Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Back to business
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 11:25 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Ik ben ook weer actiever geworden.... :-) Na een paar jaartjes het project on-hold te hebben gehad en wat sluimerklussen te hebben opgepakt nu langzamerhand weer aan het opbouwen.

Wat is er gebeurd: Die k&$* MRB heeft ervoor gezorgd dat ik mijn BlueMotion heb geschorst en een quad heb aangeschaft om toch in het terrein te rijden.
Ik dacht dan kan ik mooi de carrosserie lichten en zet ik mijn chassis goed in de verf.
Uiteindelijk toch snel besloten om alles uit elkaar te halen en mijn chassis te laten stralen, want mijn LaRo is nog lang geen 40...
Het resultaat was natuurlijk veel gaten en veel laswerk. Aangezien ik niet van lapwerk houd heb ik met de plasma snijder hoeken weggesneden en er platen in gelast.
Na het laswerk het chassis vol gaten geboord en laten verzinken.
Verzinkt en wel terug heb ik het chassis in de 2componenten verf (Amerlock 400) gezet.

Een projectje op zich: Bij het ontmantelen van de auto kwam ik natuurlijk het stuurhulphuis tegen. Na wat gepiel en zonder eerst in de boeken te hebben gekeken wat boutjes losgedraaid en toen een enorme knal van een veer die tot aan het dak schoot. Deze is inmiddels weer netjes gereviseerd en in elkaar gezet.

Het projectje wat ik nu onderhanden heb is de achteras. Alle keerringen en pakkingen vervangen.

Vandaag voor het eerst weer eens op het forum. Mijn inlog deed het nog en lees allemaal leuke berichten.
Goed om terug te zijn, Back to business.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Back to business
BerichtGeplaatst: ma 05 nov 2018, 21:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Welkom terug.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Back to business
BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018, 14:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 10:49
Berichten: 89
Ook welkom terug

Groet

Geert 88 SIIID


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Back to business
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2018, 11:08 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Gisteren van PaddockSpares een leuk doosje gekregen met 4 setjes RTC3537 (complete bearing kit). Daar word ik blij van!

Nu heb ik daar een vraagje over:
In de as heb ik nu olie 90w130, voor de oliekering moet dan grease (zat ook in de bearing kit) over die wiellagers. Of hebben jullie daar een andere zienswijze op?
Zouden jullie de kap van die wiellagers ook vervangen? Het ziet er nog wel mooi uit en het lijkt me nogal moeilijk om deze los te halen.

Ik heb in de boeken gelezen dat de oliekeering van het diff met ong 40kg/f moet worden geperst, aangezien die niet lekt wou ik deze laten zitten.

Alvast dank voor de reacties


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Back to business
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2018, 12:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik heb alles wat niet lekte of stuk was niet vervangen. if it aint broken etcetcetc of zoiets.
het vet zou ik wel op de lagers doen. in mijn as uiteinden is het 1 bende met een mix van olie vet en ik denk wat water.
maar naar oud Engels gebruik is dit goed. the vetter the better.
heb ooit oude Seagull motortjes gehad. die werden in het tandwielhuis gesmeerd met ep90 en water. er zaten geen keerringen in, ze gingen er van uit dat een mix van olie, vet en water goed smeerde. en het grote voordeel was dat je altijd de weg terug kon vinden op zee. greenpeace was er minder blij mee.
wil natuurlijk niet zeggen dat het met een land rover ook moet. zou ik gewoon doen wat in wp handboek staat. 8-)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Back to business
BerichtGeplaatst: do 08 nov 2018, 12:55 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Hahaha. Ja ook Brits dat Seagull. Dat waren die aanhangmotoren met zo'n rare platte 4 bladen schroef.

Dan delen wij dezelfde mening.. VET VET VET


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.