Crazy-G schreef:
Begin eerst eens met de ontsteking zelf op de curve te zetten zoals aangegeven door 123-ignition zelf, zeker alleen op benzine moet het een fluitje van een cent zijn want je hoeft geen compromissen te sluiten zoals wanneer je op benzine en LPG wil rijden en dan de verdeler correct op tijd te zetten volgens de procedure en kijk dan eerst nog eens wat'ie doet.
Als dat allemaal perfect is kan het uiteraard ook nog de brandstofvoorziening zijn, of een verstopte uitlaat, of slechte zuigerveren, of, of . . . . . . want je kunt de beste ontsteking hebben, als er ook maar iets van de rest niet klopt blijft'ie niet optimaal presteren.
Kortom, zorg dat alle onderdelen (nagenoeg) perfect zijn, dan kom je het verst.
Mijn LW heeft ook een 123 d'r in, keurig afgesteld en loopt als een jekko, nou is een 109 natuurlijk wel een stuk zwaarder maar goed, mijn aangeklede LW weegt ook niet niks en zeker met die daktent d'r op heeft'ie nogal wat luchtweerstand maar ook nu nog gaat'ie lekker door.
Gert-Jan.
Gert-Jan,
Ik rijd alleen op lpg en daarom stel ik hem ook af op lpg. Benzine is alleen maar om bij een volgend tankstation te komen. Je noemt een aantal zaken op die ik allemaal gecontroleerd heb.
Wat curves betreft, wordt er door 123 niks specifieks aangegeven of ik moet er over heen hebben gekeken. Tot nu toe gedaan;
Nieuwe ontsteking gemonteerd dus rotor en verdeelkap ook nieuw
Nieuwe bougies NGK bpr6es opening 6mm
Nieuwe bosch blue coil
8 mm siliconen performance bougie kabels
Kleppen gesteld 0.25 in en uit
Timing staat goed cilinder 1 op BDP, rotor wijst cilinder 1 aan.
Ik heb nu curve C ingesteld met 6 graden vervroeging bij stationair 800 rpm met vacuum los en motorzijde afgedopt.
Op welke curve heb jij hem ingesteld en eventueel met of zonder vervroeging?
Ik zal de compressie eens gaan meten misschien dat het daar in zit.