Tango diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
willem

Tango diesel

Bericht door willem »

wie heeft er ervaring met tango diesel en een TD5 ,ik heb het idee dat de mijne er niet goed op loopt soms stotterd tie bij het optrekken en ik al heb een kapotte katalisator gehad.Nu ik allen merk benzine tank heb ik nog geen last gehad.Voor mijn TD5 had ik 300TDI en daar heb ik nooit last mee gehad.Graag hoor ik wat reacties Groetjes Willem G4.
Erik Hof

Re: Tango diesel

Bericht door Erik Hof »

Geen idee Willem, er kunnen wel ander toevoegingen in zitten. Dat is trouwens bij iedere merkbrandstof ook zo, bij shell zitten er andere toevoegingsdoseering in dan bij bv texaco. Ook is er verschil tussen gewone pompen en zgn witte of vrije pompen. Maar in principe maakt het allemaal niet zoveel uit, vaak is het zo dat de branstof toch uit dezelfde (mammoet) tanker komt. En hier in west europa is er eigenlijk geen slechte kwaliteit brandstof te krijgen.

Misschien een verstopt brandstof filter???

gr erik & blackie (90 Td5 '01 javablack)
robb

Bericht door robb »

Willem, even een berichtje als antwoord. Je schrijft eerst diesel en dan benzine ???
Dan isd het logisch dat het niet goed gaat ;-)
Slip of the pen waarschijnlijk.

Nee de oorzaak kan zitten in het feit dat stations ( de witte zoals Tango) brandstoffen geleverd krijgen zonder additieven ! Daarom zijn ze ook zoveel goedkoper.
Additieven zijn toevoegsels die de motor schoner ed houden.
Stel je voor: "koffie bestaat alleen uit water en de smaak geef je er zelf aan"
Bij brandstoffen is dit hetzelfde: In basis is elk produkt gelijk maar de toevoegingen zijn anders. Nu is het wel zo dat per 1 juli alle dieselbrandstoffen overgegaan zijn naar 10 ppm zwavel ipv 50 ppm zwavel...........
Of dit direct effect zou hebben op de kwaliteit van rijden lijkt me sterk overigens

Robb
Ton

Bericht door Ton »

Ik rijd met een 300tdi en tank meestal Tango, Tamoil of een andere vrije pomp.
Dat geeft nooit problemen, motor loopt prima, rookt ook niet.
Een enkele keer tank ik merkbrandstof en dan merk ik wel verschil (of denk dat te merken). Net of de motor beter trekt. Het lijkt wel of er dan wat meer koppel beschikbaar is bij lage toeren Met Tango loopt hij zeker niet slecht maar met merkdiesel wel net iets beter.
Ik heb natuurlijk geen enkele manier om dat te meten, het is puur een gevoelskwestie. Maar met het verschil van 7 of zelfs 9 eurocent per liter vind ik Tango goed genoeg.
robb

Bericht door robb »

Terecht, maar dan moet je de mindere kwaliteit wel voor lief nemen

Robb
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

d'r stond een stukje in het LRCH blaadje van iemand die een onderzoekje beschreef. hij testte telkens hoe zuinig de auto reed, het bleek dat debenzine van de goedkope onbemande pomp 13,47 km reed met 1 liter, en dat het dure Shell station 16,48 km reed per liter.

de details van het onderzoek stonden er niet bij, maar het brengt je wel aan het denken.

Groeten Jan Schober
fred101

Bericht door fred101 »

wij hebben vroeger, toen we zwaar opgevoerde brommers hadden die nogal makkelijk vastsloegen, eens een aantal jampotjes benzine gevuld van diverse merken en toen ze een tijd laten staan. Net gevuld zag je geen verschil maar na een paar weken kreeg je kleur verschillen en neerslag en sommige merken echt veel meer dan andere.
Ik heb een tijdje loop problemen met mijn benzine series gehad na het tanken bij tango, die waren weg na de volgende tankbeurt bij texaco. (hij sloeg steeds af). Mijn vrouw had een fiesta met airco. Dat ding trok het net stationair als de airco aanstaat behalve als ze shell tankte dan sloeg ie steeds bijna af.

Wel een keer iets meegemaakt wat een rol kan spelen. Ik had net een motorfiets rijklaar gemaakt en de gereinigde tank vanuit leeg gevuld. Hij liep prima tot we onderweg tankte en de motor steeds begon af te slaan op reserve. Alles na gekeken en uiteindelijk vond ik water in de vlotterkamers. De tank afgetapt en er kwam 1 liter water uit. Aangelengde benzine ...?

fred101
Stumpertje

Bericht door Stumpertje »

ik tank al 15 jaar met allerlei auto's zowel LPG, diesel als benzine bij een zogenaamde witte pomp. Ik heb nooit problemen gehad, met geen enkele auto, zowel oude diesels als de meest moderne VAG-TDI motoren.
Ook de Laro doet het prima: lekker rookpluimpje, prima roetmetingsresultaat, dus ik hou het voorlopig maar zo.
Marco
Ron Vollenga

Bericht door Ron Vollenga »

Hallo Willem,

Ook ik tank bij voorkeur bij Tango en heb (nog) geen reden tot klagen. Ik doe dit sinds ik de 90TD5 heb (mid december 2004).

Groetjes,

Ron.
John

Bericht door John »

Ik rijd ook Td5 en tank geregeld bij tango of tinq. En nooit problemen gehad! Sterker nog een keer 's ochtends vroeg bij de Tinq stopte een vrachtwagen op dat station tebevooraden, en er stond echt shell op die truck en op de kleding van de chauffeur!!!

mvg John
www.juncle.tk
wouter

Bericht door wouter »

Ook een TD5
Ook tanken bij elke goedkope pomp die ik kan vinden (tango of Tinq)
Ook geen verschil in verbruik of prestatie
(enige verschil is m'n rechtervoet Meerkracht = Meer verbruik ;-) )

Wouter
SIII'88 Def110 TD5
edjenetje

Bericht door edjenetje »

Wij hebben ook geen problemen. Tanken onze TD5 diesel altijd vol bij Tango. Groetjes Jeanette
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Ook geen probleem.......... Tango verkoopt geen LPG

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Maarten Schot

Bericht door Maarten Schot »

Tinq is van Shell.. Prijsverschillen kunnen wellicht verklaard worden door het ontbreken van een grote winkel met bijbehorend personeel. Ik zou inderdaad eens naar het brandstoffilter kijken.

groeten

Maarten
steven koorevaar

Bericht door steven koorevaar »

iedere maatschapij stopt bij zijn brandstof zijn eigen toevoegingen
benzine en diesel worden op een specificatie gemaakt deze is bijna altijd het zelfde zit wat speel ruimte in
je ziet ook wel eens shell wagens bij esso laden en anders om alleen stoppen ze dan hun eigen dopes toe
de witte pompen kopen partijen op

er zit wel verschil hoeveel benzeen of andere stoffen er in zitten
dit heeft te maken wat voor instalatie die shell esso texaco hebben staan en of ze die stoffen er uit halen of dat niet kunnen
in principe kan het er beter in zitten kom je veder mee op een liter maar sommige bedrijven halen alles er uit om dat ze dat veder gebruiken in de chemie tak
willem

Bericht door willem »

ja,ik bedoel merk diesel i.p.v.merkbenzine
willem

Bericht door willem »

bedankt voor alle reakties mischien wat laat maar dat komt omdat ik van vakantie adres aan het prikken ben en niet altijd verbinding heb.groetjes Willem G4
Plaats reactie