tenkopal??
tenkopal??
is er iemand die tenkopal kent? is dat spul geschikt om als chassislak te dienen? het chassis is behandeld met: 1, pure owatrol 2, twee lagen owatrol met menie. het is voor mij makkelijk om aan tenkopal te komen en kreeg de tip via via dus vandaar mijn vraag.
groetsels
janzzen
groetsels
janzzen
Re: tenkopal??
[www.tenco.nl]
Ze hebben de productnamen wat veranderd.
Ik weet uit ervaring dat hun producten goed zijn te verwerken met Owaltrol.
Je kan die chassis lak waarschijnlijk rechtstreeks opbrengen. Wel vermengen met 10% à20% Owaltrol. Eerst je chassis schoonmaken en borstelen. Dan inwrijven met Owaltrol m.b.v een schuurspons en dan verven. Belangrijke eigenschappen voor de verf is gladheid en elasticiteit.
Ik heb ook een pot verf staan van Touwens voor de 110. Ik zal vanavond even kijken welk type verf dit is.
Ze hebben de productnamen wat veranderd.
Ik weet uit ervaring dat hun producten goed zijn te verwerken met Owaltrol.
Je kan die chassis lak waarschijnlijk rechtstreeks opbrengen. Wel vermengen met 10% à20% Owaltrol. Eerst je chassis schoonmaken en borstelen. Dan inwrijven met Owaltrol m.b.v een schuurspons en dan verven. Belangrijke eigenschappen voor de verf is gladheid en elasticiteit.
Ik heb ook een pot verf staan van Touwens voor de 110. Ik zal vanavond even kijken welk type verf dit is.
Heb ik veel gebruikt bij jachten en andere zeegaande schepen.
Niet bepaald milieuvriendelijk, maar wel goed spul.
Heeft overigens niet veel met owatrol uit te staan.
Owatrol is op (o.a.lijnzaad-)oliebasis, tencopal is op bitumineuze basis.
Goeie tinnef
Niet bepaald milieuvriendelijk, maar wel goed spul.
Heeft overigens niet veel met owatrol uit te staan.
Owatrol is op (o.a.lijnzaad-)oliebasis, tencopal is op bitumineuze basis.
Goeie tinnef
klopt, maar je hebt tegenwoordig ook de bitumevrije producten. Die kunnen wel goed samen. Tencogarant Coating of Tenco Ferro.
juist, dat tencogarant spul ziet er wel ok uit (maar dat doet alles op de website van de fabrikant...) zou dat hetzelfde zijn als die tencopal stuff? is niet bitumeus en smeert als verf, klinkt wel goed...
janzzen
janzzen
Yep, Ik heb even gekeken. Idd Tencogarant, Zwarte Lak, teervrij. Dit ga ik onder mijn 110 smeren.
Als je éénmaal begint met Tencopal kan je hierover geen normale of hoogwaardige verfsystemen toepassen. Ik heb zelf mijn chasis van m'n lightweight met tencopal behandeld en ben tot die trieste conclusie gekomen.
Persoonlijk zou ik Sikkens chasis lak gebruiken, duurzaam, mooi matglanzend en geen beperkingen voor de overschilderbaarheid.
Succes,
Andreas
Persoonlijk zou ik Sikkens chasis lak gebruiken, duurzaam, mooi matglanzend en geen beperkingen voor de overschilderbaarheid.
Succes,
Andreas
Ik gebruik al jaren Tenco bitumen constructie lak, en bevalt prima, vooral als je de 1e laag flink verdunt opbrengt.
Mag ook gebruikt worden in drinkwater tanks en aan de binnenkant van vaartuigen, staat niets vermeld over voertuigen
Hecht ook op hout en beton
Rangie
Mag ook gebruikt worden in drinkwater tanks en aan de binnenkant van vaartuigen, staat niets vermeld over voertuigen
Hecht ook op hout en beton
Rangie