Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 13:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 01:37 
Offline

Geregistreerd: za 26 mei 2018, 00:59
Berichten: 17
Hallo allemaal,
Aangezien het op de meeste fora gewaardeert word als men zich voorstelt zal ik dat hier ook even doen.
Ik ben al een jaar de trotse eigenaar van een series 2a, hiervoor heb ik 2 suzuki samurai's gehad en een LWB nissan patrol (y61)
Ook heb ik in de afgelopen jaren wat andere auto's versleten, suzuki swift, audi 90, renault twingo, bmw 316 (e36), bmw 325 coupe(e36), renault twingo.
Gezien mijn historie met auto's heb ik mij voorgenomen deze toch echt eens onder handen te nemen, en langer dan een jaar te behouden. ik heb hiernaast ook nog een auto van de zaak, dus hij is er echt voor de hobby, kost praktisch ook geen geld dus t maakt niet uit dat ik er wat langer over doe.

De laro is een gesloten LWB in een soort van desert storm uitvoering, naast mijn reserveband op de motorkap zit er ook nog een enorm filterhuis en cycloon filter op de voorkant gemonteerd.
Op het moment is hij rijdend en dit wil ik ook graag zo behouden. echter zijn er zoals met elke auto van die leeftijd een hoop (aankomende) problemen.
dingen die ik op korte termijn wil doen:
-veren van links naar rechts wisselen (hangt nu scheef naar links, gok dus dat er engelse parabool veren onder zitten.
-trekhaak terug op kenteken krijgen, het ding ziet er zo oud uit als de wagen zelf dus lijkt mij geen groot probleem te moeten zijn.
-alle vloeistofjes en filtertjes wisselen.
-goed leren schakelen met een ongesynchroniseerde bak.
-Motor en bak eens goed onder handen nemen (ik heb hier echter geen enkele kennis van, maar wel iets wat ik zeker wil leren)
-geluid een beetje dempen, ik weet dat ik een spartaanse auto gekocht heb, maar in zo'n leeg alluminium blik word het wel heel lawaaiig. een beetje absorberend materiaal zal naar mijn mening wonderen doen.

dan nog wat over mijzelf.
In het dagelijks leven bouw ik grote videoschermen op concerten, congressen sportevenemten etc.
Woon in de regio rotterdam, en ben aan het kijken of ik bij een of andere sleutelclub aan kan sluiten in de buurt.
Ik doe nu nog alles op straat op een dekzeil op 2 oprijbokken, maar zowel voor het milieu als mijn eigen rug lijkt het mij beter als ik zo nu en dan eens de auto rustig op een brug kan bekijken.

Ik zit vol met vragen, maar zal niet zoals de reguliere nieuweling het forum volspammen.
Heb over het algemeen weinig tijd buiten mijn werk, dus zal over het algemeen met lange tussenpozen reageren.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 09:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
welkom,

mooi man weer een series rijder er bij. dat je Laro scheef staat is al veel over geschreven.die van mij (een 109) staat ook al jaren scheef.
ook na veren wissel, nieuwe veer pakket etc. vind het wel best.
vragen zo veel mogelijk stellen, niet alleen ter lering en vermaak van jezelf maar ook voor de andere lezers.
ik rijd nu 7 jaar mijn 109 (zolang alweer!!!???) en ben ook nog lang niet uitgevraagd.
zo had ik jaren geleden een piepend schurend geluid ergens. kon niet vinden waar maar op gegeven ogenblik was het weg.
hele forum volgespamd met vragen. nooit kunnen vinden
van de week was het terug toch maar weer kijken. bleek het een beugel te zijn van luchtfilter huis tegen het schutbord.

waar zit je in de buurt?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 11:34 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
j-jk schreef:
....
- geluid een beetje dempen, ik weet dat ik een spartaanse auto gekocht heb, maar in zo'n leeg aluminium blik word het wel heel lawaaiig. een beetje absorberend materiaal zal naar mijn mening wonderen doen.


Begin eens met een inspectie van het main-bulkhead. Werk het schutbord af met antidreun en verder nog wat dikke anti-roest-teer.
Daarna de seat-base en de tunnel, daar komt ook heel wat herrie vandaan. Dicht ook zoveel mogelijk de lucht-lekjes tussen de herrie-zone en binnen af - ieder gaatje werkt als een geluidsbron.

En dan het aluminium-koekblik ... daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik heb erg goede ervaringen met de methode "uil", dwz een laag gealuminiseerd belletjes plastic (dat isoleert ook tegen koude en een beetje tegen warmte) en daaroverheen dun goedkoop Kwantum of Leen-Bakker tapijt (de kosten gaan vooral zitten in de contactlijm).

Mbt de methode "uil":
Een uil jaagt in het schemer en moet het niet hebben van zijn snelheid maar veel meer van zijn geluidloze aanval, een soort akoestische stealth dus. De truuk van de uil is dan de buitenkant van het veren-pakket minimaal geluid afstraalt omdat de uil zelf binnen die veren wel beweegt en dus "herrie" maakt maar de buitenkant straalt dat geluid niet af omdat de buitenkant slap-gedempt om die uil heen meereist.
Zo werkt ook de belletjes-plastic-tapijt combinatie (niet zo goed als bij die uil maar het hoeft ook niet zo stil te worden).
Het blik komt nog steeds in resonantie (al wel iets gedempt door het ertegen verlijmde belletjesplastic).
De binnenkant van het belletjes-plastic geeft een deel van die resonantie door - maar al wel na een zekere random-verstoring door het belletjes-materiaal.
Dan is er als afstralend oppervlak het dunne tapijt, weer iets "zwaarder" als het belletjes-spul, dus de resoneer-impuls wordt weer verkleind, en het tapijt zelf heeft dan een iets pluizig oppervlak dus raakt daar nog weer een heleboel "herrie" zoek.

Voordeel van belletjes-plastic is dat het geen vocht vasthoudt, en als je het goed vastplakt en rondom afkit komt er ook geen vocht achter. Voordeel van dun kunstvezel-tapijt is dat het erg weinig vocht vast kan houden, en ook weinig ruimte biedt aan schimmel, meeldauw etc. En het geheel is licht in gewicht (en licht van kleur als je lichtgrijs tapijt neemt, donker als je donkergrijs tapijt neemt).
Er wordt nog al eens gewerkt met neopreen-schuim, of zelfs met van dat akoestische eierdoos-schuim, beide scoren minder qua vocht-huishouding, neopreen is ook zwaarder, en eierdoos-schuim is wel licht in gewicht maar ook nogal volumineus.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 20:04 
Offline

Geregistreerd: za 26 mei 2018, 00:59
Berichten: 17
Dankjullie voor de reactie's

Wat betreft de geluids isolatie heb ik hier eigenlijk al een plan voor.
Zoals ik al zei verwacht ik geen zwevende tesla, ik weet wat ik gekocht heb het idee is meer de "scherpe randjes" er af.
Als de uiteindelijke kogel door de kerk is (wat ik met de laadruimte ga doen) was ik van plan het plafond te bekleden met een soort van bitumen rubber. weet niet echt hoe het heet wel waar ik het kan krijgen en dat het super werkt.
Vervolgens de onderbouw binnen, dus vloer wielkasten etc. bekleden met bedliner.
Ondanks dat het vast goed zal werken, en veel goedkoper zal zijn vind ik het geen porum om met tapijt en bubbeltjesplastic in mijn auto te rijden.
Ik ben vaak van functionaliteit voor uitstraling, maar als ik wat doe dan moet het wel goed zijn.

Dit alles is eigenlijk afhankelijk van de staat van de auto, wil er eigenlijk uiteindelijk mee gaan vakantie toeren. niet te hard mooi over de binnenwegetjes of paadjes.
Dit kan dan dus ook met een aanhanger, aangezien de auto zonder aanhanger toch al niet veel harder rijdt. vandaar dus ook nog de twijfels over het hoe in te delen van de auto. hij rijdt op gas dus een veel grotere of meerdere tanks erin is ook nog een optie zodat ik een mega range krijg.
Echter voordat ik ver van huis ga wil ik het ding wel van binnen en van buiten kennen aangezien de gemiddelde garagist tegenwoordig weinig echte kennis meer heeft van auto techniek.
Het liefst zou ik een keer het blok en de bak helemaal uit elkaar hebben en weer in elkaar zetten zodat ik weet hoe dat nu allemaal in zijn werk gaat. maar ja waar te beginnen zonder enige motor kennis.
Ik ben vrij handig, en veel dingen doe ik al zelf, maar dit is zo iets dusdanig specialistisch dat ik niet weet waar ik op moet letten etc.
Momenteel (sinds ik hem heb gekocht eigenlijk al) maakt mijn motor een flutterend geluid wanneer je hem zwaarder belast.
De verkoper (Ron Bolleboom) had het er over dat dit de ... pakking was. natuurlijk niet al te goed geluisterd aangezien ik in de wolken was dat ik een heuse laro in mijn bezit had.
Wat ook niet helpt is dat er een redelijk exotische motor in mijn 109 ligt, namelijk de 2.6 6 cylinder. waar ik niet al te makkelijk onderdelen voor vind als ik het internet af struin.
Kortom ik heb een beetje angst voordat ik die voor het eerst ga opentrekken.

Mijn "hok" staat in de buurt van Ridderkerk onder Rotterdam, niet echt de plek voor een 4x4 te hebben, zeker niet sinds het terrein bij de maasvlakte jaaaren geleden gesloten is.
Maar zoals te zien is in mijn auto historie blijft het 4x4 virus toch aardig knagen.
Dat virus was bijna weg. totdat ik voor de keus stond... oude amerikaanse muscle car (firebird trans-am of camaro) of deze. geloof het of niet het was de vriendin die de doorslag gaf voor deze auto.
Want die amerikaan "daar rijden alleen maar ordinaire sjonnies in".

terugkomend op het motor verhaal.
Enige tips voor het eerste keer uit elkaar halen van een motor.?
Behalve de "gewoon doen"?
Ik heb al een heel boekwerk op papier van het werkplaatshandboek. (toch weer even wennen in een wereld waar alles met google te vinden is.)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 22:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
j-jk schreef:
...
Als de uiteindelijke kogel door de kerk is (wat ik met de laadruimte ga doen) was ik van plan het plafond te bekleden met een soort van bitumen rubber. weet niet echt hoe het heet wel waar ik het kan krijgen en dat het super werkt.
Vervolgens de onderbouw binnen, dus vloer wielkasten etc. bekleden met bedliner.
Ondanks dat het vast goed zal werken, en veel goedkoper zal zijn vind ik het geen porum om met tapijt en bubbeltjesplastic in mijn auto te rijden.
Ik ben vaak van functionaliteit voor uitstraling, maar als ik wat doe dan moet het wel goed zijn.
...


j-jk, Je opmerking is niet echt "lief".
Natuurlijk is iedereen vrij in zijn persoonlijke mening.
Ikzelf vind blijvoorbeeld bitumen-spul tegen de binnenkant van het dak: onhandig, overkill, en bovendien werkt het nauwelijks als thermische isolatie.
Bedenk dat in de zon het dak heel heet wordt (zelfs een wit dak wordt heet) en dus een bitumineus product traag-vloeibaar wordt (en bij ernstige vrieskoude wordt het juist keihard. Don't ask me how I know ... bij mijn huidige 110 meende de fabrikant dat het handig was een paar bitumineuze klodders tussen dak en dak-spanten te doen ...

Het alu-belletjes-plastic zie je niet (meer) als je het werk goed doet, en het "tapijt", het goedkoopste bij de Kwantum en/of LeenBakker is als tapijt waardeloos, maar prima als hemel en wand-bekleding - je moet je dus geen hoogpolig voorstellen, zelfs niet laagpolig, maar meer een soort grof stug ribfluweel (vergeef me de tegenspraak tussen stug en fluweel).
Ik heb net een metertje donker-grijs gehaald voor het afwerken van een stukje "onder de gordel" - voor het dak heb ik met opzet licht-grijs gekozen, ik slaap soms in de laadbak en het is dan wel zo handig als het niet zo'n donker hol is als het donker is - een lichtgrijze hemel geeft nog iets terug als je een lampje aan doet.
O ja, het is ook wel zo prettig aan je hoofd als de dak-binnenzijde niet keihard is, of kleverig oid.

De laadbak zelf had ik bij mijn oude 110 met rubber beplakt, en bij mijn huidige ligt er nog steeds een zware rubber-mat op de vloer, wel een mat met aan de bovenzijde een korte "ruige" rib-pool. Op gewoon bloot rubber schuif je de lading erg moeilijk naar binnen en nog moeilijker naar buiten. Gewoon bloot rubber is ook "lawaaiiger". Voor de rest heb ik de auto met populieren-multiplex afgetimmerd/ingericht ... populieren-multiplex is relatief stil en in ieder geval licht (in beide betekenissen).

En ... afhankelijk van je verdere inrichting is het aanbevelenswaardig de wielkasten aan de bovenzijde op de een of andere manier te ontdreunen en ook verder af te dempen. Bij mij zitten ze achter een "bekisting" maar dan nog ligt er eerst een dempende laag op en daarna liggen er rechts gereedschappen op - ook een prima ontdreuner - en links heb ik een diepere kist met daarin allerlei zaken, van reserve diesel en spareparts tot een laadapparaat etc. Ook dat ontdreunt goed. Rijd je met een geheel kale laadbak rond en rijd je door een plas dan klinkt dat alsof er een hoosbui overkomt, idem bij wat losse steenslag ... dat klinkt als zware hagel, en de slappe HardTop zijwanden geven het uitlaatgeluid van een vrachtauto door alsof de uitlaat van die vrachtauto direct op je oor is aangesloten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 23:12 
Offline

Geregistreerd: za 26 mei 2018, 00:59
Berichten: 17
Hey marc,

Mijn reactie was geenszins rottig bedoeld hoor. puur dat het niet "mijn stijl" is om dingen zo af te werken.

Ik weet dat inderdaad bitumen gauw genoeg vloeibaar word, ik weet dan ook niet hoe het spul heet wat ik bedoel. is namelijk wel gewoon rubber alleen dan op rol en ongeveer net zo dik als de rollen bitumen die je bij de bouwmarkt haalt.
Het enige waar ik nog geen goed plan voor heb is het bevestigen van welke vorm van isolatie dan ook.
Zoals je ook aanhaalt word zo'n dak erg heet. en ik heb eigenlijk nog nooit een bevestigings middel gevonden wat zulke temperaturen aankan zonder verlies van kracht.
Wil natuurlijk niet dat na de 2e zomer er weer plakkaten met spul naar beneden komen.

Maar goed, eerst maar eens kijken hoe alles nu echt uit gaat pakken met het apparaat.
Voorlopig heb ik de komende 2 maanden nog geen tijd om er ook maar iets aan te doen.
Dus deze zomer word het al zeker niet.

Dankjewel voor je input, dat waardeer ik zeer.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: za 26 mei 2018, 23:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
j-jk schreef:
Mijn reactie was geenszins rottig bedoeld hoor. puur dat het niet "mijn stijl" is om dingen zo af te werken.

...
Het enige waar ik nog geen goed plan voor heb is het bevestigen van welke vorm van isolatie dan ook.
Zoals je ook aanhaalt word zo'n dak erg heet. en ik heb eigenlijk nog nooit een bevestigings middel gevonden wat zulke temperaturen aankan zonder verlies van kracht.
Wil natuurlijk niet dat na de 2e zomer er weer plakkaten met spul naar beneden komen.


Prima. Het voelt prettiger als een "andere" invalshoek niet direct wordt neergesabeld.

Dan qua kleefkrachten: Ik gebruik contactlijm, en dus met opzet zeer lichte materialen.
De harde praktijk (mijn vorige 110) leerde dat - ondanks het feit dat het ook direct mijn eerste "broddellap" was - alu-belletjes-plastic met een dunne afwerklaag vele jaren blijft goed en glad* zitten, ook in de "binnenbocht" van het dak, en dat bij temperaturen van min veel tot plus nog veel meer..
          * dwz zo glad als ik zelf de "broddellap" had weggeplakt
Bij mijn "broddellap" heb ik ook met rubber gewerkt en daarbij geleerd dat contactlijm (ook wel rubberlijm genoemd) rubber helemaal niet zo vanzelfsprekend lijmt als de naam doet vermoeden.

Qua geluidsdemping: Vergeet niet dat de lange aluminium-panelen van zichzelf gewoon niet stijf zijn, en ook niet makkelijk stijf te krijgen zijn. Ontdreuningsmateriaal doet wel wat maar er blijft een slap paneel dat geluid kan doorgeven en/of afstralen. Daarom dus mijn aanpak waarbij je binnenkant en buitenkant zo goed mogelijk ontkoppelt, en waarbij de binnenkant geen hoorbare resonantiefrequentie heeft.

Overigens heb ik voor de HardTop zijpanelen een andere aanpak. Zet er maar eens eenvoudigweg 3cm piepschuim-platen voor, gewoon netjes klem, niet meer. Dat dempt al heel aardig. Ik heb een set wat betere panelen gemaakt, stijf en tegelijk toch zacht.
Bij mijn oude 110 zaten deze platen netjes en strak opgesloten achter 9 mm populieren multiplex. De zijpanelen klinken door deze aanpak ineens donker/dof als je er aan de buitenkant op tikt/trommelt. De populierenpanelen geven aan de binnenkant heel weinig geluid af omdat populierenhout weinig "klank" heeft (een goedkopere viool krijgt door een populieren-achterblad een mooie donkere toon, maar ook weinig boventonen). De sandwich-constructie combineert een verstijving met een inwendige demping.
Ik moet een en ander nog weer verder vervolmaakt terugplaatsen in mijn huidige 110 ... maar ik weet nu al dat het nog weer stiller wordt (aan de schutbord-kant hoefje bij een modernere Defender niet veel te doen, daar hebben ze uiteindelijk wel iets moois van gemaakt in Solihull).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2018, 09:14 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ridderkerk, dat is ver weg. Dus hoeven we niet zo op onze woorden te passen :lol:
(Sorry gekke-geit)

:mrgreen: welkom :mrgreen:

Mijn 109 3 deurs is aan de voorkant redelijk geisoleerd. Van achter kwam op een gegeven moment nog een hoop geluid.
Laatst heb ik wat netten in de achterkant gemaakt (plafon en de kanten) en er slaapzakken, luchtmatjes etc in gestopt... plafon alleen doet al een hoop!

Resultaat: ook als ik niet op vakantie ga heb ik die spullen bij me :lol: :oops:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2018, 09:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
GatheRRoveR schreef:
...
Mijn 109 3 deurs is aan de voorkant redelijk geïsoleerd. Van achter kwam op een gegeven moment nog een hoop geluid.
Laatst heb ik wat netten in de achterkant gemaakt (plafond en de kanten) en er slaapzakken, luchtmatjes etc in gestopt... plafond alleen doet al een hoop!

Resultaat: ook als ik niet op vakantie ga heb ik die spullen bij me :lol: :oops:


Precies, voor de blikken trommel achter geldt dat alles waar het geluid in doodloopt helpt.

Dus enerzijds de echte bron(nen) aanpakken, en daarna zorgen dat het geluid niet doorloopt.

Verder was voor mij toch ook een aandachtspunt de thermische isolatie. Blijft het binnen wat beter warm in de winter, en een tikje koeler in de zomer dan is dat winst. Met name in de winter heb je naast het ordinaire comfort van sneller warm ook heel veel minder last van condens.

PS ... d'r is verder niks tegen als de LandRover direct vakantie-klaar is


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: zo 27 mei 2018, 21:01 
Offline

Geregistreerd: za 26 mei 2018, 00:59
Berichten: 17
Dankjulliewel.

Ik heb in ieder geval genoeg input om de herrie aan te gaan pakken.

Iemand toevallig tips, adresjes of personen die mij verder kunnen helpen wat betreft het onder de knie krijgen van de motortechniek?
Als ik thuis kom, wil ik eigenlijk mijn vingers is gaan branden aan het kleppen stellen. wederom ook nog nooit gedaan, maar ik moet ergens beginnen niet waar?l

Als ik zoek op de interwebs zoek kom ik eigenlijk geen auto motor gerelateerde cursussen of hobby dagen tegen.
Ik wil er best in investeren, want op de lange termijn zal ik bij een volgende auto toch ook weer het een en ander onder handen willen gaan nemen.
En ondanks dat er heel veel nieuwe onderdelen en technieken gekomen zijn, blijft de basis van een verbrandings motor toch hetzelfde.

Ik hoor het graag


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: ma 28 mei 2018, 07:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
welkom,
* Doe niet teveel in een keer. Vaak als je bezig bent met 1 ding word de lijst vanzelf langer. Het blijft engelse troep ;)
* if it ain't broken, don't fix it. Teveel dingen in een keer leidt vaak tot gestrande projecten.
* Kom naar bijeenkomsten/ treffen. Vaak is daar meer kennis dan in een garage te vinden is. Waar woon je ergens?
* Schaf een werkplaats handboek aan (of download er een http://www.landroverweb.com/landrover/p ... r-manuals/ )
* begin met kleine dingen, leer je auto kennen
* misschien is het leuk om een foto hier te plaatsen en/ of erbij te zetten om welke auto/ motor het gaat
sccs,
Jeroen

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Even voorstellen.
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2018, 18:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 262
Woonplaats: Buchten
Hallo j-jk,

Ik weet niet of je nog een volledige naam hebt, maar ik vind een echte naam altijd fijner om mee te communiceren.
Wat die 6 cilinder betreft, zou ik eerst eens wat mensen zoeken die hier wat meer ervaring mee hebben en hun ervaringen proberen te delen. deze 6-cilinder is een mooie motor mits goed onderhouden. Maar net het kleppen stellen is een van de zwakke punten omdat de bereikbaarheid van enkele kleppen een probleem is. Toevallig rijdt mijn broer met een Rover P4 met zo'n 6-cilinder en die heeft en, veel sleutelervaring en al het e.e.a. aan deze motor gesleuteld. Verder is er een Eric Timmermans met een 6-cilinder die ook al het e.e.a. weet over deze motoren.
Jaren terug was er een ook soort splintergroep op de oude prikpagina met allemaal 6-cilinders.
Als je contactgegevens nodig hebt kun je me even een PM sturen.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.