Zeer zelden lekt de achterste keering bij de Td5.
Kleppendekselpakking of retoerpijpje van de vacuempomp ( voor op de dynamo ) en lekkende drukregelaar zijn alle drie lekages die uitkomen op het laagste punt en dat is je doorwaadings gat. olie vormt normaal een plasje tussen het carter en de schets plaat ( dat gaatje heb je al geboord ) Toch kan het een aantal weken duren voor dat het druppen stopt tenzei je de verkeerde kleppendeksel pakking hebt gemonteerd ( grooteEU3 of kleine EU2 halve maan achterzijde )
Ik spuit altijd de motor grondig af na het oplossen van lekages, de meeste klanten melden de eerste week toch nog drupjes olie, maar daarna niks meer.
Vaker komt het voor dat de prisaskeering van de bak lekt, dit kan door dat het toplager versleten is, of omdat de ontluchting van de bak dicht zit. dit is natuurlijk enkel van toepassing bij de handbak Defender en Discovery.
Spuit de motor eens goed af en kijk dan nog eens of de lekkage aanhoud, zorg dat je zeker de juiste klepdeksel pakking hebt gemonteerd, het kan best voor komen dat een oudere EU2 10P motor een jongere pakking nodig heeft omdat b.v. de kop in het verleden eens is vervangen, als dat na 2002-3 is gedaan is het hoogst warschijnlijk dat je de latere EU3 pakking nodig hebt anders blijft de lekkage.
_________________ Groetjes, Andrew.
1999 D2 Td5 ( SOLD ) 1981 Rangerover classic Td5 ( under construction )
|