kachel reageert op toerental
kachel reageert op toerental
Dag allemaal,
Hoewel hij voorlopig hopelijk niet meer nodig is doet de verwarming van
mijn 300 TDi Discovery automaat uit 1994 het niet zoals het hoort.
Op de snelweg wordt hij wel redelijk warm (aangezien hij dan zo'n 2.500 toeren draait) maar zodra ik van de snelweg af ben en voor het stoplicht sta te wachten dan is de luchtstraal bijna direct ijskoud (en ja, de knoppen staan helemaal naar rechts gedraaid, dus op warm...). Als ik het toerental laat oplopen tot zo'n 2.000 toeren wordt hij binnen tien seconden wel weer warm maar als ik vijftig rij in 'D' (dus zo'n 1.500 toeren) dan is de straal slechts lauwwarm.
Wat kan dit zijn?
Thanks,
Theo
Hoewel hij voorlopig hopelijk niet meer nodig is doet de verwarming van
mijn 300 TDi Discovery automaat uit 1994 het niet zoals het hoort.
Op de snelweg wordt hij wel redelijk warm (aangezien hij dan zo'n 2.500 toeren draait) maar zodra ik van de snelweg af ben en voor het stoplicht sta te wachten dan is de luchtstraal bijna direct ijskoud (en ja, de knoppen staan helemaal naar rechts gedraaid, dus op warm...). Als ik het toerental laat oplopen tot zo'n 2.000 toeren wordt hij binnen tien seconden wel weer warm maar als ik vijftig rij in 'D' (dus zo'n 1.500 toeren) dan is de straal slechts lauwwarm.
Wat kan dit zijn?
Thanks,
Theo
Re: kachel reageert op toerental
hmmm
Heb ik ook,
- Temp meter, geeft aan dat de motor gewoon warm is.
- Motor komt goed op temp
- Geen problemen met koeling extreme warmte
- Voldoende vloeistof (helemaal vol, maakt ook niet uit)
- Bij mij fluctueert de temp alleen ook enorm op de snelweg.
- Kachel temp is nooit echt goed heet / warm
- ik heb een V8.....
Ruben
Discovery ES 3,9 V8i aut
Heb ik ook,
- Temp meter, geeft aan dat de motor gewoon warm is.
- Motor komt goed op temp
- Geen problemen met koeling extreme warmte
- Voldoende vloeistof (helemaal vol, maakt ook niet uit)
- Bij mij fluctueert de temp alleen ook enorm op de snelweg.
- Kachel temp is nooit echt goed heet / warm
- ik heb een V8.....
Ruben
Discovery ES 3,9 V8i aut
Ruben,
" - Voldoende vloeistof (helemaal vol, maakt ook niet uit)"
Gaat bij een (defender) TD5 niet op... als je vloeistof niveau te laag is werkt de kachel niet meer.
Weet ik uit ervaring
Wouter
SIII'88 Def 110 TD5
" - Voldoende vloeistof (helemaal vol, maakt ook niet uit)"
Gaat bij een (defender) TD5 niet op... als je vloeistof niveau te laag is werkt de kachel niet meer.
Weet ik uit ervaring

Wouter
SIII'88 Def 110 TD5
Thermostaatje stuk/in de war?
Is de moeite van het vervangen meestal niet, mijn verdenking gaat er wel naar uit.
Je hebt neem ik even aan geen standkachel die de standaardindeling van de leidingen in de war kan gooien?
Sander 110 "Snorkel"
Is de moeite van het vervangen meestal niet, mijn verdenking gaat er wel naar uit.
Je hebt neem ik even aan geen standkachel die de standaardindeling van de leidingen in de war kan gooien?
Sander 110 "Snorkel"
Ja, maar als het niveau tussen min en max staat werkt de kachtel niet goed. Ik heb toen het systeem helemaal afgevuld tot over max, maar de kachel blijft te koud. En de temp blijft vreselijk schommelen.
Het lijkt er het meest op of er ergens lucht blijft hangen, maar dat zou er toch een keer uit moeten komen.
Ik weet het niet meer en heb de hoop opgegeven.
Komt van de winter wel weer...
Het lijkt er het meest op of er ergens lucht blijft hangen, maar dat zou er toch een keer uit moeten komen.
Ik weet het niet meer en heb de hoop opgegeven.
Komt van de winter wel weer...
Ook voor jou, Ruben, geldt dat best de thermostaat kan blijven hangen, gewoon gaar is, of net niet goed meer.
Maar helemaal thuis in die businees benik ook niet, heb nog niet mijn eigen systeem op thermostaat gecontroleerd, heb ook geen klachten op dat front, vandaar.
Sander 110 "Snorkel"
Maar helemaal thuis in die businees benik ook niet, heb nog niet mijn eigen systeem op thermostaat gecontroleerd, heb ook geen klachten op dat front, vandaar.
Sander 110 "Snorkel"
Theo ook de mijne heeft wat moeite om op temp te komen maarja daar raak je van lieverlee aan gewend.
Kijk in ieder geval de thermostaat na................ of vervang `m gewoon !
Robb
Kijk in ieder geval de thermostaat na................ of vervang `m gewoon !
Robb
Sander,
De thermostaat is volgens mij goed, motor temp is goed constant. Meter beweegt geheel niet. Motor komt ook vrij op temperatuur voor een v8...
Ik denk zelf dat het ook te maken heeft met de LPG verdamper. Zijn warmte haalt hij van de toevoer van de kachel. Als ik op benzine rijd dan ik het verhaal veel minder.
Maar we zien wel weer als het winter wordt...
Ruben
De thermostaat is volgens mij goed, motor temp is goed constant. Meter beweegt geheel niet. Motor komt ook vrij op temperatuur voor een v8...
Ik denk zelf dat het ook te maken heeft met de LPG verdamper. Zijn warmte haalt hij van de toevoer van de kachel. Als ik op benzine rijd dan ik het verhaal veel minder.
Maar we zien wel weer als het winter wordt...
Ruben