Ontstoren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc van Oers

Ontstoren

Bericht door Marc van Oers »

Ola,

Ik heb een vraagje voor de electronica wizards onder ons; hoe kan ik de voeding onstoren? CB en Radio geven een soort knetterende ruis op het ritme van mijn ontsteking , ik dacht zelf een condensator tussen + en - te zetten maar dat zal wel wat te simpel gedacht zijn ;-)

Gr,

Marc
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Ontstoren

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

ja en dan bij je bobine, liefst een ontstoringscondensator. maar of het helpt.....
jacob

Bericht door jacob »

Een diesel in bouwen

MVG JV
AadG

Bericht door AadG »

maar proberen waard, kost drie keer niks
Ruben

Bericht door Ruben »

Voordat je een filter gaat plaatsen: Zorg er zo-wie-zo voor dat je goede (dikke) bedrading gebruikt. Wees er ook zeker van dat je een voeding gebruikt die "goed" te gebruiken is. Leg eventueel een aparte draad. Probeer eventueel ook diverse massa-punten, soms scheelt dat behoorlijk.

Succes
Ruben
Yuri

Bericht door Yuri »

Hoi Marc,

probeer eens een smoorspoeltje in de voedingslijn van je radio en bak. zorg wel dat deze de gevraagde stroom goed aankan.
je kan ook kijken voor een paar ferriet-clamps waar je de voedingskabel een aantal keren doorheen kan wikkelen. dan hoef je niet te knippen en te solderen in de bedrading. dat zijn die dingen die tegenwoordig om alle voedingskabels en PC kabeltjes heen zitten. die kan je ook in twee helften kopen om ze zelf ergens te plaatsen.

toch zou je de condensator van je ontsteking ook eens moeten vervangen. die hebben niet het eeuwige leven en kunnen een hoop ellende veroorzaken als ze niet (voldoende) meer functioneren. echt duur zijn ze niet dacht ik.

succes,

Yuri
SIII 109D
Plaats reactie