Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu za 27 apr 2024, 09:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2023, 17:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 814
Woonplaats: wwerf
is dit jouw project?
http://landrover.paginamarkt.nl/109-s2a ... 05663.html

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2023, 17:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
Tja, dat lijkt mij goed geld naar kwaad geld.
Heel wat nieuwe en/of interessante onderdelen ... die op projectbasis beslist niet opbrengen wat ze waard zijn.
Heb je eenmaal een nette en goed rijdende auto dan is het 1 + 1 = 3, oftewel het geheel is meer dan de som der delen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2023, 16:45 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hoi,

Ik weet het nog niet............. Ik heb van alles behalve tijd en soms erg weinig energie meer over na het voltooien van mn normale werk. En ik vermoed dat mijn stalling die ik huurt binnen afzienbare tijd door de gemeente weggepest/ onteigend word. Ik krijg heel veel reacties . Maar zoals meestal heel weinig serieuze kopers die normaal geld willen betalen. En idd zeldzame specials als een short stumpy R380 set geven ze niet voor wat je zelf moet betalen als je spijt heeft. Maar ook delen als een P38 stuurhuis(LHD) worden lastiger te vinden. One ton velgen zelfde verhaal. Het gaat niet weg voor een habbekrats. Daarvoor houd ik toch teveel van mn "tuinhuisje op wielen".

@ mark. Als je idd zo'n special maakt die niet kapot gaat van een S2A zijn de kosten laag en het genot hoog. maar...........er moet eerst nog veel energie in.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2023, 23:58 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
ok,

JAAAAAAAAH ik hou nog van hem. Hier de liefdesverklaring haha.

Idd willen mensen de lekkere krenten uit de pap voor weinig geld (die ik met veel moeite verzameld heeft) en zou ik met het laswerk blijven zitten. Eigenlijk erg voorspelbaar. Het project zal wel blijven staan denk. Natuurlijk een stuk vanwege mijn onuitroeibare Laro virus wat in mn bloed zit. Het is gewoon mijn rijdende Engelse cult(terugdenkend aan het zweet in mijn legertijd waar ik heb leren sleutelen) lekkende zwetende hobbelende schuddende onnodig kapotgaande mecano achtige popnagel tuinhuisje ontwikkeld in 1948. Vierkant getekend en geworden zoals een kind een auto tekent. Net zoals ik nog buxus heeft in mijn grind en deze al jaren tegen beter weten in handmatig beschermd tegen rupsen door die er uit te halen en aan de vogels te voeren. Maar ze zijn groen zoals mijn marine bleu 109 groen verschoten gekraste lak heeft. Maar mede omdat ik eigenlijk helemaal geen moderne geruisloze sfeerloze auto vol met schermpjes aan een stekker wil! Ik weiger om een 2e hypotheek te moeten nemen op mijn huis om een moderne dure auto te kunnen betalen. Leuk dat andere naties(China) en je eigen overheid in je aanwezige computer kunnen neuzen hoe hard ,hoeveel je reed en waar? Binnenkort kunnen ze misschien zelfs je gordel nog wel uitlezen en krijg je je boete automatisch? Nu heb ik geen gordelplicht want mn Brutusje in wording is van voor 1971. Zo wil ik ook geen warmtepomp(kou lijden onder een dekentje met hoge stroomrekening terwijl je zelf panelen heeft) maar gewoon zo heet mogelijk effectief zonder rook mn houtkachel stoken op afvalhout van mn werk wat dan ook niet met een diesel vrachtauto afgevoerd word. Kosten laag en altijd zelf verantwoordelijk of hij het doet. Antipathie tegen dwangmaatregelen van de overheid die zelf hun eigen vevuiling subsidie (belastingvoordeel) geven om in stand te kunnen blijven. Jaaah wij moeten van het (schone)gas af. Dat kost geld en moet terugverdiend worden. Net over de grens verdwijnt een dorp in een bruinkool mijn. Schiphol? Chemours? Tuurlijk. Lig gevoelig heee.
Wel benieuwd hoe de regels met oldtimers en campers blijven, Oldtimers(voor 1988) heb ik nog wel even moed op. Bouwjaar na 1 januari 1988 komen er dus geen oldtimers meer bij , ook niet als ze 40 jaar oud zijn. Campers willen ze het tarief van MRB(het is nu kwart tarief van geel ) al gaan verdubbelen.
Niet leuk als je dus( met veel moeite en kosten) een Defender op camper kenteken gebouwd heeft. Daar heb ik ook nogal eens over gedacht om de MRB van nieuwer rijden met schroefveren en spoorbreedte etc te kunnen betalen en ook max genieten. Och we zien wel. Einde weekpreek. Hou je taai en je Laro rijdend. groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: za 23 sep 2023, 13:05 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
nico1970 schreef:
ok,   JAAAAAAAAH ik hou nog van hem. Hier de liefdesverklaring haha.
....
Hou je taai en je Laro rijdend. groet Nico

Pooh :?   't Was toch even schrikken.
Zo hier en daar iemand die even buiten de pot pist, dat kan er nog mee door.
Maar een brute boedelscheiding daar willen we niet aan denken.
Gelukkig zit het virus diep genoeg geworteld.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2023, 23:09 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Dag,

Tja,
Juist donderdag nog even bezig geweest met de linkse nieuwe voorpoot voor aan het chassis. Die is bij mij chassis "koek" Heb jaren terug nog voor de Brexit eens een Britpart deel bij Paddock gekocht.
Nu kan je bv ook bij DDS metal een one ton versie kopen. Andere sites ben ik hem nog niet tegen gekomen. Maar dit is als je een credit cart van visa of zoiets heeft. Boer harms als ik ben heeft dat (nog)niet. Paypal kan weer niet jammer nog meer gejammer. klaar. Nu lukte dus het bestellen niet, ze reageren niet op mn mail en lag dat Britpart deel er nog. Zag ik bij mijn broer een stuk lekkere dikwandige koker . Dus zelf de one ton versie met het 2e gat erbij zo mooi mogelijk nagemaakt. Afgelast door de fotolasser op het werk die ff niets te doen had. Dat rolt er niet meer af hoor!
De rechtse kant is in ieder geval rondom het originele chassis nr nog hard en zal ik aan het chassis zelf ook aanpassen. Er komen mijn favorite militaire sleepogen langsheen die er in een driehoek aangebout worden en de bumper (ook een stevige jongen) verbind ik aan de onderzijde ook aan die sleepogen. Vind zelf die 2 lippen van de bumper op zich wel sterk als het chassis nog kogelhard is.

Vandaag ook de Salisbury achteras met het LSD verplaatst. Dat is toch nog al een stuk zwaarder als een standaard serie 2 Rover asje. Vroeger als ik het met de kraan oppakte nooit zo bij stil gestaan. Samen met de bladveren van Van Dam verslijt ik dat niet meer denk ik. Zat er nog aan te denken om van een salisbury achteras het diff (compleet in het huis) te gebruiken om er een vooras van te maken. Maar hij is mij toch wat te lomp daarvoor. ENV schijnt ook zo te zijn. Ben ook bang dat de aandrijfas dan ook tekort en te schuin komt, zeker met het chassis op one ton hoogte.
Als ik er ooit een VW TDI inmaak win ik wel weer wat kilo 's terug , dat wel. Probeer daar toch wel op te letten. Al blijf ik bij stalen velgen. Had vandaag ff een vliegwiel van een 2.25 diesel in mijn handen. Goddeloos, dat weegt! Tja, ik weet hoe mensen tegen een 1.9 4 cylinder aankijken. En toch denk ik dat een klachtige plof op een zuiger hetzelfde is. max koppel bij 1800 RPM van 370 NM zal toch niet liegen tegen de versnellingsbak? Tuurlijk hoor ik liever een 4.2 L toyo 6 pitter. Maar de sap is ook niet goedkoop meer en je kijkt ook naar zijn drankgebruik? Heb met een metsubsidi L200 gereden en die deed het met 80 PK ook nog verrassend goed in terrein hoor. Die moest je wel op toeren houden. Nou hopelijk red een berichtje dit forum van zijn levenloosheid.

en snurken. Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Nico wat doe je nu?
BerichtGeplaatst: za 30 sep 2023, 23:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1859
nico1970 schreef:
Al blijf ik bij stalen velgen.

Je hoeft je niet te verontschuldigen.   Stalen velgen zijn nauwelijks zwaarder dan "licht-metaal".
De "truuk" is dat "licht-metaal" weliswaar veel lichter lijkt maar het gewicht valt tegen omdat je veel meer metaal nodig hebt om voldoende sterkte te halen (en dan is nog steeds de stalen versie sterker).
Overigens, als je wat kilo's wilt sparen dan is tubeless een makkelijke manier: vier of vijf degelijke binnenbanden zijn goed beschouwd dood gewicht waar je weinig aan hebt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 308 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.