Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 22:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2022, 11:44 
Offline

Geregistreerd: vr 07 apr 2017, 12:11
Berichten: 11
Hoi.

Ik ben benieuwd wat het slangetje doet dat van de turbo naar de pomp loopt van de 200tdi.
Het heet ERR1458

Ik heb de turbo afgedopt/ verwijderd.
Nou vraag ik mij nog af of ik het slangetje wat op de pomp komt ook kan afdoppen.

Groet Erik


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2022, 15:13 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
regelt diafragma ring op je inspuitpomp. hogere druk: meer diesel.
zonder dat slangetje, krijg je een andere inspuitverhouding dus kans op hogere uitlaatgassentemperatuur.
Dus terugzetten, het schijnt dat een ingekorte 300tdi ook past.
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 22 jan 2022, 19:55 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "verteld" dat hij meer brandstof moet inspuiten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2022, 11:09 
Offline

Geregistreerd: vr 07 apr 2017, 12:11
Berichten: 11
Bedankt voor de uitleg.

Groet Erik


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2022, 11:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerben schreef:
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "vertelt" dat hij meer brandstof moet inspuiten.

Als je "stout" bent kan je het slangetje dus nog wel gebruiken om een beetje extra diesel in te spuiten. Je kan de auto daarmee heel netjes roet-arm afstellen en door een bescheiden drukverhoging op het membraan de diesel-toevoer tot omsteeks het roet-punt brengen ... dan heb je een extra boost-optie.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2022, 17:11 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
Marc-my-Words schreef:
Gerben schreef:
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "vertelt" dat hij meer brandstof moet inspuiten.

Als je "stout" bent kan je het slangetje dus nog wel gebruiken om een beetje extra diesel in te spuiten. Je kan de auto daarmee heel netjes roet-arm afstellen en door een bescheiden drukverhoging op het membraan de diesel-toevoer tot omsteeks het roet-punt brengen ... dan heb je een extra boost-optie.


ja dat is ook een optie , hoewel ik betwijfel of het veel nut gaat hebben , zonder turbo komt er nou eenmaal niet meer lucht in als dat hij nu krijgt . dus wat je dan met die extra brandstof moet ....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2022, 17:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Gerben schreef:
Marc-my-Words schreef:
Gerben schreef:
als je geen turbo meer hebt , zal het slangetje ook niets meer doen . het zorgt dat de druk van de turbo (die dus varieert met meer of minder gas geven) de brandstofpomp "vertelt" dat hij meer brandstof moet inspuiten.

Als je "stout" bent kan je het slangetje dus nog wel gebruiken om een beetje extra diesel in te spuiten. Je kan de auto daarmee heel netjes roet-arm afstellen en door een bescheiden drukverhoging op het membraan de diesel-toevoer tot omsteeks het roet-punt brengen ... dan heb je een extra boost-optie.

ja dat is ook een optie , hoewel ik betwijfel of het veel nut gaat hebben , zonder turbo komt er nou eenmaal niet meer lucht in als dat hij nu krijgt . dus wat je dan met die extra brandstof moet ....

Wat je met die extra brandstof moet ... een roet-pluim maken ... :ugeek:
Althans als je het te dol maakt, en roet is onverbrande diesel en onverbrand wil zeggen dat je er nauwelijks nuttig rendement van hebt.  
Kortstondig tot net op het randje geeft ook net tot het randje qua vermogen ... de winst kan dus vooral liggen in het oppak-trajet: de motor slurpt dan nog wat beperkt lucht, met de oplopende toeren gaat ie natuurlijk meer lucht slurpen, waarmee dan de roetwolk weer moet verdwijnen.
Ik heb een bijpassende ervaring met een oude Renault diesel (met toentertijd 335.000 km op de teller): reed ie vlot in de 4º versnelling de helling op, en niks sneller in de 3º ... dan was met meer toeren de helling op een stuk frisser voor de volgauto's.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.