vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
prikkers,
Binnenkort ga'k m'n voordiff van de RR vervangen, in hoeverre moet de vooras gedemonteerd worden en wat is handig om direct preventief te vervangen?
remmerij moet eraf, stuurkogels ook??
suggesties zijn welkom, dan kan ik wellicht nog wat onderdeeltjes/pakkingen enz bestellen
Durk
Binnenkort ga'k m'n voordiff van de RR vervangen, in hoeverre moet de vooras gedemonteerd worden en wat is handig om direct preventief te vervangen?
remmerij moet eraf, stuurkogels ook??
suggesties zijn welkom, dan kan ik wellicht nog wat onderdeeltjes/pakkingen enz bestellen
Durk
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
Hoi
Nieuwe cv joints zijn in de aanbieding bij paddocs, 25 pond en als je dan toch bezig bent lagers en keerringen, heb je weer een topas.
groet Frank
Nieuwe cv joints zijn in de aanbieding bij paddocs, 25 pond en als je dan toch bezig bent lagers en keerringen, heb je weer een topas.
groet Frank
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
nou bij een 127 (volgens mij zelfde as?) hoef je alleen maar de 2 remleidingen los te maken, dan 6 boutjes van het hele fusee huis + remmerij los, en dan kan je het geheel er zo uit trekken diff er uit, diff er is en klaar is klara. 1 uurtje werk.
Jan Schober
ps, vergeet de olie niet af te tappen
Jan Schober
ps, vergeet de olie niet af te tappen
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
Beetje afhankelijk van budget en km stand van de wagen, maar zou zelf alle slijtage delen vervangen als ze er toch uit/voor het grijpen liggen, lagers, keringen, kruisjes (in jou geval dus homokineten). Tenzij ze dus echt te duur zijn om preventief te vervangen of alles nog heel jong is en je alleen een spicifieke schade aan je diff. hebt.
Ook de fuseebollen en lagers in de as zijn nu binnen handbereik, zijn later weer veel moeilijker te vervangen.
Groet, Wilberth
Ook de fuseebollen en lagers in de as zijn nu binnen handbereik, zijn later weer veel moeilijker te vervangen.
Groet, Wilberth
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
Motto van mij geworden nu ik al mijn verweerde onderdelen zie;
"Beter nu alles aanpakken dan straks weer onder dat ding kruipen"
"Beter nu alles aanpakken dan straks weer onder dat ding kruipen"
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
Hoop ik ook te bereiken, dat ik straks per uur rijden niet meteen een uur sleutelen om mijn oren en krijg.
En eerlijk is eerlijk, alles wat ik tot nog toe onderhanden heb genomen is ook storingsvrij gebleven. Autootje is alleen erg creatief in het vinden van nieuwe uitdagingen.
Groet,Wilberth
En eerlijk is eerlijk, alles wat ik tot nog toe onderhanden heb genomen is ook storingsvrij gebleven. Autootje is alleen erg creatief in het vinden van nieuwe uitdagingen.
Groet,Wilberth
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
Durk demonteren eitje alleen klauwen demonteren zoals Jan Schober al zei. Dan 6 boutjes los en complete swivel eraf pakken....
Kunt natuurlijk ook alles vervangen maar als dat verder prima is waarom zou je kan best nog wel eens 20.000 km mee en dan is het wel erg preventief vervangen. Anders kijken we er zondag wel effe samen naar...
Cheers Bowy
Kunt natuurlijk ook alles vervangen maar als dat verder prima is waarom zou je kan best nog wel eens 20.000 km mee en dan is het wel erg preventief vervangen. Anders kijken we er zondag wel effe samen naar...
Cheers Bowy
Re: vervangen voordiff RR: nog meer aanpakken?
Kleine tip;
[p222.ezboard.com]
Dit is het forum van Series II, maar op een hoop algemene vragen over de vooras kan hier ook antwoorden worden gevonden.
[p222.ezboard.com]
Dit is het forum van Series II, maar op een hoop algemene vragen over de vooras kan hier ook antwoorden worden gevonden.
wat niet stuk, is is heel
nou mijn motto is:
"wat niet stuk, is is heel"
waarom vervangen als er niets mis mee is.
helemaal die fusee's je bent zo 200 euro aan onderdelen kwijt, als je er dan nog 50.000 km mee had kunnen rijden vindt ik dat persoonlijk zonde.
Nog naast het feit dat je temaken hebt met de zogenaamde badkuipkromme, die aangeeft dat een nieuw gemonteerd onderdeel in het begin ook kans heeft meteen te sneuvelen, door montagefouten, of productiefouten.
Een kering vervangen als de bak er toch al af is, is natuurlijk een heel anderverhaal....
Jan Schober
"wat niet stuk, is is heel"
waarom vervangen als er niets mis mee is.
helemaal die fusee's je bent zo 200 euro aan onderdelen kwijt, als je er dan nog 50.000 km mee had kunnen rijden vindt ik dat persoonlijk zonde.
Nog naast het feit dat je temaken hebt met de zogenaamde badkuipkromme, die aangeeft dat een nieuw gemonteerd onderdeel in het begin ook kans heeft meteen te sneuvelen, door montagefouten, of productiefouten.
Een kering vervangen als de bak er toch al af is, is natuurlijk een heel anderverhaal....
Jan Schober
Re: wat niet stuk, is is heel
juist Jan,
en zo bedoel ik 't ook een beetje. De lastige simpele dingetjes waar je anders niet snel bijkomt zijn handig mee te nemen. En inderdaad: wat heel is is niet stuk, niet aankomen dus.
Durk
en zo bedoel ik 't ook een beetje. De lastige simpele dingetjes waar je anders niet snel bijkomt zijn handig mee te nemen. En inderdaad: wat heel is is niet stuk, niet aankomen dus.
Durk
Re: wat niet stuk, is is heel
ja ja, tikte fuseebollen in en dacht daar gaan we..
inderdaad die dingen zijn goed of niet (en niet goedkoop)...heb alleen nog geen ervaring met voorassen waar goede dingen uitkomen, was bij mij altijd bagger (gemiddeld ook 30 jaar oud, dan kun je dat verwachten), dus..FF kijken kan geen kwaad.
Homokineten ben ik ook al niet bekend mee, lijken me ook dure dingen die goed zijn of niet. Weet ook wel dat in een complete vooras zo voor 500 euri kleine rommel schiet, dus je moet ook niet overdrijven.
Plus wat Jan al aangeeft, volgens mij hoeft er helemaal niet zoveel uit elkaar om een diff. te vervangen, dus zijn er niet zo heel veel dingen die nu ineens voor het grijpen zitten.
veel wijsheid gewenst, Wilberth
(die tot nog toe alleen assen in z'n geheel gereviseerd heeft en nooit de luxe heeft gehad er veel goeds in aan te treffen)
inderdaad die dingen zijn goed of niet (en niet goedkoop)...heb alleen nog geen ervaring met voorassen waar goede dingen uitkomen, was bij mij altijd bagger (gemiddeld ook 30 jaar oud, dan kun je dat verwachten), dus..FF kijken kan geen kwaad.
Homokineten ben ik ook al niet bekend mee, lijken me ook dure dingen die goed zijn of niet. Weet ook wel dat in een complete vooras zo voor 500 euri kleine rommel schiet, dus je moet ook niet overdrijven.
Plus wat Jan al aangeeft, volgens mij hoeft er helemaal niet zoveel uit elkaar om een diff. te vervangen, dus zijn er niet zo heel veel dingen die nu ineens voor het grijpen zitten.
veel wijsheid gewenst, Wilberth
(die tot nog toe alleen assen in z'n geheel gereviseerd heeft en nooit de luxe heeft gehad er veel goeds in aan te treffen)