Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 17:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2024, 00:07 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Nou,

Vandaag mn oude liefde kaal(zonder delen om hem god te krijgen) op MP gespot. Ik schrijf verder maar niets ............

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2024, 09:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
tja handel is handel.
dat is het eerste wat ik dacht, toen ik hoorde dat we in januari niet hoefden langs te komen om onderdelen te kopen omdat je alles al verkocht had.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2024, 10:30 
Tja Nico,

Het is zuur je hobby zo te moeten laten gaan, onderdeel van het leven.
Soms is het beter om maar niet achterom te kijken.

In mijn “projecttijd” (van 2 één maken) heb ik ook bij elkaar meer dan een hele auto verkocht en tja dan krijg je allerlei pluimage over de vloer.

Handelaren die het goud van de series 2 deur scharnieren herkennen, de echte hobbyisten die stukje bij stukje hun auto op de weg houden/proberen te krijgen.
Je krijgt er wat geld voor, je staat een halve dag van je tijd te verlullen. Ook dat is de lol.

Goud zoekers heb je overal, maar ik heb er wel leuke contacten aan over gehouden.
De crossers, hobbyisten, rommelaars en lolbroeken.

Zo heb je ze ook die je onderdelen “gunt”, in ruil voor een zelf gebakken appeltaart die je dan ook nog helpen met het opeten van de taart…

Dat zijn de beste….

P.s.
Is het certificaat verlopen?
De site is niet meer “veilig”?


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2024, 22:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:56
Berichten: 263
Woonplaats: Buchten
Nico1970,
Wat mij nu ten hoogste verbaasd is dat ik hier al meer dan 4 jaar verhalen lees over de restauratie van deze auto met de meest fantastische plannen en nu zie ik hem te koop staan en zie dat er nog geen sleutel aan te pas is gekomen. Is er in die 4 jaar eigenlijk wel iets gebeurd aan deze auto? Ik kan al die verhalen niet rijmen met de foto's die ik zie.
20 jaar geleden begon ik zonder plan en kennis van Land Rovers aan mijn eerste 109 en dat resulteerde in een volledige nut and bolt restauratie met een, mag ik wel zeggen, geweldig resultaat. Dat duurde uiteindelijk 4 jaar met een drukke baan ernaast, 2 kleine kinderen en een oud huis waar heel veel aan moest gebeuren. Ik vond die 4 jaar met alle drukte eromheen een eeuwigheid duren voor die restauratie, maar hij was wel helemaal klaar.

_________________
Wim Janssen

Land Rover Series III 109 Stawag 3.5 V8 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 88 2.25 petrol 1959 "The Mrs"
https://drive.google.com/drive/folders/14J9sYGyyRKChvAsBWMzFAmgO623B-MWr?usp=sharing


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2024, 18:51 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
@ Wim,

Ik begrijp je reactie. Soms voel je jezelf ook wel een beetje ..........laf? pijn?

De auto zelf was op de deuren en de deurstijlen van het schutbord na idd nog redelijk zoals ik hem aantrof. Hij heeft geruime tijd bij mij voor de deur gestaan op mijn oprit in de woonwijk dus moest hij als auto toonbaar blijven. Zo staat het nu eenmaal in de gemeenteverordening. Tijdnood en de zorgen van je (grote) gezin erbij waar je alleen voorstaat en dan merk je dat een dergelijk project niet van de grond komt. Ook het feit dat er inkomen moet komen en je dan merkt dat je geen 20 meer bent in de avond als de werkdag om is. vroger liep je na de koffie nog net ff waat makkelijker de schuur in. Wel waren bv de bouten van de shackels etc al gangbaar en zover om de doorgezakte bladveren te vervangen. Daaromheen was ik idd altijd bezig met de voorbereidingen(assen versnellingsbak en motor gereed maken, liefst specials) als ik zo ver zou zijn om de koets van het chassis te lichten om dan ook in 1x verder te kunnen. Echt alles was bijna zo ver. Maar mijn buren zijn M.B.T tot geluidsoverlast ook niet makkelijker geworden.
Als je bv in 1x een nieuw chassis eronder had kunnen steken (na nummer inslaan RDW) dan had het wel snel gekunt. Echter een nieuw chassis zit na de Brexit op het moment al snel aan de 3000 euro of meer. Een schutbord ook dus reken maar uit!

Tja, op het moment staan er erg veel Series, ook 2A projecten , te koop voor lage bedragen die je voor de corona niet voor mogelijk heeft gehouden. Ik vermoed dat men de overheid niet vertrouwd. Ze bljven terugkomend zeuren over rekeningrijden. De serie 2 koorts is al wel wat geluwd . Bij Ron B stond al een harde rijdende gekentekende late 109 2a van ik meen 1971 voor iets onder de 7000. Als ik heel veel LIEFDE tijd en geld komende jaren in deze auto had gestoken, hij was eindelijk gereed en de regeling veranderd dan heb ik weer (opgepoetst)oud ijzer ! Wel zit er wat ik aan projecten ziet meestal een plastic grille op bah bah. Dan voel je toch serie 2a liefde in je bloed.

Verder met leven dan maar, Bij Haan wheels geweest om mooie wielen voor mijn caferacer Yamaha XJ900 motor te laten spaken. De 1 pqakt een borreltje als troost? Ik dan zo maar haha. Normaal zijn er bij dit type motor niet zomaar spaakwielen in te krijgen. Deze motor is niet zo n tijd en ruimterovend afmaak project. Vooral elektrisch nog wat gedokter. Kan het dus toch niet laten. groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2024, 19:03 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Sjaak,

Idd moet je nuchter zijn in het leven. Dat lukt als ex militair en gevangenbewaarder best goed haha . Soms zijn dingen niet haalbaar. Het meest belangrijke moet nu eenmaal eerst. En in dit geval was het alles of niets handel. En dat mensen bijvangst(doorgerot chassis, veel bik en laswerk) overboord willen gooien voor zoveel mogelijk geld? proberen kunnen ze het altijd. De meeste dingen van materiaal zijn overigens ook wel vervangbaar. Dus je weet maar nooit. Lompe hufterproof auto s blijven mij nu eenmaal aan trekken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2024, 12:45 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Ik heb in elk geval je oude safaridak overgenomen. En de beide doortops. En daarmee ook jouw adres, Nico. Beetje slordig van de verkopers...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb 2024, 12:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
HPS schreef:
Ik heb in elk geval je oude safaridak overgenomen. En de beide doortops. En daarmee ook jouw adres, Nico. Beetje slordig van de verkopers...

Da's in ieder geval een mooi voorbeeldje van recycling.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 maart 2024, 00:13 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Tja,

Er was genoeg. Maar ik mis het niet. Huur van de 20 voet Container ben ik nu ook vanaf. De huizen eromheen rukken op, zal geen jaren meer duren en denk dat dit sneller gaat als mn tijd voor het project . Hier nog 3 (gelukkig minder grootte) afbouwprojecten rondom huis. Juist bezig met een omnistore 6300 luifel aan mn Transit te hangen. Dit door heel simpel 2 dakdrager in de regengoot te bevestigen en daar een aluminium strip in de volle lengte dwars overheen te doen. Daar kunnen dan de luifel adapters op. Het had wel pijn gedaan als ik mn strakke dak had moeten verlijmen, boren etc. Ik overweeg nog om een voor en 2 zijwanden erbij te kopen zodat je met weinig tijd en moeite er een voortent van kan maken.

Ouderwetse groet van Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 335 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.