Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 sep 2017, 19:58 
Offline

Geregistreerd: do 21 sep 2017, 18:38
Berichten: 10
Woonplaats: Oudwoude
Goedendag,

Mijn naam is Haaye ben 19 jaar oud en kom boven uit Friesland (Oudwoude).
Ik ben momenteel nog student aan de Roc Friese poort in drachten waar ik de opleiding middenkader engineering volg, ik zit nu in het 4e jaar en als alles goed gaat is dit het laatste jaar.
Mijn hobby voor Techniek is er al sinds ik een kleine jonge was en sleutelde overal aan waar ik aan mocht zitten, uhum soms ook waar ik niet aan mocht zitten van mijn vader maar dat is denk ik voor velen herkenbaar. Mijn eerste auto gekocht toen ik 17 was. een volvo 740 GLE 1986. hier begon het verhaal beetje opknappen jaartje zo mee gereden en afgelopen winter 6 cilinder uit volvo 960 ingebouwd(deze ombouw jaar eerder gedaan bij mijn broer zijn auto). Rijd echt fenomenaal. Ben dus beetje bekent met ombouwen en vind het geweldige projecten maar vaak wel tijdrovend en duur;P. Aangezien deze Volvo in de oldtimer regeling valt had ik s'winters geen auto, de tijd dat je hem het meeste nodigt heb. Ik ben toen gaan kijken naar een 4x4 en wou belastingvrij rijden het hele jaar door.
Het oog viel al snel op de land rovers wat ik altijd al geweldige auto's vond en waar we vaak over praten. Ben hard gaan sparen en nu ben ik al bijna een jaar een gelukkige gebruiker van een Land rover series III uit 1972, heb met de auto al veel beleefd en al heel veel gelachen.
Ik kocht de auto uit Limburg weg, heeft mooie tijd stil gestaan (10 jaar) maar wel droog dus frame is was bijna helemaal hard, schudbord bij het raam slecht, remmen werkten niet goed. verder weinig aan de auto. Na paar plekjes verhelpen op het chassis van de auto begonnen met de remmen. Even nagedacht hoe ik het zou doen maar vrij snel besloten om de complete Remmerij te vernieuwen, alles er nieuw ondergezet met nieuwe leidingen enz. Remde weer als nieuw! Toen de apk en kwam er zonder problemen doorheen, dat viel me alles mee.
Sinds dien wat dingen opgeknapt en roofrack er op gezet.
Na een jaar ervaring met de auto ben ik toch wel gaan vernemen dat de motor niet meer helemaal goed is na 100086 originele kilometers. Heb er sinds dat ik hem heb ongeveer 35 liter olie in gegooid. Dus kwam tijdje geleden het besluit dat ik daar mee bezig moest, maarja meerdere opties. Blok reviseren, standaard diesel blok, 2.5n/a, 200tdi zonder turbo of met, of kijken naar ombouw met conversie plaat. Na tijdje zoeken en veel lezen kwam ik plots een conversie plaat van een Mercedes om617 motor naar land rover versnellingsbak tegen. Dit zag ik gelijk wel zitten en deze kon ik overnemen voor 50 euro. Vond ik geen raar geld. Dat word het dus een om617 in de series land rover. Ik ben nu tijdje al opzoek naar een Mercedes motor en nu lijk ik een mooie motor gevonden te hebben, hier ga ik morgen heen te kijken. Het is een om617.912 met 88pk.
De plannen worden om hem achter de series bak eerst te zetten maar ooit is het plan om er andere assen met andere bak onder te doen, maar dit laat ik nu eerst even aangezien ik het geld daarvoor nu niet heb en ik hem eerst langs de Rdw wil hebben.
Mijn broer en ik zijn al wat dingen aan het uitzoeken en hebben al wat dingen liggen. paar dingen moeten we nog uitvogelen maar sommige dingen kunnen alleen als ik de bak van de oude motor los haal. namelijk de koppelingsplaat ben ik bang dat die niet past maar dat weten we binnenkort.
verder is het plan om het schudbord aan te pakken die kan er dan toch makkelijk tussen uit, verdere roest als ik die tegen kom wordt ook gelijk verholpen.
ik denk dat dit het meeste wel is voor nu.
tijdens het project zal ik foto's maken en zal kijken als ik de conversie plaat na kan tekenen en mensen die er belang bij hebben mogen altijd vragen maar weet zelf nog niet hoe alles past. de conversie plaat past op om615 om616 en om617 en op de benzine versie uit dezelfde jaren. Als ik echt bezig ben mogen mensen die echte belangstelling hebben voor een zelfde ombouw ook altijd even langskomen om alles te bekijken.
Als iemand nog tips of dingen heeft waar we rekening mee moeten houden hoor ik die graag.
Afbeelding

Met vriendelijke groet,

Haaye Buruma


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017, 08:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
welkom Haaye,

mooi verhaal en mooi project. we zien de foto,s graag verschijnen.
waar je zo op letten moet weet ik niet, maar daar kom je vanzelf achter.
ik heb in mijn 109 een 6 cil patrol diesel liggen en mijn schutbord is goed aangepast.
de fan van de nissan motor heeft plaatsgemaakt voor een elektrische fan ivm. de ruimte tussen blok en radiator.

gr,
Sjaak

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017, 16:27 
sjaak109 schreef:
welkom Haaye,

mooi verhaal en mooi project. we zien de foto,s graag verschijnen.
waar je zo op letten moet weet ik niet, maar daar kom je vanzelf achter.
ik heb in mijn 109 een 6 cil patrol diesel liggen en mijn schutbord is goed aangepast.
de fan van de nissan motor heeft plaatsgemaakt voor een elektrische fan ivm. de ruimte tussen blok en radiator.

gr,
Sjaak


Schutbord zal ik ook aan moeten passen, zit met olie filter wat naast de achterste cilinder zit, daar moet wat ruimte gemaakt worden ook.
De om617 is een 5 cilinder dus dat scheelt alweer 1/6e, maar ben ook bang dat ik daarvoor zal moeten kiezen inderdaad
Foto's plaats ik zoveel mogelijk met eventuele uitleg zodat iedereen beetje weet hoe en wat.
Welke Nissan motor heeft u precies? en welke versnellingsbak?

Gr Haaye


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2017, 19:15 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Welkom, :D

Leuk project, achteraf weet je exact wat je anders had moeten doen. Dus het komt allemaal goed.

Er zijn er meer die zoals jij dit inbouwen/ingebouwd hebben. Alleen zijn de forums een beetje "dood" .
Ze komen vast nog wel in de lucht.

Groet, Rob

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017, 07:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Gast schreef:
sjaak109 schreef:
welkom Haaye,


gr,
Sjaak



Welke Nissan motor heeft u precies? en welke versnellingsbak?

Gr Haaye


ik heb er een sd33 samen met de originelen nissan patrol versnellings-bak inzitten.
ideale combinatie

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2017, 22:34 
Offline

Geregistreerd: za 22 jul 2017, 16:43
Berichten: 100
Woonplaats: Bad Bentheim
Welkom en succes met je project.

_________________
Land Rover serie III 109" ex NL Leger
Bouwjaar 1976, In gebruik NL leger: Juni 1977


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017, 20:35 
Offline

Geregistreerd: zo 26 okt 2014, 21:19
Berichten: 8
Goedendag

Volgens mij heb ik zo'n blok in mijn rrc
Prima blok, net een oude taxi.....

Succes met de inbouw, als je eens foto's oid van de inbouw wilt maken, welkom
Staat in Groningen, dus om de hoek ;)


Groet Marcel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017, 18:13 
Offline

Geregistreerd: do 21 sep 2017, 18:38
Berichten: 10
Woonplaats: Oudwoude
[/quote]

ik heb er een sd33 samen met de originelen nissan patrol versnellings-bak inzitten.
ideale combinatie[/quote]

Dat is een hele leuke combinatie maar ook zeker veel werk als ik het zo inschat.
hoeveel verbruikt zoiets?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017, 18:15 
Offline

Geregistreerd: do 21 sep 2017, 18:38
Berichten: 10
Woonplaats: Oudwoude
Ron schreef:
Welkom en succes met je project.


Dankje wel!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2017, 18:18 
Offline

Geregistreerd: do 21 sep 2017, 18:38
Berichten: 10
Woonplaats: Oudwoude
1korendijk schreef:
Goedendag

Volgens mij heb ik zo'n blok in mijn rrc
Prima blok, net een oude taxi.....

Succes met de inbouw, als je eens foto's oid van de inbouw wilt maken, welkom
Staat in Groningen, dus om de hoek ;)


Groet Marcel


Dankje wel!
Hoeveel pk heb je in je rrc?
rrc is wel beetje anders en andere bak denk ik. maar misschien altijd even leuk om een keer te bekijken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 sep 2017, 07:30 
haaye1818 schreef:


Dat is een hele leuke combinatie maar ook zeker veel werk als ik het zo inschat.
hoeveel verbruikt zoiets?[/quote]

ik haal meestal wel 1 op 10. lange stukken zeker 1 op 12.
vakantie naar zuid duitsland met caravan er achter ook 1 op 10.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2017, 19:22 
Offline

Geregistreerd: zo 26 okt 2014, 21:19
Berichten: 8
88pk 2997CC
bak weet ik niet zo, handbak maar type weet ik niet.
Auto staat in stalling te wachten op 39e verjaardag, jaartje opknappen en rijden is het plan.
Tenzij regelgeving verandert....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 sep 2017, 19:33 
Offline

Geregistreerd: do 21 sep 2017, 18:38
Berichten: 10
Woonplaats: Oudwoude
1korendijk schreef:
88pk 2997CC
bak weet ik niet zo, handbak maar type weet ik niet.
Auto staat in stalling te wachten op 39e verjaardag, jaartje opknappen en rijden is het plan.
Tenzij regelgeving verandert....


Zelfde type als ik van plan ben dus.
veel opknap werk aan de auto? laswerk?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2017, 20:40 
Offline

Geregistreerd: zo 26 okt 2014, 21:19
Berichten: 8
Geen idee eigenlijk
Lak is slecht, koets oha hard, chassis hard.
Rijdt prima, apk recent verlopen, auto oogt verwaarloosd.
Staat lekker droog te wachten, ben nu bezig met een D2 demontage. Daarop komt een Tornado opbouw. Als dat gelukt is ben ik wel wat jaartjes verder en komt deze aan de beurt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017, 12:33 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Hi
altijd leuk dat mensen een oude LR opknappen!
Heb alleen wat bedenkingen bij de motor keuze.
Dat is namelijk een straat auto motor met een korte slag en daardoor heeft hij onder in het toerental niet veel kracht.
En dat in nu in het terrein noodzakelijk als je de boel heel houden wilt, kracht komt bij die motor uit toeren waardoor je bij hindernissen te veel gas moet geven.
Heb in de loop der jaren het een en ander gevolgd en zo ver ik weet zijn er niet zo veel tevreden mercedes motor gebruikers in een landrover.
Iets om over na te denken, wil ik of road een goede auto of on road, wil je beiden dan zijn de landrover motoren toch de beste keus.
zelf heb ik een perkins 4.236 traktor motor in een 2A ambu maar dat raad ik af van wegen gewicht en kracht die dat ding heeft, het is wel een beest of road :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017, 14:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Hi
altijd leuk dat mensen een oude LR opknappen!
Heb alleen wat bedenkingen bij de motor keuze.
.....
Iets om over na te denken, wil ik of road een goede auto of on road, wil je beiden dan zijn de landrover motoren toch de beste keus.
zelf heb ik een perkins 4.236 traktor motor in een 2A ambu maar dat raad ik af van wegen gewicht en kracht die dat ding heeft, het is wel een beest of road :)


Vlgs mij is een Peugeot/Indenor motor (ook te vinden in Volga, Ford etc.) niet zo'n slechte keus als je een iets geciviliseerder diesel zou willen, voor de Indenor bestaan ook aanpas-ringen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017, 17:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Kopt peugeot diesel 2.5 liter is al een beter keus, heeft als nadeel een zwakke kop.
Koud met veel toeren wegrijden is helemaal geen goed idee, gegarandeerd een lekke koppakking en je vind eigenlijk geen gebruikte cilinderkop zonder scheuren maar als ze niet al te groot zijn doet hij nog gewoon mee.
Heb hem in een duitse 109 kunnen testen, was ok


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2017, 13:50 
Jamaar schreef:
Hi
altijd leuk dat mensen een oude LR opknappen!
Heb alleen wat bedenkingen bij de motor keuze.
Dat is namelijk een straat auto motor met een korte slag en daardoor heeft hij onder in het toerental niet veel kracht.
En dat in nu in het terrein noodzakelijk als je de boel heel houden wilt, kracht komt bij die motor uit toeren waardoor je bij hindernissen te veel gas moet geven.
Heb in de loop der jaren het een en ander gevolgd en zo ver ik weet zijn er niet zo veel tevreden mercedes motor gebruikers in een landrover.
Iets om over na te denken, wil ik of road een goede auto of on road, wil je beiden dan zijn de landrover motoren toch de beste keus.
zelf heb ik een perkins 4.236 traktor motor in een 2A ambu maar dat raad ik af van wegen gewicht en kracht die dat ding heeft, het is wel een beest of road :)


Klopt ik had er dingen over gelezen. maar er zijn paar dingen bij deze motor.
hij is in een g klasse geleverd de om617, en distributie ketting is als het ware weg gewerkt in het motor blok waardoor je geen last hebt van het water en modder wat daarbij kan komen
koppelpunt ligt hoger in de toeren daar heeft u gelijk in. maar toch heb ik gehoord van velen dat de 300d erg goed voldoet in een g klasse. hierbij ook in het terrein.
het koppel is hoger als bij de 2.5 n/a, dus ik hoop dat bij het zelfde toeren tal als de 2.5n/a ongeveer het zelfde kopen heeft of ietsje lager. maar dit weet ik niet want heb geen koppel grafiek van de motor.
ook is het zo dat ik hier en daar een keer in het terrein rijd maar rij er toch 10.000km op de weg met de land rover.
heb inmiddels ook al een motor liggen;p

maar ik maak het wel zo dat als het echt niet bevalt er weer een originele land rover motor in kan.maak de motor op originele motor steunen.
ook een mooi project van u geweest denk ik, eventueel een foto ergens? altijd leuk om te bekijken.
Maar u heeft wel een goed punt inderdaad met koppel maar ik hoop dat dit mee valt.
Bedankt voor u reactie


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 okt 2017, 14:00 
Marc-my-Words schreef:
Jamaar schreef:
Hi
altijd leuk dat mensen een oude LR opknappen!
Heb alleen wat bedenkingen bij de motor keuze.
.....
Iets om over na te denken, wil ik of road een goede auto of on road, wil je beiden dan zijn de landrover motoren toch de beste keus.
zelf heb ik een perkins 4.236 traktor motor in een 2A ambu maar dat raad ik af van wegen gewicht en kracht die dat ding heeft, het is wel een beest of road :)


Vlgs mij is een Peugeot/Indenor motor (ook te vinden in Volga, Ford etc.) niet zo'n slechte keus als je een iets geciviliseerder diesel zou willen, voor de Indenor bestaan ook aanpas-ringen.


ik ben zelf niet echt liefhebber van die motoren onder andere al wat Jamaar zegt met de kop. ik wil een robuuste motor waar niks op zit en zeer bedrijfs zeker is. en de verhalen over de 300d zijn dat dit toch erg 'Bulletproof' motoren zijn.
plus ik hou van iets aparts


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt 2017, 17:36 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Gast schreef:
ik ben zelf niet echt liefhebber van die motoren onder andere al wat Jamaar zegt met de kop. ik wil een robuuste motor waar niks op zit en zeer bedrijfs zeker is. en de verhalen over de 300d zijn dat dit toch erg 'Bulletproof' motoren zijn.
plus ik hou van iets aparts


Ha dan eindig je toch bij mijn perkins motor, is zeker iets aparts
bulletproof, meer dan een miljoen km zonder problemen, robuuster kan niet.
quote van de importeur: de 4.236 is de slechtste motor die we ooit gemaakt hebben, hij gaat niet stuk dus vervangende motoren zijn niet nodig en aan onderdelen verdienen we ook al niets :)
en dat klopt, kom in zeer afgelegen dorpjes en wat staat daar? een tractor van 40/50 jaar oud met de perkins 4.236 motor die nog dagelijks op het veld gebruikt word.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 okt 2017, 17:53 
Offline

Geregistreerd: do 21 sep 2017, 18:38
Berichten: 10
Woonplaats: Oudwoude
Jamaar schreef:
Gast schreef:
ik ben zelf niet echt liefhebber van die motoren onder andere al wat Jamaar zegt met de kop. ik wil een robuuste motor waar niks op zit en zeer bedrijfs zeker is. en de verhalen over de 300d zijn dat dit toch erg 'Bulletproof' motoren zijn.
plus ik hou van iets aparts


Ha dan eindig je toch bij mijn perkins motor, is zeker iets aparts
bulletproof, meer dan een miljoen km zonder problemen, robuuster kan niet.
quote van de importeur: de 4.236 is de slechtste motor die we ooit gemaakt hebben, hij gaat niet stuk dus vervangende motoren zijn niet nodig en aan onderdelen verdienen we ook al niets :)
en dat klopt, kom in zeer afgelegen dorpjes en wat staat daar? een tractor van 40/50 jaar oud met de perkins 4.236 motor die nog dagelijks op het veld gebruikt word.


Daar heb je ook weer gelijk in natuurlijk. trekker motoren zijn vaak aardig over gedimensioneerd (de oude).
Toch blijf ik nu bij de 300d en mocht dit niet bevallen komt er misschien wel een perkins in.

Nog een vraagje.
nu heb ik de oude benzine motor over 2.25, gebruikte veel olie dus bekijk hem als revisie motor.
zit nieuwe dynamo op en heeft ongeveer 7/8 duizend op Lpg gedraaid en verder op benzine(100.000km N.A.P)
Wat is zo'n motor ongeveer waard? is iemand die er misschien wel belang bij heeft maar geen idee wat richtprijs voor zo'n motor is.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020, 12:32 
Hoi= Haaye
Ik kom dit verhaal net tegen. Mijn 1978 88" serie 3 is voorzien van de OM617 en dit gaat prima. Ik heb wel aardig helder waar je tegenaan loopt; en hoe op te lossen. Als je wilt komen spieken ben je welkom! Wellicht mosterd na de maaltijd na 3 jaar na jouw berichtgeving, maar je weet maar nooit?


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020, 16:23 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Vermoed dat zijn project in de koelkast zit.
9 berichten en daarna niets meer.
Kan me niet voorstellen dat bij zo een project geen vragen meer op dit forum gesteld worden.
Maar misschien weet iemand anders meer, ben wel benieuwd en besef dat 3 jaar wel erg snel om zijn :? :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020, 17:05 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

Studentenfeestje? we horen niets meer haha.
De OM617 motoren zijn oersterk. Als je ze niet mishandeld kan een miljoen kilometer prima. gebruikt tot en met de mercedes w123. Er zijn ook turbo uitvoeringen van. Maar als je voor de pasplaat ook een motor uit een w124 kan krijgen? Een OM 603 loopt heel rustig. is ong 108 PK. Met een turbo 146. Bakverhaal en lengte bellhouse kom je dan mee in aanvaring en hoeveel wil je je oude bak belasten. Kan er ook een handgeschakelde mercedes 5 bak achter doen. en een tussenbak van een g-serie. geen idee hoe je met je aandrijfassen dan uit komt Zelf bezig met een R380 bak. Bellhouse korter aan het maken, Price as korter maken. LT23 tussenbak erachter. met pasplaat XD3TE indenor ervoor. Electrische ven om het korter mogelijk achter de originele radiateur in te bouwen. Kijk eens op ashcroft in verband met het volgende. . Tja. Toerentallen en koppel is maar net waar je aan gewend bent. Juiste berekeningen er bij maken.
Motor meer vermogen is 1, juiste bak overbrenging is 2 juiste differtieel overbrenging is 3 en bandenmaat is 4. Je kan een oliefilter ook verplaatsen. hiervoor zijn kits op de markt. je plaatst dan een dop met 2 leidingen op de plek van het filter en op een gangbare plaats een houder met filter terug(uiteraard daar de 2 leidingen ook aan haha) gaat makkelijker als in een (krokant) schutbord hakken.

succes Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 aug 2020, 19:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
benzrover schreef:
Hoi= Haaye
Ik kom dit verhaal net tegen. Mijn 1978 88" serie 3 is voorzien van de OM617 en dit gaat prima. Ik heb wel aardig helder waar je tegenaan loopt; en hoe op te lossen. Als je wilt komen spieken ben je welkom! Wellicht mosterd na de maaltijd na 3 jaar na jouw berichtgeving, maar je weet maar nooit?


Ik ben wel benieuwd of je een beetje fatsoenlijk met het verkeer mee komt? Ik heb een project S3 109 gekocht waar een om617 in zit met een 4 bak van land rover. De motor loopt niet een ik twijfel wat ik er mee ga doen. Misschien kun je me overtuigen dat ik dit blok prima kan behouden? :lol:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 21:25 
Hallo Rolf, ook nu weer een jaar verder, dus of mijn antwoord nog actueel is? Maar ook voor jou geldt: kom maar eens kijken dan kun je zelf oordelen. Welkom!


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021, 11:18 
Rolf schreef:
benzrover schreef:
Hoi= Haaye
Ik kom dit verhaal net tegen. Mijn 1978 88" serie 3 is voorzien van de OM617 en dit gaat prima. Ik heb wel aardig helder waar je tegenaan loopt; en hoe op te lossen. Als je wilt komen spieken ben je welkom! Wellicht mosterd na de maaltijd na 3 jaar na jouw berichtgeving, maar je weet maar nooit?


Ik ben wel benieuwd of je een beetje fatsoenlijk met het verkeer mee komt? Ik heb een project S3 109 gekocht waar een om617 in zit met een 4 bak van land rover. De motor loopt niet een ik twijfel wat ik er mee ga doen. Misschien kun je me overtuigen dat ik dit blok prima kan behouden? :lol:



Hallo Rolf, ook nu weer een jaar verder, dus of mijn antwoord nog actueel is? Maar ook voor jou geldt: kom maar eens kijken naar onze Benzrover; dan kun je zelf oordelen. Welkom!, mvrgr Mark


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021, 18:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Gast schreef:
Rolf schreef:
benzrover schreef:
Hoi= Haaye
Ik kom dit verhaal net tegen. Mijn 1978 88" serie 3 is voorzien van de OM617 en dit gaat prima. Ik heb wel aardig helder waar je tegenaan loopt; en hoe op te lossen. Als je wilt komen spieken ben je welkom! Wellicht mosterd na de maaltijd na 3 jaar na jouw berichtgeving, maar je weet maar nooit?


Ik ben wel benieuwd of je een beetje fatsoenlijk met het verkeer mee komt? Ik heb een project S3 109 gekocht waar een om617 in zit met een 4 bak van land rover. De motor loopt niet een ik twijfel wat ik er mee ga doen. Misschien kun je me overtuigen dat ik dit blok prima kan behouden? :lol:



Hallo Rolf, ook nu weer een jaar verder, dus of mijn antwoord nog actueel is? Maar ook voor jou geldt: kom maar eens kijken naar onze Benzrover; dan kun je zelf oordelen. Welkom!, mvrgr Mark


Geestig, zijn we al een jaar verder.. :D
Ik heb mezelf inmiddels allang overtuigd om de om617 te behouden. En inmiddels heb ik ook een goed blok op de kop getikt en is de restauratie in (halfvolle) gang.
In ieder geval bedankt voor je uitnodiging.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 aug 2021, 22:11 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Maandje geleden een praatje met een vroegere restaurateur /handelaar/ geneacoloog(zijn hoofd beroep haha) over land rovers die hij verhandelde. Hij woont een kilometer verderop.

Hij heeft nog een pasplaat liggen voor tussen een OM 617 en een Landrover seriesbak. Dus als er nog mensen zijn die ook deze keuze willen maken?

Zelf doe ik voorlopig mn Indenor er in met een R380 waar ik alle spullen lant en klaar voor heb liggen. Bij de OM 603 of 606(pasplaat van een OM 617 is helaas anders) die ik leuk vind begint het max koppel origineel wel laat ,pas bij bij 2300 toeren per minuut . En de prijzen om dat pas te maken en erin te lepelen van gespecialiseerde bedrijven liegen er niet om. De om 606 heeft ook weer een electronische inspuitpomp. .Daar moet dan weer een pomp van een om 603 op. Al kan je zelf door een oud koppelingshuis van zowel een MB als een Land Rover door de midden te hakken en aan elkaar te lassen. Wel goed 100% het centrum zuiver blijven houden. Dan een kwestie van een landrover drukgroep en plaat op het MB vliegwiel boren. en nog ff een steunlager voor de price as erin draaien. Bediening van de koppeling /Druklager kan je oplossen door een hydraulische van bv een opel astra of saab 9-3 erin te maken. Zo kom je net zo kort uit als bij een Short stumpy van een R380. EErst hem maar een rijdend maken. De grote plannen kunnen dan altijd nog.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 69 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.