Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 14:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2023, 09:17 
Offline

Geregistreerd: do 17 aug 2023, 08:00
Berichten: 14
hallo allemaal

ik heb meer als 40 landrovers die we zelf onderhouden, en ik zoek daar een juist programma of app voor, simpel moet het zijn, waar wer precies kunnen bijhouden wanneer wat gedaan is zodat je altijd terug kan zoeken en ook de kosten kan bijhouden.

heeft iemand de gouden tip voor me?

r


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2023, 11:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
een spreadsheetje in elkaar knutselen?
voor elk voertuig een eigen werkblad, 1e kolom voor datum en verdere kolommetjes voor wat je wilt bijhouden en "bob's your uncle"...

Als je het een beetje slim doet, laat je de spreadsheet op aanvullende werkbladen ook nog filteren wat per voertuig de laatste actie was en wat de totale kosten zijn per voertuig en totale wagenpark
Of er bestaande oplossingen zijn weet ik niet. maar met een spreadsheet programma heb je wel een gereedschap kist waar het mee kan, verder een beetje ellebogen vet en wat tijd...

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 10 okt 2023, 12:24 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
fenix2 schreef:
een spreadsheetje in elkaar knutselen?
voor elk voertuig een eigen werkblad, 1e kolom voor datum en verdere kolommetjes voor wat je wilt bijhouden en "bob's your uncle"...

Als je het een beetje slim doet, laat je de spreadsheet op aanvullende werkbladen ook nog filteren wat per voertuig de laatste actie was en wat de totale kosten zijn per voertuig en totale wagenpark
Of er bestaande oplossingen zijn weet ik niet. maar met een spreadsheet programma heb je wel een gereedschap kist waar het mee kan, verder een beetje ellebogen vet en wat tijd...

Ik zou kolommen en rijen verwisselen.
Dan hoort iedere kolom bij een datum+activiteit.
Op de rijen daaronder komen dan de verschillende standaard-onderhouds-acties.
En dan daaronder is er ruimte voor ongeplande en overige acties.

Het grootste probleem is het braaf bijhouden van zo'n logboek-systeem.

Het kan natuurlijk allemaal anders, mooier etc. maar dan zit je aan een pakket vast.
Een pakket dat dan ineens niet meer werkt na een of andere up-date, of dat ineens niet meer onderhouden wordt door de leverancier ... etc etc
Als je wilt weten wat er allemaal mis kan gaan ga dan eens bij de belastigdienst te rade.

Overigens interessant: 40 LandRovers ... daar heb je heel wat aan te onderhouden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 316 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.