Heeft iemand ervaring met het plaatsen van nokkenaslagers van een V8?
ik dacht zelf om voor elke tap een passtuk te draaien met gat voor een lang
draadeind , om de lagers er goed uitgelijnd in te kunnen trekken.
of misschien krimpen?
Sybren
nokkenas V8
Re: nokkenas V8
Sybren,
Volgens mij kun je deze niet vervangen.
Deze zijn er in gegoten.
Rene W. V8
Volgens mij kun je deze niet vervangen.
Deze zijn er in gegoten.
Rene W. V8
Re: nokkenas V8
Volgens de diverse boeken zijn ze inderdaad niet te vervangen, vandaar dat er ook telkens op gewezen wordt om vooral heel voorzichtig de nokkenas te verwijderen.
Dennis B.
Dennis B.
Re: nokkenas V8
Rene,
Nu het toch over nokkenassen gaat; jij hebt vast wel ervaring met het plaatsen van andere typen nokkenassen.
Ik zou bij mijn Disco 3,9 v8 automaat wel wat meer koppel bij lagere toeren willen hebben. Nu zijn er zeer veel nokkenassen te krijgen, ik heb geen idee hoe de motor icm met de automaat hierop gaat reageren.
Heb jij hiermee ervaring?
Thanks Ruben
Nu het toch over nokkenassen gaat; jij hebt vast wel ervaring met het plaatsen van andere typen nokkenassen.
Ik zou bij mijn Disco 3,9 v8 automaat wel wat meer koppel bij lagere toeren willen hebben. Nu zijn er zeer veel nokkenassen te krijgen, ik heb geen idee hoe de motor icm met de automaat hierop gaat reageren.
Heb jij hiermee ervaring?
Thanks Ruben
Re: nokkenas V8
Volgens mij zijn ze inderdaad niet te vervangen. Zo lees ik het en zo zag het er ook uit toen ik mijn as verving. Zal best iets op te verzinnen zijn dmv uitkotteren of uitboren en dan weer ingieten of lagerhuizen maken ofzo maar als je dat zelf niet kan is een nieuw blok goedkoper denk ik. Denk ook niet dat een tapeind het goede precisie-instrument is voor uitlijnen.
Fred101
Fred101
Re: nokkenas V8
Ruben,
Ik gebruik heel vaak een KENT 180
deze begint bij 1000 toeren en valt bij 4500 toeren dood neer.
Rene
Ik gebruik heel vaak een KENT 180
deze begint bij 1000 toeren en valt bij 4500 toeren dood neer.
Rene