vermogen
Re: vermogen
hoe kan ik het zo maken dat hij (als ik de pendaal naaar beneden druk ook reaktie komt in de motor. dat gebeurt nu niet direkt.
jo
jo
Re: vermogen
De 2,5 N/A heeft maar een heel klein paardestalletje, als het blok net gereviseerd is duurt het wel 2000 km voor al die paardjes wakker worden. Mijn 2,25 diesel wilde tenminste na revisie ook niet vooruit tot ie goed ingereden was. Daarnaast zijn ze gewoon traag. De eerste keer dat ik in zo'n 2,25 diesel reed dacht ik dat de handrem er nog opstond. De 2,5 is wel iets sterker maar veel scheelt het niet.
Re: vermogen verschil
dag fred,
weet jij misschien het vermogen van een 2,25 diesel 5x gelagerd en een 2,5 NA diesel? of ligt dit nagenoeg gelijk?
vr.gr. erikSIII109D
weet jij misschien het vermogen van een 2,25 diesel 5x gelagerd en een 2,5 NA diesel? of ligt dit nagenoeg gelijk?
vr.gr. erikSIII109D
62 pk voor de 2.25D en 67 pk voor de 2.5D.
Het lijkt weinig......................en dat is het ook.
Dennis B.
Het lijkt weinig......................en dat is het ook.
Dennis B.
dennis, je bent me voor. Maar landrover weet het zelf niet want in elk boek folder enz staat iets anders. Voor de series III diesel geven ze bv in 1982 (2,25) 60 bhp op, terwijl dat de 90 folder is waar volgens mij toen een 2,5 in zat. In een andere III folder (3/4 ton leger) staat 56,2 bhp. Voor de benzines vind je ook diverse waarden die soms wel 10PK schelen. Maar meestal hoor je wat jij schreef.
bedenk dan dat er al 27 pk nodig is om de transmissie draaiend te houden bij 100 km/u dan blijft er niet veel over voor de luchtweerstand. Van de 67 PK zal er zo'n 35 aan het achterwiel zijn (mijn benzine had er in standaardtrim 50, nu 55)
Fred101
bedenk dan dat er al 27 pk nodig is om de transmissie draaiend te houden bij 100 km/u dan blijft er niet veel over voor de luchtweerstand. Van de 67 PK zal er zo'n 35 aan het achterwiel zijn (mijn benzine had er in standaardtrim 50, nu 55)
Fred101
eerste 90 was inderdaad met de 2.25, deze heeft zelfs nog in de 110 gelegen, prestaties waren niet echt verbijsterend heb ik begrepen.
Verder verschillen de 2.25 in praktijk blijkbaar sowieso nogal wat betreft prestaties, ook als ze hetzelfde zouden moeten zijn.
Groet, wilberth
Verder verschillen de 2.25 in praktijk blijkbaar sowieso nogal wat betreft prestaties, ook als ze hetzelfde zouden moeten zijn.
Groet, wilberth
't blijft land-rover, ik merkte met de ombouw van 2.25 diesel naar 2.5 diesel ook dat de pk's bijna het zelfde waren, maar kwam ook langzaam opgang.
vooral met off-roaden merkte ik het.
qua duurzaamheid :
2.25 blok, 4 jaar uitgehouden
2.5 blok,slechts 1 jaar.
groeten,
Arjan Wilbie
(ook uitgelopen lager en krukas kapot.)
vooral met off-roaden merkte ik het.
qua duurzaamheid :
2.25 blok, 4 jaar uitgehouden
2.5 blok,slechts 1 jaar.
groeten,