Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 14:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2023, 13:32 
Offline

Geregistreerd: vr 29 sep 2023, 13:15
Berichten: 1
Goedemiddag allen,

ik ben al sinds 2016 in het bezit van een Defender 90 uit 2008 en heb al regelmatig de site bezocht en af en toe wat inspiratie geleend. Omdat mijn Defender uit 2008 op grijs kenteken staat en ik deze niet naar geel (belangrijker: meer dan twee zitplaatsen) kreeg, heb ik deze weg gedaan. Ik heb vervolgens een donorauto gekocht: een Defender 110 uit 1984 met een 300TDI motor en 9 zitplaatsen op kenteken. Deze heeft jaren stilgestaan en zou als basis dienen voor een volledige restauratie. Dit zou ik doen bij 4x4 Verbeek in Zutphen. Echter, is dit bedrijf failliet en binnenkort kan ik de donorauto ophalen (moet op trailer want is nog niet rijdend).

Dit hele traject heeft al bijna een jaar geduurd en inmiddels twijfel ik: project alsnog opstarten maar hoe en bij/met wie?, verkopen en op zoek gaan naar een al gerestaureerde versie?

Voor diegenen die denken: waarom doet hij het niet zelf? Dat heeft te maken met (nog) onvoldoende technische auto/laro know-how en niet overvloedig de tijd. De bedoeling was mee te lopen met de restauratie zodat ik het voor mijzelf beheersbaar en overzichtelijk houd. Technisch inzicht en klusattitude heb ik wel.

Nu zit ik dus met een auto die het niet doet en een paar opties die ik niet goed kan overzien. Ik ben benieuwd of er mensen op dit forum zitten die hier wat gedachten over willen delen.

Alvast bedankt.

Rik


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2023, 18:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
welkom Rik,
op dit stille maar wel leerzame forum.
als je de ruimte hebt om het zelf te doen? gewoon doen.
zowel ik als mijn schoonzoon hadden ook geen verstand van sleutelen aan Land Rovers.(of welke auto dan ook)
maar intussen heeft hij er al euhhhhh 4? onder handen gehad, en ik alleen die van mij.(nu 12-13 jaar)
heb zelfs leren lassen (nou bakken en braden) maar wel apk waardig. de tijd die er in gaat zitten is net hoever je wilt gaan.
compleet body off restauratie? of zoals ik het heb gedaan al rijdend en repareren wat er af valt.
ik denk dat kosten technisch zelf doen ook wel wat goedkoper is.
ikzelf doe alleen het technische motorische gedeelte uitbesteden. het inwendige motortje zeg maar.
voor de rest is het eigenlijk heel simpel gezegd:
rotte bouten en moeren wegslijpen
repareren wat je er af haalt.
onthouden wat waar moet
en alles weer in elkaar zetten.
het is echt net lego.
laatst hebben we een 109 station gehaald als bouwpakket. mislukt projectje zeg maar.
dan zie je pas hoe weinig moeilijke onderdelen er in zo,n wagen zitten.
maar dat is mijn mening.
heb je geld als water? lekker laten doen. :-}

waar staat je wrak ergens in het land? misschien kan iemand even meekijken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 sep 2023, 19:18 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 820
Woonplaats: De Zijpe
Welkom ! :D

Een one-ten met een 300tdi, volgens mij al niet standaard maar een goede combinatie.
Verder heb je het over een donor-auto die je met een trailer moet ophalen??

Ik zou me eerst afvragen wat er gedaan moet worden, maak een lijstje.
Tijd is iets waar iedereen chronisch gebrek aan heeft en bij uitbesteding van de werkzaamheden de grootste kosten zijn.

Maar als je een lijstje hebt kan je misschien zoals Sjaak al aangeeft er een “rijdend project” van maken.
Een grote klus waar je tegenop ziet uitbesteden en de rest In etappes……?
Let wel, zo’n oud beestje heeft af en toe de hik en moet vertroeteld worden.

Een project wat al in onderdelen ligt brengt niet zo veel op, een rijdende 110 kost leuk geld.
Er zijn bedrijven die chassis wissels uitvoeren, laswerk (achterdeel) is meestal niet zo lastig…
Schutbord is al weer een ander dingetje maar ook niet onoverkomelijk.

Dus deel je lijstje, misschien kunnen we het “klein” maken en blijkt er toch een echte Land Rover monteur in je te huizen.

Greetz Rob

FOTO’S !! Willen wij ! :mrgreen:
Deel ze eventueel (via bijvoorbeeld myalbum oid) dan kunnen we meekijken…

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 310 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.