dus een beetje de wet van de impuls, de vlucht voorwaarts door de snel oplopende achterstand ... was LandRover net als (of samen met) Santana doorgegaan met stapsgewijze verbeteringen dan was de Defender waarschijnlijk nooit op de weg gekomen en dan was het Defenderoïde voertuig net als de Santana eerder een triest lot beschoren.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 nov 2018, 00:53 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb je de opstelling van de meters gezien? De binnenkant van het schudbord is exact S2A met wel wat veranderingen maar is zeker niet S3 waar alles lelijk plastik is. Wil de S3 rijders niet beledigen, ik hou niet van plastik, je kan er niet op bbq.
Slotjes van de schuiframen zitten boven, zoals S2A.
Zou het S2C kunnen noemen, maar dat komt dat ik meer een uiterlijk iemand ben, onder de motorkap heb je gelijk: S3A.
Landrover is ten onder gegaan aan arrogantie. Ze hebben nooit goed naar de echte gebruikers geluisterd.
Sperren af fabriek? Onzin: niet nodig de wieluitslag is ruim voldoende dat het contact met de ondergrond er altijd is, ik vind dat een van de vele domme uitspraken van LR.
Heb 35 jaar geleden een Engelsman gesproken die na een lange reis door Afrika met een nieuwe S2 een lijst aanbood bij landrover van alle plussen en minnen met suggestie van verbeteringen, antwoord: niet nodig we verkopen er toch genoeg
Tja toen kwam Toyota en nam de markt over.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 nov 2018, 20:29 
Offline

Geregistreerd: za 22 jul 2017, 16:43
Berichten: 100
Woonplaats: Bad Bentheim
Wel dat is een mooi project om je heerlijk mee te vermaken.

Succes

_________________
Land Rover serie III 109" ex NL Leger
Bouwjaar 1976, In gebruik NL leger: Juni 1977


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.