Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2016, 11:02 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik ben wel benieuwd naar de (klus) status en de ervaringen van andere LaRo eigenaren.

Hoor dat enkele onderweg zijn naar mooie (glamping) plekken en andere op zoek zijn naar het echte werk.
Andere zijn druk bezig met de laatste klussen voordat ze op route gaan.
Je weetwel met de Offroad pakezel de Duitse autobaan onveilig maken :D

Ik zelf ben bezig met het plaatsen van een Ninety speedo in een series2, hier is niet genoeg ruimte voor. Dus moet weer een speciale montage worden.
Maar wel fijn als hij het doet, ééntje die werkt bij het passeren bij de cjib-flits kasten. :cry:

Ik heb de aftrap gedaan...........

Alvast een geweldige vakantie gewenst ! Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2016, 19:26 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Nieuwe auto's worden niet met zo'n kilometerstand geleverd :shock:

Afbeelding

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2016, 20:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Nieuwe stuurstang en andere stang geplaatst, de HD versie.
nieuwe stuurkogels
remmen gesteld
beetje vet in remcilinders achter het rubber gepropt. (van die rooie speciaal voor remmen shizzel)
nieuwe ruitenwissers er op gezet.
beetje De Kuil onder de 109 weggebikt. en het boompje toch maar van de bumper gehaald.
euhh me kettingzaag er weer in gelegd en nog maar een cuubje hout gehaald. en dus de bak weer leeg geveegd.
mmja dat was het wel weer.

en wat ging hij weer lekker he Rob? na de kuil op de snelweg..
toch nog even de 130 aangetikt.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jul 2016, 23:45 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Toch gelukt met je stuurstang :x

Och een boompje meer, Land Rovers zijn echte natuur vrienden :mrgreen:

Ennuh echt 130 ????? Tjonge volgende keer nemen we afslag Zandvoort! Of gaan we door naar Donnersberg en nemen we ook even de Nürnbergring. Moeten we toch zeker een nieuw record kunnen vestigen :shock:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 13:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Een nieuwe APK gehaald.   Het enige wat niet deugde was een zwart kentekenplaat-lampje, maar dat had ik zelf al gezien en vervangen.
Vlgs de keurmeester is één van de twee lampjes stuk al afkeur (ik vraag het me af: als er licht is is er toch al voldaan aan de eisen).
De standaard kentekenplaatverlichting heeft overigens een automatische verduister-optie: na 6 jaar lag er een hele woestijn in het armatuur.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 14:31 
Offline

Geregistreerd: zo 24 jul 2016, 08:40
Berichten: 40
Met mijn kleine landrover heb ik gereden en er alleen een litertje olie bijgegooid. En oh ja, ik de benzietank leeg gereden en er weer wat verse benzine in gedaan. De benzine was al drie jaar oud.

Aan mijn grote landrover heb ik alleen gesleuteld.

_________________
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2016, 18:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
2 banden besteld en 4 velgen bijna klaar voor 2 nieuwe en 2 nog jonge banden


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 10:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Diesel getankt, G5's gereden met SBB en gewoon gereden meer niet :D

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 11:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
JanTd5 schreef:
Diesel getankt, G5's gereden met SBB en gewoon gereden meer niet :D

Wasdah :?: "G5's gereden met SBB"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 12:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Met staatsbosbeheer op oa de Veluwe reeën, herten, wilde zwijnen en ander wild spotten. Rijden op plekken waar je anders niet mag komen met je landrover en dat alles onder begeleiding van een boswachter. Kijk maar eens op de staasbosbeheer site en dan grote vijf. Mensen betalen ervoor maar wij rijden als vrijwilliger mee met onze landrovers, voornamelijk 8 zitters omdat ze toch zoveel mogelijk mensen in zo min mogelijk landrovers willem hebben.

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 12:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
JanTd5 schreef:
Met staatsbosbeheer op oa de Veluwe .... wild spotten.


Ahh ... ik dacht al zoiets.

Ik was vorige maand nog wild spotten, maar dan ook echt in het wild (dwz NO-Frankrijk).
Met wat geluk kom je daar verder dan 5 ... de (laatste) Lynx is jammer genoeg even weg, maar rukt weer op vanuit nabij Duitsland, de Wolf deed ook al een bezoekje Beren zullen wel langer op zich laten wachten, maar verder kom je daar een heel eind.

En binnenkort ga ik met/bij de concurrent (NM dus) varen daar waar anderen niet mogen komen (dat varen doe ik evenwel niet met de LandRover).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 13:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 09:47
Berichten: 70
Boswachters zien NM niet als concurent hoor. Op de veluwe werken ze veel samen op velerlei gebied. Beleids makers op de kantoren zullen ze misschien als concurent zien ;)
Overal is de natuur mooi als je er maar ook voor hebt denk ik. Ook stads natuur heeft mooie dingen. Voor mooie natuur hoef je echt niet helemaal naar het buitenland. Wel als je een hele dag geen mensen wil tegen komen, maar ach dat is ook wild in de natuur zullen we maar zeggen :lol:

Groet Jan

_________________
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het Leven is al een neus, haal er uit wat er in zit.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 14:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
JanTd5 schreef:
Boswachters zien NM niet als concurrent hoor. Op de veluwe werken ze veel samen op velerlei gebied. Beleids makers op de kantoren zullen ze misschien als concurrent zien ;)

Weetikwel, maar het zijn toch twee werelden, zelfs al werken ze soms prima samen.

Citaat:
Overal is de natuur mooi als je er maar oog voor hebt denk ik. Ook stads natuur heeft mooie dingen. Voor mooie natuur hoef je echt niet helemaal naar het buitenland. Wel als je een hele dag geen mensen wil tegen komen, maar ach dat is ook wild in de natuur zullen we maar zeggen :lol:

Tja, als je er genoeg oog voor hebt zie je ook een boel "gedoe/problemen/achteruitgang/etc.". Maar je hebt gelijk, natuur begint bij de voordeur. Ik zal de vlgde keer (als ik eraan denk) een boekje voor je meenemen, een boekje met Stadse natuurverhalen.
Vanwege het oog (en oor) ... ga ik toch meestal liever naar het niet al te verre buitenland, meer rust, meer verrassingen en toch niet al te ver en vreemd. Soms kan je in dat net te verre buitenland nog eens wat "nieuws" ontdekken, en vaker kom je iets tegen waarbij je dan denkt: "vroeger was dat bij ons nog gewoon". Nu pas bijvoorbeeld kampeerde we op verschillende plekken met steeds weer Wielewalen ... die waren ooit in Nederland tamelijk gewoon, en nu moet je er echt naar op zoek in een of andere uithoek en heet het dan niet zelden ook ineens reservaat.
O ja, ook voor het gewoon (semi)wild of met toestemming maar zo ergens kamperen is het buitenland toch beter geëquipeerd.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 20:22 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik heb vandaag nog even gekeken hoe het met mijn Land Rover is.
Staat helemaal klaar. :roll:

Even naar de mogelijke bestemminging gekeken +2000 mtr hoogte ?

Afbeelding

Afbeelding

Gôh wat zijn gewone kaarten toch fijn ! :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 20:30 
Offline

Geregistreerd: do 31 dec 2015, 20:16
Berichten: 95
net 1 deurrubber rondom vervangen. Morgen de andere :-)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2016, 21:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Ik heb vandaag nog even gekeken hoe het met mijn Land Rover is.
Staat helemaal klaar. :roll:

Even naar de mogelijke bestemminging gekeken +2000 mtr hoogte ?

Afbeelding

Afbeelding

Gôh wat zijn gewone kaarten toch fijn ! :lol:


Jammer dat je niet ook een paar papieren kaarten van de (Spaanse) Pyreneeën hebt ... daar is 't ook heel fijn ;)
En ... in ieder geval in Catalonië maken ze ook nog eens heel mooie kaarten voor weinig geld (als je ze daar koopt).

O ja, iets minder fijn is dat het Franse IGN zijn 1:100.000 kaarten heeft "opgeleukt" en is omgeschakeld op een ongenuanceerde gedigitaliseerde (numérisé) productie. Voorheen waren de Franse kaartenmakers beroemd om hun subtiele kaartopmaak -- zelfs op de oude 1:200.000 Michelin-kaart zag je vaak hoe je door een dorp heen moest en/of hoe een iets scheef kruispunt in werkelijkheid zou uitpakken. De nieuwe kaarten missen deze nuances, en bijv. in bosrijke gebieden garneren dikke "spaghetti-slierten" de hellingen .... dat zijn dan bospaden die soms tot vaak niet eens vrij toegankelijk zijn voor motorvoertuigen (en die zo dik zijn dat het hele kaartbeeld zoek raakt (zeker als er meer van die spaghetti-slierten op één helling liggen).
Voor de fiets(vakantie) gebruik ik nog steeds de oude 1:100.000 IGN-kaarten - gelukkig veranderd Frankrijk niet zo snel - maar jammer is het wel want ik heb niet heel Frankrijk en zeker niet overal de laatste editie van de (donker)blauwe 1:100.000 IGN kaart.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jul 2016, 22:20 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
voorlopig met pensioen gestuurd.
met de laatste vracht in de aanhanger op 10 km van huis, knak de aandrijving weg
voorwiel aandrijving deed het nog maar gezien tot. gewicht in laag naar huis gereden. ga in het voorjaar, na marokko wel weer kijken wat en hoe maar tot dan rij ik met de LANDCRUISER

ga het wel missen want waar ik ook stop met de ambu er is altijd wel iemand die vraagt "en hoe oud is die" antwoord "ach pas 44 jaar"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 08:42 
Offline

Geregistreerd: vr 12 sep 2014, 10:43
Berichten: 5
Wij zijn net terug van een mooie Zweden trip.

Met onze Landrover One Ten 3.5 V8 hebben we de Vildmarksvagen (via het Stekenjokk) gereden en zijn tot in Zweeds Lapland geweest. Vanuit Dorotea zijn we doorgestoken naar Umea en via de Hoge Kusten weer terug afgedaald naar het zuiden. Het merendeel van de trip hebben we door de bossen gereden en van allerlei wild gezien zoals elanden, rendieren en vossen.
In totaal 6189 Km afgelegd, 1,5 liter motor olie en 1 liter 80EP90 bijgevuld en een goede 1000 liter aan benzine verstookt maar het was elke liter meer dan waard :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Met vriendelijke groet,

Marc Frencken
Landrover One Ten 3.5 V8 1985


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 19:39 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marc Frencken schreef:
Wij zijn net terug van een mooie Zweden trip.

Met onze Landrover One Ten 3.5 V8 hebben we de Vildmarksvagen (via het Stekenjokk) gereden en zijn tot in Zweeds Lapland geweest. Vanuit Dorotea zijn we doorgestoken naar Umea en via de Hoge Kusten weer terug afgedaald naar het zuiden. Het merendeel van de trip hebben we door de bossen gereden en van allerlei wild gezien zoals elanden, rendieren en vossen.
In totaal 6189 Km afgelegd, 1,5 liter motor olie en 1 liter 80EP90 bijgevuld en een goede 1000 liter aan benzine verstookt maar het was elke liter meer dan waard :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Wel mooie trip, Als het baasje net zo dorstig is al zijn "pakezel" ..... :cry: heb je wel het verkeerde land gekozen :idea:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2016, 19:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
Wel mooie trip, Als het baasje net zo dorstig is al zijn "pakezel" ..... :cry: heb je wel het verkeerde land gekozen :idea:


Nu ja, ruim 1000 liter heb je niet zo gauw weggegorgeld, zelfs als je de niet alcoholische drank meetelt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2016, 11:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gister de laatste hand gelegd aan de verbeterde kentekenplaat voorop.
Ik had nog steeds zo'n dom plastic houder (met dealer-reclame) voorop de bumper.
Die reclame stoorde me een beetje (daar helpt natuurlijk even een sprits uit de spuitbus mat-zwart).
Veel meer stoorde mij het feit dat
1º zo'n plastic houder niet veel "houdt"; je wipt de kentekenplaat er zo uit, en
2º de plastic houder onder de bumper uitstak dus was ik "permanent" bevreesd de houder eraf te rijden
(je hoeft daarvoor niet eens het terrein in, een beetje optimistisch stekend keren en je loopt het risico dat de houder ergens achter blijft hangen ... en het plastic geeft dan gauw geen weerstand meer)

Anyway: Ik had nog een restje alu-beplating liggen (oorspronkelijk gebruik onbekend) en daar zat een leuk dubbel omgezet randje aan.
Het randje is precies zo "hoog" dat met dit dubbel-omgezette randje óp de bumper de kentekenplaat niet meer onder de bumper uitsteekt.
Dus even pas-zagen, netjes zwart spuiten en .... toch ook maar de "luxe" kentekenplaat omgeruild voor een nieuwe "eenvoudige" (onder bijbetaling van een bescheiden aantal €uro's). De "luxe" kentekenplaten zijn toch wat kwetsbaarder door de opgelegde, vastgeprikte, plastic cijfers en letters.
Daarna met zwarte MS-polymeer aan de achterkant het kentekenplaat-relief ingevuld en vervolgens nog een du laagje kit, voor de zekerheid ook dun kit op mijn nieuwe plaat-drager .... en klaar ... nu ja, nog even met popnagels aan de bumper vastzetten.
De kentekenplaat kan er nu weer (beter) tegen. Doordat ie met kit gevuld tegen de plaatdrager gekit zit is ie zelfs redelijk impact-proof, en doordat is niet meer onder de bumper uitsteekt blijft ie ook nergens meer hangen. Mocht ik ooit de bumper verspelen (zonder de kentekenplaat te verkreukelen) dan is het eenvoudig een handvol popnagels uitboren en overzetten ... is het erger ... dan is het erger.
Zelf ben ik best tevreden met deze eenvoudige verbetering ... nooit meer over de schouder kijken of er geen gele plaat in de berm ligt.

O ja, bijkomende winst (wellicht): Boven mijn stuurstang-beschermplaat zit een opening. Nu, zonder de onder de bumper uitstekende plastic-kentekenplaat-houder gaat er wellicht meer lucht onder de auto door ... en wellicht vertaalt zich dat in net iets meer verkoeling voor de versnellingsbak, en dus een net iets koelere tunnel. Die tunnel wordt ook koeler zodra de visco-fan aanslaat, dus alle beetjes helpen.

Nu nog bedenken wat ik met de achter-kentekenplaat doe. Een vierkante is minder diefstal-gevoelig, en hij is - door de plek waar hij gemonteerd zit - duidelijk minder schadegevoelig, dus wellicht volstaat het weghalen van de dealer-reclame. (De laatste keer dat ik serieus aangereden werd was wel links-achter, maar .... hoewel de auto total-loss was was de kentekenplaat nog een plaatje.)

't Is natuurlijk slechts een komkommertijd modificatie - as cool as a cucumber - maar ... je hoort toch zo nu en dan over verlopen kentekenplaten, soms zelfs incl. oproep om op het een of andere modderterrein of langs de gereden route uit te kijken naar een verweesde gele of blauwe plaat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016, 17:28 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 20:39
Berichten: 42
Hoi allemaal,
Vandaag tussen de buien door olie V-bak, T-bak en diffs vervangen. Dat doe ik altijd 1x per jaar voor de zomervakantie.
Morgen nog even de sleutelbatterij (+ reservesleutel) vervangen en brandstoffilter.
Is die weer klaar voor de vakantie.
Na plaatsten gereviseerde T-bak (van Ashcroft) in mei jl geen enkel probleem met de auto gehad.
Fijne vakantie allemaal.
Groet, Willem
Tata-D2
D2 2003 Td5 3800059 km


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016, 17:46 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 08:54
Berichten: 37
Bij mijn 110 8 X bougies vervangen , verdelerkap/ rotor gereinigd , radiateur en koelvloeistof vervangen. Verder iedere dag ermee rijden . Vr gr Henk B.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 jul 2016, 19:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
bij de landrover van een ander wat spookjes uit de electra verjaagd en voor mijn eigen 109 4 velgen voorbereid zodat er komende week een set andere banden op kan. :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 aug 2016, 22:05 
APK gedaan. weer jaartje erbij.
Teveel R134a in m'n airco gedaan, dus morgen terug naar de garage

verder nieuwe Lithium huishoudaccu's aangesloten op m'n zonnepanelen.
Bluetooth uitgetest om de accu uit te kunnen lezen. werkt perfect.
Louis


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2016, 12:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2014, 21:34
Berichten: 40
Voor de trip naar Normandie:Koelsysteem doorgespoeld en nieuw gevuld. Olie ververst incl de 2 filters, brandstoffilter en luchtfilter. Niveau's in assen en bakken gecontroleerd, wel 1,5 ltr 75W90 Transyn GL5 in de tussenbak moeten bijvullen :!: . APK was in 1x goed (jippie) :D . Kruisjes klap vet en we zijn weer zonder 1 storing terug met 2k km erbij op de teller.
Ook de 960 heeft zich gehouden, we moesten vanwege het kroost met 2 auto's....die had ook alles "vers" gekregen.

_________________
John _ 130HCPU "Deef"_90 "Robinson"_RRC_" Rangie" aka "killed by Dijsselbloem"


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 aug 2016, 18:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
inmiddels augustus ;)

Vandaag heb ik 2 sets 'nieuwe' banden in de correcte maat naar mijn werkplaats gebracht.
Een set heb ik in bruikleen voor vergelijkend onderzoek en de tweede set is helemaal van mezelf om tegenaan te vergelijken ;)

happy weekend :)
Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 10:07 
Afgelopen weekend de voordeur aan de bestuurderszijde gedemonteerd. Had ik 10 jaar eerder moeten doen, wat een beerput en deceptie is dat zeg. Het is maar goed dat de alu skin nog zo sterk is want van het frame is weinig meer over....


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 11:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Het is inderdaad inmiddels augustus, maar ben wel begonnen in juli (en misschien zelfs wel in juni). Ik heb de 110 omgebouwd van 3-deurs commercial naar 5-deurs utility-wagon (dus zonder ramen in de achterpanelen). Wilde alle "nieuwe" onderdelen wel ongeveer uit dezelfde tijd hebben. Dat betekent bij een Land Rover dus veel ontlakken, lassen en popnagelen. Allereerst de andere laadbak voorzien van nieuwe bodem en alles wat daarbij hoort. Toen uit 2 sets T-stijlen (set 1 van een Defender G4 met rolschade en set 2 van een 110 uit 86 met rotte dorpels) 1 goede set gemaakt. De deuren gestript en ontlakt, onderkant frames voorzien van nieuwe profielen en alles in de RX-5 gezet. Achterpanelen van de commercial ingekort. Deuren en laadbak gespoten (moet helaas nog een keer :( ). Tussenbak gewisseld voor een 1:1,2 exemplaar inclusief het wijzigen van het handrem-systeem. Alles weer samengebouwd. En deze week het interieur achter voorzien van rubber matten en zijpanelen betimmerd. Morgen een fraaie achterbank ophalen en dan is het beestje bijna klaar (op het spuiten na) voor het vervoeren van de family.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2016, 15:37 
joadalama schreef:
De deuren gestript en ontlakt, onderkant frames voorzien van nieuwe profielen en alles in de RX-5 gezet.

Gestript als in het rotte frame van de alu huid ontdaan? Mag ik vragen hoe? Tips? Adressen?

Thanks!

Andre


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2016, 11:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Hoi Andre,
Inderdaad het aluminium van de frames gehaald. Het is niet moeilijk. In mijn geval ging het om lift-up handle deuren. Allereerst het hele binnenwerk (raam- en slotmechanisme) uit de de deuren gehaald. Vervolgens alle viltstrips losgemaakt, daar zitten schroefjes in verborgen maar als je met een kleine kruiskopschroevendraaier rustig door de viltstrip gaat voel je ze zitten. Toen met verfafbijt alle lak verwijderd en met P120 nageschuurd. Daarna de popnagels rond de handgreep uitgeboord en de popnagel die midden onder het raam zit. Dan moet de huid er af. Ik ben begonnen in de onderhoeken die vooraan zitten. Met een brede platte beitel voorzichtig een eerste deel van de omgevouwen lip losgemaakt. Toen met een dik en breed plamuurmes de rest rondom losgewrikt. De huid zat toen nog alleen aan het frame vast met een plaklaagje waarvan Land Rover dacht dat dat een goede isolator tussen alu en staal zou zijn. Met beleid de huid verder lostrekken.

Toen met de lamellenschijf op de haakse slijper het frame kaal gemaakt en de slechte stukken weggeslepen. Ik heb bij budget parts een nieuw stuk profiel besteld. 1 lengte was in mijn geval precies genoeg voor 2 deuren. Deze profielen op hun plek gezet met klemmen en gelast. Alle lasnaden vlak maken en het hele frame inkwasten met RX-5 en afwerken met RX-10, rustoleum of iets anders naar keuze. Op de kant van het frame waar het in aanraking komt met de huid heb ik duct-tape geplakt ter isolatie. Het verder opbouwen van de deur is het omgekeerde proces van strippen. Het kostte mij ongeveer een weekend om de deuren spuit-klaar te maken.

Absolute tip die ook voor alle andere klusjes geldt die je nog nooit gedaan hebt: Maak foto's bij elke stap die je doet. Bijna iedereen heeft wel een camera op zijn telefoon. Als je het dan niet meer weet kun je zo op je telefoon kijken hoe het ook alweer zat.
Foto's van het vervangen van de profielen: YRM solutions


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2016, 12:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:41
Berichten: 14
Afgelopen week de RRC die al anderhalf jaar geschorst in de schuur stond van nieuwe voetenbakken voorzien. Rechts was hij helemaal weg, links alleen een paar gaten dichtlassen. Paar dagen lekker klussen en klaar is het. Verder allerlei zaken gerepareerd, verlichting, dakhemel, achterklep afstelling en dat soort zaken. Hij is er weer klaar voor en moet woensdag naar de APK. Hopelijk kan ik dan eindelijk weer eens met de Classic de weg op. Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 aug 2016, 19:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Vandaag heb ik aan de bestuurderskant het veerpakket gewisseld voor een zo goed als nieuwe.
Het oude pakket was op zich nog goed, maar bleek een verrot rubber te hebben. Aan de andere kant is het pakket zelf aan vervanging toe en daarvoor is er ook een zo goed als nieuwe ;)

happy sunday :)
Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2016, 09:20 
joadalama schreef:
Hoi Andre,
Inderdaad het aluminium van de frames gehaald. Het is niet moeilijk. In mijn geval ging het om lift-up handle deuren. Allereerst het hele binnenwerk (raam- en slotmechanisme) uit de de deuren gehaald. Vervolgens alle viltstrips losgemaakt, daar zitten schroefjes in verborgen maar als je met een kleine kruiskopschroevendraaier rustig door de viltstrip gaat voel je ze zitten. Toen met verfafbijt alle lak verwijderd en met P120 nageschuurd. Daarna de popnagels rond de handgreep uitgeboord en de popnagel die midden onder het raam zit. Dan moet de huid er af. Ik ben begonnen in de onderhoeken die vooraan zitten. Met een brede platte beitel voorzichtig een eerste deel van de omgevouwen lip losgemaakt. Toen met een dik en breed plamuurmes de rest rondom losgewrikt. De huid zat toen nog alleen aan het frame vast met een plaklaagje waarvan Land Rover dacht dat dat een goede isolator tussen alu en staal zou zijn. Met beleid de huid verder lostrekken.

Toen met de lamellenschijf op de haakse slijper het frame kaal gemaakt en de slechte stukken weggeslepen. Ik heb bij budget parts een nieuw stuk profiel besteld. 1 lengte was in mijn geval precies genoeg voor 2 deuren. Deze profielen op hun plek gezet met klemmen en gelast. Alle lasnaden vlak maken en het hele frame inkwasten met RX-5 en afwerken met RX-10, rustoleum of iets anders naar keuze. Op de kant van het frame waar het in aanraking komt met de huid heb ik duct-tape geplakt ter isolatie. Het verder opbouwen van de deur is het omgekeerde proces van strippen. Het kostte mij ongeveer een weekend om de deuren spuit-klaar te maken.

Absolute tip die ook voor alle andere klusjes geldt die je nog nooit gedaan hebt: Maak foto's bij elke stap die je doet. Bijna iedereen heeft wel een camera op zijn telefoon. Als je het dan niet meer weet kun je zo op je telefoon kijken hoe het ook alweer zat.
Foto's van het vervangen van de profielen: YRM solutions


Bedankt voor je uitgebreide beschrijving! Geeft me weer moed!

Heb zelf 2 hele slechte push-button deuren en onlangs 2 deuren gekocht die ook slecht zijn, maar dan net op een andere plek als mijn eigen deuren. Met name de plaat achter de huid bij het raam zijn bijna geheel weg.

Het idee is om, icm met de nodige profielen van YRM, van 4 deuren weer 2 harde deuren te maken.
Ik zal de komende dagen voldoende foto's maken! ( en wellicht een selectie posten )

De huid weer om het herstelde frame vouwen, hoe heb je dat gedaan? Nog kit ertussen, gewoon gevouwen of geklopt?

André


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2016, 11:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
Hoi Andre,
klinkt als veel werk, maar dat is soms noodzakelijk om de roestbeestjes even een tijdje uit te roeien. Ik heb met behulp van kunststof lijmklemmen de huid op de juiste plek geklemd en toen de lip terug gevouwen. Het mooiste is inderdaad wat kit (sikaflex of andere PU-kit) op het frame. Heb ik niet gedaan, maar was achteraf wel beter geweest. Als je wil kun je het alu op de vouw wat opwarmen met een hobby brander, dan is het wat soepeler.

Succes!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2016, 15:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 nov 2014, 00:02
Berichten: 138
Woonplaats: Gooi- & Vechtstreek
En tip van Mark Evans (van de serie/DVD "A 4x4 is born"): een beetje (onverdund) afwasmiddel smeren op de plek die je gaat verwarmen. Als dat bruin gaat verkleuren heb je juiste temperatuur te pakken om het makkelijker te vouwen.

_________________
Groet, Vincent
Freelander TD4 Automaat | Defender 110 CSW 300Tdi (verkocht)| Series III V6 (helaas verkocht)
Afbeelding

> Huis in Noord-Italië te koop <


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 15 aug 2016, 16:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 22:52
Berichten: 19
En wat ik nog vergeten ben te schrijven: Investeer in nieuwe liggende afdichtstrips (ongeveer 15,00 euro per strip). Die van mij waren onder invloed van 30 jaar zon erg stug en broos geworden. En deze dan met wat zwarte siliconen- of PU-kit in de hoeken zo goed mogelijk waterdicht maken.
Onderdeelnummers:
voordeur: ALR5980
2e rij Links: ALR5981
2e rij Rechts: ALR5982
(tot VIN LA937709 waren er MUC-nummers, maar zijn vervangen door bovenstaande onderdeelnummers)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2016, 10:53 
joadalama schreef:
En wat ik nog vergeten ben te schrijven: Investeer in nieuwe liggende afdichtstrips (ongeveer 15,00 euro per strip). Die van mij waren onder invloed van 30 jaar zon erg stug en broos geworden. En deze dan met wat zwarte siliconen- of PU-kit in de hoeken zo goed mogelijk waterdicht maken.
Onderdeelnummers:
voordeur: ALR5980
2e rij Links: ALR5981
2e rij Rechts: ALR5982
(tot VIN LA937709 waren er MUC-nummers, maar zijn vervangen door bovenstaande onderdeelnummers)



Bedoel je die tussen raam en deur?


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2016, 11:33 
AndreM schreef:
joadalama schreef:
En wat ik nog vergeten ben te schrijven: Investeer in nieuwe liggende afdichtstrips (ongeveer 15,00 euro per strip). Die van mij waren onder invloed van 30 jaar zon erg stug en broos geworden. En deze dan met wat zwarte siliconen- of PU-kit in de hoeken zo goed mogelijk waterdicht maken.
Onderdeelnummers:
voordeur: ALR5980
2e rij Links: ALR5981
2e rij Rechts: ALR5982
(tot VIN LA937709 waren er MUC-nummers, maar zijn vervangen door bovenstaande onderdeelnummers)



Bedoel je die tussen raam en deur?


Denk het wel ;-)
https://www.google.nl/search?q=land+rover+ALR5982&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjB8OfH0MXOAhUIJMAKHV-JDqMQ_AUICCgB&biw=1344&bih=851


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 aug 2016, 10:20 
Offline

Geregistreerd: ma 07 maart 2016, 14:59
Berichten: 8
Net terug van een paar weken werken in de Alpen met groepen. Was tevens de shake down voor de 110 die vanaf nu het werkpaard is voor ons. De hybrid staat momenteel in de werkplaats voor een ombouw naar 200 Tdi.

Afbeelding

En dat betekende veel boven de 2.000 mtr. rijden..

Afbeelding

... en natuurlijk deze meneer begroeten :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.