laadstroom lampje TD5 en modderbad

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Leo

laadstroom lampje TD5 en modderbad

Bericht door Leo »

Afgelopen zaterdagmiddag zijn wij even het terrein in geweest en zijn toen een aantal malen door een vrij grote modderplas gereden....Tijdens de rit naar huis was er nog niets aan de hand maar sinds eergisteren blijven bij twee auto's
(Defender TD5 en een Landcruiser) de laadstroomlampjes branden....
Zelf verdenk ik de riem omdat in mijn geval (DEF TD5)deze sindsdien nogal piept en het lampje heel af en toe even uitgaat.
Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad?
roald

Re: laadstroom lampje TD5 en modderbad

Bericht door roald »

bagger tussen de multiriem en poelies ff schoonspoelen met de tuinslang moet het euvel verhelpen
Marco RRV8

Bericht door Marco RRV8 »

Het zou kunnen zijn dat je riem slipt en dat je dynamo niet meedraait of te weinig..... kleine moeite om je dynamo en je riem schoon te maken en de riem eventueel op te spannen... dat is een paar minuten werk en dan kun je dat probleem al oplossen of uitsluiten

Groeten
Marco RR V8
Full Force Fikkie
RR Classic 3,5 V8 efi
Mario

Bericht door Mario »

Heb ik na de wading in Billing ook gehad. Toen zat er een klein laagje blubber tussen koolborsteltjes en anker. Dynamo uit elkaar, effe schoonpeuteren/blazen en klaar.
Leo

Bericht door Leo »

De riem heb ik als eerste goed gereinigd...maar toch blijft deze piepen...
Verder heb ik vaker een defecte dynamo gehad (met verschillende auto's) maar nooit meegemaakt dat het lampje soms wel en soms niet brand.

Mocht toch blijken dat de dynamo overleden is dan is de montage van een Denso i.p.v. een Lucas ook niet echt een verbetering...De 1 jaar oude Landcruiser is n.l. ook van een dergelijke dynamo voorzien en allebei hebben hebben we hetzelfde probleem na een modderbadje ;-)
otto(stage one+109sIII)

Bericht door otto(stage one+109sIII) »

ik heb het ook gehad....in rhederlaag ook met dde td5 defender......mn dynamo was veranderd in een homp klei......
arthur verhalle

Bericht door arthur verhalle »

Ja beste mensen, water en vuur gaan niet lekker samen. Landrover plaatst niet echt de beste dynamo's en ook de locatie is wat ongelukkig.....zeker bij het hard door modder/water rijden is er een grote kans dat je dynamo dit niet overleeft.

Overigens is een ander type dynamo niet altijd een oplossing. Het is ook de plek waar dat stomme ding zit ! Je zou meer succes kunnen hebben door een soort van afscherming te verzinnen zodat er niet zo veel modder/water direkt bij de dynamo kan komen. Of (advies van Landrover) niet zo hard door plassen scheuren.

Groetjes

Arthur
Plaats reactie