Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 jan 2018, 17:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 35
Beste mensen,

Mijn waterdichte ontsteking (series 3 88' ex abl 24v) werkt niet echt lekker meer en wil deze vervangen door een "normale" Lucas elektronische ontsteking (verdeler). Ik heb hier van alles over gelezen (12v en 24v etc) maar ik heb hier eigenlijk nog 3 vragen over:

1. Past de nieuwe verdeler zo op de "baseplate"? Hier lees ik verschillende dingen over.
2. De nieuwe verdeler heeft een vacuüm vervroeger die normaal op de carburateur zit. Waar sluit ik die nu op aan aangezien de huidige dat niet heeft.
3. Het elektriciteitskabeltje dat uit de verdeler komt moet neem ik aan op 12v aangesloten. Kan ik deze ook gewoon op de omvormer/weerstand (zwarte doosje op de kleppendeksel) aansluiten?

Ik hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft en mij verder kan helpen!

Groet,
Jonas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 feb 2018, 19:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 35
Het is ondertussen gelukt. Voor degene die benieuwd zijn:

1: Dit past zonder problemen. Alleen de klem van de oude ontsteking moest een beetje aangepast om passend te krijgen.
2: Zonder werkt het ook. De vorige had het immers ook niet. Mocht ik aan een nieuwe carburateur toe zijn kan ik hem altijd nog aansluiten
3: Het is eigenlijk niet anders dan dat het al zat. Het geheel werkt prima achter de originele omvormer.

Loopt weer perfect!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2018, 09:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
mooi dat je het meldt wat de oplossing was.
heb zelf een dikke diesel dus nvt. voor toekomstige benzine rijders toch weer een leermomentje.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2018, 15:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Wormpje schreef:
Het is ondertussen gelukt. Voor degene die benieuwd zijn:

1: Dit past zonder problemen. Alleen de klem van de oude ontsteking moest een beetje aangepast om passend te krijgen.
2: Zonder werkt het ook. De vorige had het immers ook niet. Mocht ik aan een nieuwe carburateur toe zijn kan ik hem altijd nog aansluiten
3: Het is eigenlijk niet anders dan dat het al zat. Het geheel werkt prima achter de originele omvormer.

Loopt weer perfect!

Jonas,

Als je nog eens een prijsje in de loterij wint dan kan je ook nog eens een 123-ignition overwegen.
Die draait ook prima op 24V, mits je bijv. een USB-omvormertje gebruikt om de 123-electronica-voeding te genereren.

En ... de vacuum-vervroeging is natuurlijk geen plagerijtje, de motor gaat er als alles goed is beter op lopen, beter onder verschillende belastingen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb 2018, 21:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 35
@Sjaak: Geen punt. Helaas was er dit keer niemand hier die me verder kon helpen. Wie weet is deze post dan in de toekomst toch nuttig voor iemand die hier ook tegenaan loopt! (toch wel jaloers op je dikke diesel!)
@Marc: de 123-ignition is inderdaad prijzig. Ik rij dat er niet aan af... Klopt inderdaad van de vacuümvervroeger. Al doet hij het toch aardig goed zonder. Van het weekend meteen wat aanhangers hout uit het bos gereden en dan ben ik toch erg tevreden over de kracht die het motortje levert, in lage gearing. (voor al de rest blijft het wat ondermaats maar daar zal ik het verder niet over hebben ;))


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 07 feb 2018, 11:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jonas, Je rijdt het er nooit aan af, zelfs als tijd geld is moet je aan Balkenende-plus betalingen denken voordat een kruiwagen in de min komt.
Maar goed, noemde niet voor niks de loterij ... het is evenwel een feest om een motorretje heel mooi rond te horen torren.
Mijn broertje heeft "iets" met 123 en hij heeft dus ook een 123 in zijn overjarige Hanomag met daarin een overjarige Volvo-motor op ethanol.
Het is precies het tegendeel van een diesel ... het blokje draait heel fraai, een rustige "pruttel" en niks (diesel)dreun.
Maar goed, ik ben vooralsnog meer een dieselaar (hoewel een goed draaiend 2,25 of 2,5 petrol blok een wondertje is - ook qua trorque).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.