nieuwe aanwinst staat thuis!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Cor

nieuwe aanwinst staat thuis!

Bericht door Jan-Cor »

Wachten duur altijd lang, en als je moet wachten op iets moois, duurt het volgens mij nog langer. Eindelijk staat ie er dan toch, vanmiddag de Range Rover opgehaald. Ik moet echt snel een goede handleiding hebben, want er zitten dingen op waarvan ik niet weet waarvoor ze dienen, er zitten wat dingetjes op waarvan ik niet weet hoe ik ze moet bedienen, maar daar komen we nog wel uit.
De eerste tegenvaller heb ik ook al wel Er zit gasonderbouw onder, maar dit zijn hele kleine tankjes. Natuurlijk vanmiddag de gastanks leeggereden, bijzonder slecht lopen op benzine (dus waarschijnlijk ook op zoek naar 2 carburateurs z.g.a.n.) en de gastankjes helemaal laten vullen, gaat er maar 30 liter in

Hmmmmm, dus ook op zoek naar een oplossing om er een grotere tank in te kunnen plaatsen, maar wel onderbouw want we hebben de kofferruimte nodig! Wat voor opties zijn er nog meer?

De stuurbekrachtiging lekt natuurlijk als een zeef, bekend verschijnsel, dus morgen ook ff naar kijken wat er daar aan te doen is.

En natuurlijk nog een paar dingetjes, gewoon maar ff aanzien hoe het allemaal gaat lopen.

Maar niettemin, ik ben wel heel erg blij met mijn Range Rover.

Groetjes, JC
Ard

Re: nieuwe aanwinst staat thuis!

Bericht door Ard »

Ik heb een tank in de lengterichting boven het rechterwiel. Is geloof ik 70 liter en neemt helemaal niet zoveel plaats in.
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Hoi Ard,

Heb je er misschien ook een fotootjes van? Ben erg nieuwsgierig.

Zijn er nog meer opties?

Groetjes, JC
Henk

Bericht door Henk »

Hoi,

Gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed!
Voordat je nieuwe carbs aanschaft: koop een spuitbus carburateurreiniger, laat hem op benzine lopen, spuit de reiniger direct in de carburateur (niet zuinig doen), flink gassen en 80% kans dat ie loopt als een zonnetje.

Groet, Henk
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Oke bedankt Henk, goeie tip.
Ik ga dat vanmiddag ff proberen, maar zal wel niet makkelijk worden want hij loopt bijna niet op benzine dus dat zal ff een klusje worden voor 2 man, de ene flink gas geven, de andere flink spuiten

Maar eeuuhh, is remreiniger ook goed? Dat maakt toch ook errug goed schoon? Daar heb ik nog een aantal van liggen, carb. reiniger niet helaas.

Groetjes, JC
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

En voor die resterende 20% dat hij goed gaat lopen heb je nog kans dat de naalden ingelagen zijn van de carburateurs. Voor een vrij gering bedrag kun je dan nieuwe naalden en sproeiers kopen bij BCCP.

Dennis B.
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

zie je nou wel? weer iemand die verstandig is gefeliciteerd J.C (en Mariska)
Nu behoren jullie ook tot de steeds groter groeiende RR club

Greetzzzzzz Rangie
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

hahahaa Ron, onze pionier en partijleider van het Noorden

Je hebt een paar jaar moeten wachten maar nu gaat het ineens hard.....

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Ard

Bericht door Ard »

Foto moet ik vanmiddag even maken. Heb de auto nu niet thuis staan.
Johan van Leeuwen

Bericht door Johan van Leeuwen »

in plaats van de benzine tank kunnen 2 50 ltr LPG tanks.
In het rechter achterscherm kan dan een klein benzine tankje.
Johan
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Hmm dit is ook heel interesant.
Ik heb idd gehoord dat 2 stuks 35 liter ook zouden passen, maar als er ook 2 stuks van elk 50 liter in past is dat nog mooier! Weet je de afmetingen ook van deze 50 liter tanks? Dan ga ik zoeken of ik deze tanks 2ehands kan vinden en ga ik deze inbouwen.

Verder heb ik nog een goed bericht, het is mij vandaag gelukt om 38 liter LPG te tanken, en de motor begint beter te lopen Ik heb een LED metertje in de cockpit, en die gaf de helft nog maar aan, dus het gaat de betere kant op. Nu maar ff wachten hoe de komende tijd het gaat lopen.

Groetjes, JC
Johan van Leeuwen

Bericht door Johan van Leeuwen »

Meet de ruimte tussen de chassisbalken, en ga naar de site van Vogels autogas.
Hier vind je de maten van alle bestaande LPG tanks
[www.vogelsautogas.nl]
Johan
Plaats reactie