27mc Bakkie
27mc Bakkie
Beste lezer,
Heeft het nut om in m'n Laro een bakkie te monteren of is dit inmiddels vervangen door de GSM? Mocht het nog van toepassing zijn is 27MC dan goed of moet het een andere freqentie zijn?
Ik lees het wel
gegroet, Jan Kok
Heeft het nut om in m'n Laro een bakkie te monteren of is dit inmiddels vervangen door de GSM? Mocht het nog van toepassing zijn is 27MC dan goed of moet het een andere freqentie zijn?
Ik lees het wel
gegroet, Jan Kok
Re: 27mc Bakkie
Pappa Alpha Beta Ypsilon
Hier is Jan Pieping
Je moet wel hard praten met zo'n bakkie, maar er schijnt groepskorting te krijgen zijn.
Jan GSM
Hier is Jan Pieping
Je moet wel hard praten met zo'n bakkie, maar er schijnt groepskorting te krijgen zijn.
Jan GSM
Persoonlijk vindt ik zo'n bakkie onmisbaar tijdens het terreinrijden je spreekt
van te voren een kanaal af en mocht er aanleiding voor zijn pak je de microfoon
en je hebt kontakt.
Bij een gsm moet je eerst nog gaan bellen en dan kan het al te laat zijn.
Als je met een groepje bent is het toch handiger dat je toch meteen kunt
praten of roepen om hulp dan dat je tel-nummers moet onthouden.
van te voren een kanaal af en mocht er aanleiding voor zijn pak je de microfoon
en je hebt kontakt.
Bij een gsm moet je eerst nog gaan bellen en dan kan het al te laat zijn.
Als je met een groepje bent is het toch handiger dat je toch meteen kunt
praten of roepen om hulp dan dat je tel-nummers moet onthouden.
Met terreinritten worden 27Mc bakkies zeer veelvuldig gebruikt.
Vrij eenvoudig te bedienen, redelijk hufterproof en een goed bereik.
Zeker aan te raden.
Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Vrij eenvoudig te bedienen, redelijk hufterproof en een goed bereik.
Zeker aan te raden.
Paul,
Dat is redelijk bestand tegen stoten, stompen, afblaffen, uitkafferen, schudden en tikken.
Echter niet bestand tegen gooien.
Dat is redelijk bestand tegen stoten, stompen, afblaffen, uitkafferen, schudden en tikken.
Echter niet bestand tegen gooien.
Ook gewoon gezellig tijdens een bolletje pijlte, je kunt de hele rit kletsen en het kost je geen cent. Zorg wel voor een redelijke antenne anders kun je wel ontvangen maar niet zenden.
Groetjes Jorrit LR 110" 2,5 D RHD Hardtop "Annabel" Met CB.
Groetjes Jorrit LR 110" 2,5 D RHD Hardtop "Annabel" Met CB.
Annabel????
Heeft ie een naam gekregen?
mooi!
Ze moest nog naar het station,
Neem jij mijn wagen dan haalt ze het wel......
GRoet Bowy
Heeft ie een naam gekregen?
mooi!
Ze moest nog naar het station,
Neem jij mijn wagen dan haalt ze het wel......
GRoet Bowy
Ah... kunnen we er gelijk 10 bestellen ik heb er ook nog geen. Kan je er ook handfree mee praten? 
En kan ik de BTW terug krijgen?
Maar effe serieus, ik ga er ook eens over denken.
Groet,
Martin

En kan ik de BTW terug krijgen?
Maar effe serieus, ik ga er ook eens over denken.
Groet,
Martin
nou je hebt het anders wel over een landrover Bowy..... dus om er maar van uit te gaan dat ze er wel komt mag wel maar je weet nooit wanneer en hoe laat.....

Ola hombres!
Ik heb nog zo'n "lulijzer" te koop, een president Lincoln opgevoerd en wel kompleet met antenne etc. Wie o wie?
Adios Henk (Blieb)
Ik heb nog zo'n "lulijzer" te koop, een president Lincoln opgevoerd en wel kompleet met antenne etc. Wie o wie?
Adios Henk (Blieb)
Wat moet hij kosten en is hij goed inorde? Mail me anders eens een foto.
Alvast bedankt voor de moeite
Groeten Arno
Alvast bedankt voor de moeite
Groeten Arno
Ja vertel wat kost zoiets en hoeveel opgevoert?
Groet,
Martin
Military Land Rover half-ton SIII Diesel FFR 1977
[people.zeelandnet.nl]
Groet,
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Ola hombres!
Ding is kompleet met alles er op en er aan. Zat destijds in de auto toen ik hem kocht. Komt uit de vervoers branche en werd dus professioneel gebruikt. Hoe dat opvoeren werkt weet ik niet heeft iets met kristallen te maken. Heeft een gigantisch bereik (van hier naar spanje). Moet kosten: boeden maar!!!!
Adios Henk
Ding is kompleet met alles er op en er aan. Zat destijds in de auto toen ik hem kocht. Komt uit de vervoers branche en werd dus professioneel gebruikt. Hoe dat opvoeren werkt weet ik niet heeft iets met kristallen te maken. Heeft een gigantisch bereik (van hier naar spanje). Moet kosten: boeden maar!!!!
Adios Henk
Re: 27mc Bakkie of LPD (433 Mhz) of PRM (446 Mhz) portofoons
Tegenwoordig zijn er veel modernere zend/ontvangers te koop met oproepfunkties etc. Dit zijn z.g. LPD (433 Mhz) of PRM (446 Mhz) portofoons. Mobiel, licht en lekker klein. Goed bruikbaar voor kortere afstand. Kijk hiervoor ff. bij zendapparatuur - LPD - PMR op de site van: www.conrad.com
President licoln is een mooi stevig ding.
Helaas zijn die dingen niet echt legaal hier
Ze overschrijven meerdere regels van nederland.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Helaas zijn die dingen niet echt legaal hier
Ze overschrijven meerdere regels van nederland.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Heb ze ook gehad ze zijn klein en handig.
Maar het bereik valt echt heel erg tegen.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Maar het bereik valt echt heel erg tegen.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Tja.. nieuw zijn ze 4 watt en nu al 40/80 kanalen FM en nog wat AM je hebt ze al bij conrad.nl voor 70 euro (zonder antenne volgens mij?) to zo'n 200 euro.
Verder weet ik er ook niks van omdat ik me er niet mee bezig houd.
Maar ja als ie tot Spanje kan dan lijkt het mij ook niet echt legaal. Of je moet de wind mee hebben. Wel handig want van de zomer willen we met de Rover naar Spanje...haha
Ik houdt me nog even op de achtergrond met bieden tot dat ik weet wat ik allemaal nodig heb.
Groet,
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Verder weet ik er ook niks van omdat ik me er niet mee bezig houd.
Maar ja als ie tot Spanje kan dan lijkt het mij ook niet echt legaal. Of je moet de wind mee hebben. Wel handig want van de zomer willen we met de Rover naar Spanje...haha
Ik houdt me nog even op de achtergrond met bieden tot dat ik weet wat ik allemaal nodig heb.
Groet,
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Ja en dan moet iedereen op die frequentie zitten.......... dan lijkt een 27mc wel makkelijker maar ja die moet je weer inbouwen en aansluiten en een antenne ergens plakken.
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Martin
[people.zeelandnet.nl]
Hoi Jan,
Ik zou zelf voor LPD (433MHz) gaan. veel modernere techniek dan 27MHz. meer mogelijkheden en wat betreft het bereik:
zendvermogen is inderdaad zeer beperkt (10mW) maar op sommigen kan je een buitenantennetje zetten. Dit is ook niet helemaal toegestaan maar de overlast die je er mee veroorzaakt is nihiel dus zal er geen haan naar kraaien.
Maar als je met een president lincoln 50Watt-jes zit te maken kunnen ze bij jou in de buurt niet meer fatsoenlijk TV kijken. Dan regent het dus binnen de kortste keren telefoontjes bij de diverse instanties waaronder uiteindelijk de opsporingsdienst van de RDR.
Met 27MHz kan je zelfs met Amerika kletsen MAAAAAAAR dan heb je wel goede atmosferische condities nodig (zonnevlekken e.d.)
Als je een standaard 4Watt bakkie en een normaal antennetje op je auto hebt kom je ook niet echt veel verder dan 10km. Met een LPD-tje met buitenantenne kom je dan al aardig in de buurt.
nog wat voordelen van LPD’s. klein, stevig, handheld dus makkelijk als er ff iemand uit de wagen moet. etc...
groeten,
Yuri
SIII 109D
Ik zou zelf voor LPD (433MHz) gaan. veel modernere techniek dan 27MHz. meer mogelijkheden en wat betreft het bereik:
zendvermogen is inderdaad zeer beperkt (10mW) maar op sommigen kan je een buitenantennetje zetten. Dit is ook niet helemaal toegestaan maar de overlast die je er mee veroorzaakt is nihiel dus zal er geen haan naar kraaien.
Maar als je met een president lincoln 50Watt-jes zit te maken kunnen ze bij jou in de buurt niet meer fatsoenlijk TV kijken. Dan regent het dus binnen de kortste keren telefoontjes bij de diverse instanties waaronder uiteindelijk de opsporingsdienst van de RDR.
Met 27MHz kan je zelfs met Amerika kletsen MAAAAAAAR dan heb je wel goede atmosferische condities nodig (zonnevlekken e.d.)
Als je een standaard 4Watt bakkie en een normaal antennetje op je auto hebt kom je ook niet echt veel verder dan 10km. Met een LPD-tje met buitenantenne kom je dan al aardig in de buurt.
nog wat voordelen van LPD’s. klein, stevig, handheld dus makkelijk als er ff iemand uit de wagen moet. etc...
groeten,
Yuri
SIII 109D
Heb een lpd gehad maar onder geen omstandige heden kwam ik ook maar in de buurt van de 10km eerder 1km. Met een gewoon legaal bakkie goede afstelling en goede antenne kom je eerder in de buurt maar das mijn mening.
Heb betere ervaring met 27mc dan lpd.
Maar moet toegeven mooi klein zijn ze wel.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Heb betere ervaring met 27mc dan lpd.
Maar moet toegeven mooi klein zijn ze wel.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
ja ok,
toch nog een ander klein voordeeltje... je bent met LPD ook compatibel met zendamateurs. (ik ben er ook een)
Die mogen oa op 145Mhz en 430Mhz werken.
Die willen meestal geen bakkie meer zien.
Het is ongeveer hetzelfde als een Harley rijder vragen voortaan op een Puch te gaan rijden...
en nogmaals, met een beetje buiten-antenne maak je veel goed want zo'n rubber duck (antenne) op een LPD, lijkt meer op een dummyload wat betreft afstraling.
Zoek dan wel een LPD-tje uit waarvan de antenne met een SMA of BNC connector vast zit en niet permanent is bevestigd zoals bij sommigen.
grtz,
Yuri
SIII 109D
toch nog een ander klein voordeeltje... je bent met LPD ook compatibel met zendamateurs. (ik ben er ook een)
Die mogen oa op 145Mhz en 430Mhz werken.
Die willen meestal geen bakkie meer zien.
Het is ongeveer hetzelfde als een Harley rijder vragen voortaan op een Puch te gaan rijden...
en nogmaals, met een beetje buiten-antenne maak je veel goed want zo'n rubber duck (antenne) op een LPD, lijkt meer op een dummyload wat betreft afstraling.
Zoek dan wel een LPD-tje uit waarvan de antenne met een SMA of BNC connector vast zit en niet permanent is bevestigd zoals bij sommigen.
grtz,
Yuri
SIII 109D
Ik zit er ook wel eens aan te denken om een 27MC te kopen. Erg handig en veel voordelen boven een mobiel. Die 2% waar de netwerkaanbieders geen bereik hebben in Nederland heb je met een 27MC wel bereik. Maar zonder gekheid, het is inderdaad makkelijker dan een mobiele telefoon en leuker. Past ook beter in een Laro.
Nieuw zijn ze niet al te duur meer, dus ik ga voor een nieuwe als ik er een neem. Zo een met een bereik tot Spanje of Amerika lijkt me nu ook weer niet echt nodig, want als er daar iemand vast zit met zijn Laro is er vast wel iemand die sneller ter plaatsen is.
Jeroen
Nieuw zijn ze niet al te duur meer, dus ik ga voor een nieuwe als ik er een neem. Zo een met een bereik tot Spanje of Amerika lijkt me nu ook weer niet echt nodig, want als er daar iemand vast zit met zijn Laro is er vast wel iemand die sneller ter plaatsen is.
Jeroen
Gebruik zelf een 27mc bakkie en een losse handset op zelfde frequentie voor de bijrijder. Erg makkelijk als de bijrijder alvast een onbekend heuveltje oploopt om eroverheen te kijken en dan de auto erlangs "praat".
Bereik is wel zeer beperkt maar ver genoeg, bijrijder loopt toch niet in Spanje.
Groet, Jan F.
Bereik is wel zeer beperkt maar ver genoeg, bijrijder loopt toch niet in Spanje.
Groet, Jan F.
Dat was toch ook de truuk bij annabel, de trein net niet halen?
Wilberth
Wilberth