albert schreef:
Marc,
Bij een totaalglas vestiging ben ik nog nooit geweest, ik los dingen ook graag zelf op, en als dat kan zonder iets extra in te kopen dan vind ik dat nog leuker. Uitstoottechnisch is dat trouwens ook de beste optie. De 300tdi hoefde voor het plakken met secondelijm niet gestart te worden, in ruil daarvoor kan er toch weer een rijtjeshuis worden gebouwd (misschien zelfs wel 2)
Ha Ha .
Het is meer zo dat ik niet zo'n groot vertrouwen in de secondenlijm-oplossing heb.
Je hebt naast de inwerking van vocht ook te maken met serieuze temperatuurverschillen en dus rek en krimp.
Ik heb meer geloof in de meer voor dit doel bedoelde glaslijm die onder invloed van UV uithardt.
Overigens gebruikt de tandarts gelijkaardige kunstharsen, die harden ook uit met UV-licht, voor de hechting wordt de tand/kies ook nog even geëtst ... dat geeft te denken, dwz: de krachten bij tanden en kiezen zijn denkelijk veel groter. PS Ik denk dat de alhier lokale Auwtotaalglas-lieden het plakklusje wel leuk zouden vinden. In het verleden kreeg ik ook een handjevol van de door hen bij sterretjes-reparaties gebruikte scheermesjes (ik gebruik die weer voor iets heel anders).