Afgelopen vrijdag was t zover, de kop gelicht van het blok. De auto rookte namelijk behoorlijk en t verbruik van de olie was ook niet jofel. bij inspectie bleek dat de cilindergaten van het onderblok een redelijke koolaanslag vertoonde. Zit dan ook waarschijnlijk niks anders op dan het hele blok maar eruit te sleutelen en t allemaal goed grondig aan te pakken.
Iets anders, ben ook nog van plan om een lier te gaan monteren ( als ie weer loopt). Is t zinvol, omdat de auto aan de voorzijde zwaarder wordt, andere schokdempers/veren te monteren? Heb wel eens iets gehoord dat er schokdempers van een 90ér achterzijde worden worden toegepast.
groet,
sander
110 2.5d hcpu
kop gelicht/schokdempers
Re: kop gelicht/schokdempers
schokdemper van achter kunnen voor niet gebruikt worden.
wel kun je 90 achterveren voor onder een 110 gebruiken
wel kun je 90 achterveren voor onder een 110 gebruiken
Re: kop gelicht/schokdempers
ha sander,
da's niet zo mooi, ik hoop dat het klussen voorspoedig gaat verlopen en dat je auto vlot weer gefikst is! wel is het dan waarschijnlijk aangenamer om achter je te rijden in de Ardennen
groeten, succes,
peter
da's niet zo mooi, ik hoop dat het klussen voorspoedig gaat verlopen en dat je auto vlot weer gefikst is! wel is het dan waarschijnlijk aangenamer om achter je te rijden in de Ardennen
groeten, succes,
peter