Jammer voor de beestjes, maar dat hoort er bij, enne, agh, zo vaak gebeurt het inderdaad niet. De Lofoten vind ik zelf ook ERG mooi, jammer dat het nu zo verpest is door het grote aantal Hymers, echt zonde, zoveel als er nu rodnrijden. Ik was er twee jaar geleden met mijn lief, en ben me kapot geschrokken. Ik had het ook niet moeten vergelijken met 15 jaar ervoor. Jawel, zelfs ik word een ouwe @!#$

Gelukkig blijft het liever Lofoten MET hymers dan helemaal GEEN Lofoten

Vooral het kamperen op Flakstad (tegenwoordig camping) vond ik echt waanzinnig met de middernachtzon hoor.
Ik ken de wegen in Noorwegen maar al te goed: lang, stijl en eindeloos omhoog of omlaaggaand. Dat stelt weer eisen aan de auto en de berijder. In IJsland heb je dat minder, het land is niet zo hoog, maar ik heb er een keer iets te lang een stijle helling opgereden met te hoge snelheid voor de versnelling (teveel toeren dus) en dat vond de motor erg vervelend, ik ben gelijk gestopt toen ik dat naaldje in het rood zag verdwijnen, en ben na een half uur maar rustiger gaan rijden. Maar ik wilde in het begin gewoon de rest van het vekeer mijn lage snelheid niet opdringen. FOUT, er is namelijk zo weinig verkeer dat je je er geen reet van aan moet trekken.
Vandaar dat ik denk: "toch eens aan Chris vragen hoe hij dat deed in Noorwegen". Want de hellingen in het fjordengebied zijn er akelig lang....... En het is er iets "drukker".
Dank je,
Sander 110 "<a href="[www.runde.nl];
110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a <a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];