Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 03:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021, 17:56 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Voordat ik afgelopen september op vakantie ging heb ik bij de ANWB een doorlopend reisverzekering met (dacht ik) vervangend vervoer afgesloten.
Het ging mij juist om het vervangend vervoer deel.

Het was een rondreis (Baltische staten) en bij een rondreis kan je niet 4-5 weken wachten tot je vakantie over is voordat de ANWB aktie gaat ondernemen.
Dat is dus het geval als je niet aanvullend verzekerd ben (vervangend vervoer, bij geen reparatie binnen 48 uur).

Bij terugkomst en nalezen van de polis bleek ik hier niet voor verzekerd te zijn.

Nu bleek dat ik op de site het “vinkje : vervangend vervoer” niet had aangevink.
Sterker nog het blijkt dat die optie op de site onder het kopje “auto” pas zichtbaar wordt als je de verzekering uitvouwt, waarna dit pas zichtbaar wordt.

Waarom vink je “reis verzekering auto” dan aan zou je zeggen want ik ben hiervoor als ANWB-wegewachtlid al voor verzekerd. :shock:
Ik had het niet afgesloten voor mijn bagage, dure fototoestel… etc.

Potver dacht ik nog, dus de ANWB benaderd om dit alsnog te regelen.

Citaat:
(reactie ANWB) Dekking Vervangend Vervoer
Om deze dekking voor u in orde te maken heb ik echt het bouwjaar van de auto nodig. Ik heb voor u gezocht op het kenteken wat u heeft doorgeven. Hieruit blijkt dat de auto uit 1958 komt. Helaas is het dan niet mogelijk om de dekking af te sluiten op uw ANWB Doorlopende Reisverzekering. Dit met reden dat de auto niet ouder mag zijn dan 20 jaar.


En dit was voor mij juist de reden om die af te sluiten. :?

Hoe doen jullie dit?

Mijn vakantie bestaat juist uit rondreizen, dus als je ooit pannen hebt vertel ze nooit dat je nog 2 weken vakantie hebt, want ze helpen je tot de garage maar verder…

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021, 18:39 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
Ik ben WegenWacht lid. Europa dekking. Ik kreeg vorig jaar vervangend vervoor voor de duur van de vakantie, was gestrand op de heenweg.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021, 19:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Wij hebben een aantal jaren geleden met sjaak109 en twee oude land rovertjes een reisje gemaakt naar Denemarken. Mijn laro dateerde toen uit 1963 en ik heb toen een reisverzekering afgesloten bij Univé met pech hulp en vervangend vervoer. De leeftijd van de auto maakte toen bij Univé niet uit echter moest de auto een geldige APK hebben (of apk waardig indien ouder).
De dekking was overigens alleen geldig buiten Nederland, dus vlak voor de Duitse grens met pech had ingehouden dat Sjaak hem eerst over de grens moest slepen...

Volgens mij had Sjaak toen ook de dekking op die manier via Univé, maar dat weet ik niet zeker.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021, 21:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Vervangend vervoer bij de ANWB kan ook betekenen dat je in verwegistan de spullen uit je auto vandaan naar een vliegveld sleept en dan op schiphol maar moet zien hoe je verder thuis komt ...(ervarings deskundig)....

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021, 23:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:00
Berichten: 27
Ik heb een Classic Car lidmaatschap bij de KNAC en heb daar mijn auto's ook verzekerd jammer genoeg heb ik daar een paar keer gebruik van moeten maken, steeds tot volle tevredenheid.
Een keer onderweg naar Polen in het voormalige Oost Duitsland brak de voorophanging af, perfect geholpen met een nagenoeg nieuwe Focus Station als vervangend vervoer (in Nederland inleveren) en toen wij na de vakantie thuis kwamen stond de TR al op het door mij opgegeven adres.
We zijn daar sinds 1998 lid en blijven dat tot ik het rijbewijs niet meer verlengt krijg.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 dec 2021, 23:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
Vervangend vervoer bij de ANWB kan ook betekenen dat je in verwegistan de spullen uit je auto vandaan naar een vliegveld sleept en dan op schiphol maar moet zien hoe je verder thuis komt ...(ervarings deskundig)....

Ik weet inmiddels dat je soms beter wat tegendraadser moet zijn ... ook al is dat natuurlijk niet de vanzelfsprekende reactie als je het gevoel hebt met alles blij te zijn.

Wij kregen in - toch echt niet echt verwegistan - een Opoe Meriva (zonder winterbanden of andere winteruitrusting).
Die "Opoe" werden we geacht nog diezelfde avond bij een verhuurder bij "nabij" vliegveld op te halen ... waarop onze lokale vrienden zeiden: "Wat is het nu jammer dat je vliegtuig stuk is.". Gelukkig was de inmiddels avondploeg-ANWB-medewerker zo wakker dat ie inzag dat hier wellicht iets mis zou kunnen gaan ... en daarop werd de reservering voor de huurauto naar de volgende dag verlengd.   Ik had dus maar zo de volgende dag zonder vliegtuig en zonder huurauto op het vliegveld kunnen staan. O ja, zonder credit-card sta je met een mond vol tanden, dwz de credit-card is nodig om de auto mee te krijgen.
Vervolgens bleek ook dat we geacht werden zo rap - in winterse omstandigheden - naar huis te rijden dat ik die Opoe diezelfde thuisreis-dag nog bij de lokale verstiging van de verhuurder in te leveren.   Daar heb ik toen ook een betere oplossing voor bedongen.
Voor het halen en brengen had men overigens verder ook geen oplossingen voorzien - in verwegistan had ik het geluk dat de goede vriend de volgende dag zelf naar de grote stad (nabij dat "nabije" vliegveld) moest en dus kon ik voor dag en dauw opstaan en meerijden naar het station.

Kortom: Ik moet nog eens goed kijken waarvoor ik nu verzekerd ben, misschien inmiddels zelfs wel dubbel. Wanneer je de dealer bezoekt voor het gebruikelijke onderhoud dan krijg je SARA (=Service Activated Roadside Assistance), en SARA belooft ook een vervangende auto.
Misschien is SARA niet de goedkoopste "verzekering" maar je krijgt er het dealer-onderhoud bij (wel even zoeken naar een goede dealer).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2021, 06:58 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb geen vervangend vervoer.
Tot nu toe nog nooit een reis af moeten breken, wel bijna altijd onderweg reparaties uitgevoerd.
Bij hulp van de anwb ging bijna altijd alles fout :evil: :twisted: en toen ze marokko er uit gegooid haden was de druppel berijkt.
Ben nu lid van de Adac, maar nog niet nodig gehad dus weet niet uit ervaring hoe die werken.
De enige keer dat ik niet met de ambu verder kon was al op de terugweg en 150 km onder Parijs.
Treinkaartje koste 125 euro, diesel besparing 100 euro omdat de ambu door de anwb thuis gebracht werd.
Ben dus voor 25 euro thuis gekomen :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2021, 08:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
heb inderdaad bij Unive doorlopende reisverzekering met auto.
en ja ze hebben/hadden geen probleem met oude auto,s.
met de 109 nog niet getest, maar met de Dacia ging het perfect.
vanuit Barcelonade Dacia op de gele/rode vrachtwagen terug en ikke de vakantie afmaken in een nieuwe v40 volvo cross country.
(niet dat ik het zo,n fijne auto vond maar het heeft wel wat om in een auto te rijden die ik nooit zal kunnen betalen)
trouwens dat ding lag ook veels te laag.
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 dec 2021, 08:51 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Ik ben normaal niet zo van het “verzekeren”, sterker nog liever niet maar dat is een andere discussie.

Onderweg repareer ik indien nodig zelf de dingetjes, maar sommige dingen is bijna niet te doen op je over-nachtings plekje.

Maar met een auto waarvan het jongste component (buiten de reeds vervangen onderdelen) ruim 30 jaar is op reis zet je soms aan het denken.

Tijdens de reis ben ik geen Series of Defenders tegen gekomen buiten één 110 in zuid Finland, als je daar ergens op zoek moet naar onderdelen heb je internet nodig en zal het dagen duren voor het onderdeel er is.
Als het een dag of twee is tijdens een rondreis gaat het wel maar een week zonder vervoer wordt toch wel lastig.


Zijn er hier personen met een autoambulance :D dan heb ik een nieuwe “vriend” gevonden :mrgreen:

Want dat is toch eigenlijk alles wat je wil is dat je spullenboel heelhuids weer thuiskomt ?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021, 15:02 
ga op vacantie, 4x4, lier, echt offroad, langs bosrand camperen.met aanhangwagentje.
heb verzekering.
kreeg pech.
in de middel of nowwere,
afsleep komt niet in het bos.
kreeg vervangend vervoer, een fiesta, ja doei vervangt mijn vervoer niet.
aanhanger moest ik achter laten in het bos
enz enz
heb nu alleen repatrieering, vacantie is toch naar de ...., naar huis kom ik wel trein, vliegtuig.
als de auto dan maar terug komt, veilig, dat heet vertrouwd.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 dec 2021, 21:59 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Ja, zoals Gast zijn wij ook verzekerd. Alleen het voertuig naar huis. De rest regelen we zelf wel. Ooit gestrand met de Dnepr MW750 zijspan. Gebroken krukas, en ik had geen reserve bij me. Motorfiets gerepatrieerd, zelf zijn we met bus en trein thuis gekomen. Verder nog nooit iets gehad dat niet onderweg te repareren was.

Albert


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 13:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, het zijn natuurlijk twee heel verschillende vragen:
1º Wil je je wel verzekeren. Indertijd zei een buurman die in de verzekeringen zat dat je eigenlijk alleen dat moet verzekeren wat je zelf niet kan betalen. Daarna kan je nog een afweging maken tussen je wil tot betalen van premie of een ongemak.
2º Als je dan toch kiest voor een verzekering: Dan wil je natuurlijk wel dat die verzekering ook een zekerheid biedt en niet alleen de verzekering van gedoe en/of een nieuwe toestand (waar je dan weer een rechtsbijstandverzekering bij nodig hebt om je rechten te bevechten).

Je kan natuurlijk ook kiezen voor de verzekering omdat je met name onder ongemakkelijke omstandigheden het "gedoe" wilt voorkomen.
Repatriëren bijv. kan je natuurlijk zelf regelen ... maar dat kost geld en tijd en gedoe. Als je dan het ene gedoe vervangen ziet door het andere ... en/of een verzekeraar treft die je met zijn eigen polisvoorwaarden moet bevechten dan vraag je je af: waar betaal ik eigenlijk mijn premie voor.

Nog even een ouder voorbeeldje van gedoe, nog voordat ik een LandRover had:
Wij sturen onze fietsen + fietsbagage met vrienden mee naar tamelijk ver weg, met de intentie om enkele dagen later per trein na te reizen en na een kort gezellig verblijf terug naar Nederland te fietsen.
Wat je alleen in slechte romans en andere rampberichten leest: De vrienden krijgen een ongeluk waarbij het karretje (met oa onze fietsen, maar ook een scootmobiel) kort voor de eindbestemming een andere route kiest.
Wij zijn goed (doorlopend) verzekerd (denk ik) ... en dan begint de discussie met de verzekering: Allereerst beweren ze dat de fietsen en bagage niet verzekerd is als we die hebben uitgeleend aan de vrienden, daarna zeggen ze dat de fietsen en bagage niet verzekerd zijn omdat we nog thuis zijn en het ongeval niet tijdens onze vakantie plaatsvond. Blijkt toch duidelijk in onze polis dat vooruitgezonden bagage óók verzekerd was ... gelukkig blijkt de discussie over de fietsen (vooral over de vraag of het al dan niet bagage was) kort. Daarna komt de vraag wat we dan vergoed moeten krijgen: Ik wil de bagage en de verongelukte fietsen graag zelf ophalen. (Ik had een leuke troef: alternatief was het vergoeden van al onze bagage waaronder een uitvoerige lichtgewicht kampeeruitrusting ... dat was ook een serieus bedrag geweest.)
Uiteindelijk, na veel discussie krijgen we een bedrag voor de vervangende reis per auto, en het gemaximaliseerde (lage) bedrag voor de fietsen (waarbij ook nog even werd geprobeerd op dat laatste te beknibbelen omdat ik dan toch de wrakken terug heb).
Of te wel: In plaats van mee te denken met de getroffen verzekerde denken ze allereerst aan de regels en zoeken ze eventueel nog creatief naar mogelijkheden om de regels extra ongunstig uit te laten pakken.
< Dus een soort toeslagen-affaire-basis-houding voordat deze affaire bestond. >
Het liep zoals hier voor geschetst nog acceptabel af ... maar dat was vooral omdat ik inmiddels door die verzekeraars geschoold was in mijn wantrouwen vooraf en ook tijdens en achteraf. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden hadden we het jaar daarvoor een andere, ook al niet standaard, pech met een reparatie en tegelijkertijd onze fietsen. Daar werden we zelfs op onredelijke wijze onder druk gezet om de claim maar in te trekken (wat ik toen maar deed omdat ik 1º overdonderd werd in toch al ongemakkelijke omstandigheden, en 2º de verzekeringsclaim ons uiteindelijk niet erg veel opleverde, het betrof een bedrag dat uiteindelijk beperkt op onze schouders drukte.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 15:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:00
Berichten: 27
Wat betreft repatriëren heb ik een verhaaltje. Bij het ophalen van een door mijn zoon gekochte Series 3 Stawag bleven we met motorschade (oorzaak te lang stilstaan) staan in Duitsland (omgeving Aken) Omdat ik ook in de wagen zat konden we aanspraak maken op mijn KNAC Classic Car lidmaatschap. We werden opgehaald met een autotransporter en naar het depot van die transportfirma gebracht, met de auto waarmee we er naartoe waren gereden zijn we naar huis gegaan. Omdat de Land Rover nogal extras aangebouwd had (zoals 6 Lampen, Warn Snellooplier en farmlift) wilde mijn zoon de auto daar liever niet laten staan. ik heb toen de KNAC gebeld met de vraag of de LaRo nog op het depot stond en of we hem zelf op konden halen, dat was mogelijk en we kregen meteen een formulier thuisgestuurd waarop we de gemaakte kosten en een kilometer vergoeding voor het ophalen konden declareren. Dit lijkt een reclamefolder voor lidmaatschap van de KNAC, maar wij vinden dus dat het Classic Car lidmaatschap zeker de moeite waard is. Mijn zoon is toen ook direct lid geworden.
Groeten, Eli


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 19:17 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Self schreef:
.....Dit lijkt een reclamefolder voor lidmaatschap van de KNAC, maar wij vinden dus dat het Classic Car lidmaatschap zeker de moeite waard is.

Tja, wat kost het, en wanneer is een LandRover een Classic Car ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 20:50 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Marc even google gebruiken.
KNAC Classic Car verzekering is een product van Unigarant/UVM Verzekeringsmaatschappij N.V., onderdeel van ANWB Groep.
Daar haak ik al af ondanks dat dat misschien niets met het lidmaatschap van doen heeft
Verder zie ik bij de lidmaatschap alleen NL of Europa, over de rest van de wereld geen info.
2e minpunt.
Blijf bij de Adac, weet niet zeker maar daar kan je geloof ik ook als je in NL woont lid van worden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 21:54 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Die classic car verzekering doet wel zij best om duidelijk te zijn.
Het kost wat en wellicht heb je dan ook wat.

Eigenlijk wil ik alleen maar zekerheid hebben dat er bij “grote brokken” we op één of andere manier weer thuis komen zonder dat we aan de goodwill van een garage overgeleverd zijn.

In mij jaren lange ervaringen 2 keer om hulp gevraagd in het buitenland.

1) met een opeo Savierah met sleurhut, (volle verzekering ANW..) woensdag voor hemelvaart. Dan heb je recht op de binnen 48 uur regeling als het niet lukt. De Duitse vrienden wilde met vakantie en hadden begrijpelijk geen boodschap aan die Ollander. De vrijdag na hemelvaart werken onze oosterburen ook niet. Het is dat mijn vrouw op haar poot gespeeld had maar anders stonden we een week later nog achteraf zonder vervoer op het industrieterrein. ( je moet dus echt op je poot spelen om wat voor elkaar te krijgen bij de Aenwebe)
Caravan (vol met instrumenten) en honden. Vervangend vervoer zonder trekhaak dus konden we alleen terug naar huis, wilde ze een clio-tje sturen, en oh-ja honden mogen niet in de auto… :? Spullen wilde ik zeker niet DAAR in de caravan/auto achterlaten dus kregen we een ietwat grotere auto, het was maar goed ook want uiteindelijk bleek dat ze de caravan vergeten waren, die heeft nog weken op het industriegebied gestaan.

2) retour uit de VK net in België een steen door de voorruit, was natuurlijk op een vrijdag eind van de dag. Welke service kan je dan verwachten, alle garage’s zijn dicht?……. We slepen U wel af naar een Land Rover dealer want het is een bijzondere maat raam. Maar… dat kan zo’n carglas jonge toch zo regelen? (De ramen worden in België gemaakt notabenen) , nee dat kon niet alleen afslepen en dan het weekend wachten tot maandag? Hotel zoeken en auto op straat achterlaten vol met spullen zonder raam?!
Hoezo binnen 48 uur repareren….of vervangend vervoer. Nou niet dus, ze doen er alles aan om die service niet te verlenen.
Kortom, de afstand was te overzien dus ; de pool-hondjes inpakken onder een deken, wij truien en jassen aan, muts op met zonnebril EN gaan.
Wel eens in een Defenderoide met je voorramen open gereden op de snelweg, wat beuken die achter panelen. Moeie oren krijg je ervan :lol: , dus zo veel mogelijk in de luwte van een vrachtwaggel blijven hangen.
Maargoed wel een raar gezicht, de rest van de auto’s op de snelweg reden met de ramen dicht en airco op 10.

Hopelijkgaan we van het voorjaar naar Spanje, maar hoe je er voor kan zorgen dat bij ernstige pech je weer thuiskomt?!
Gewoon naar een lokale garagist gaan en daar samen je handen smerig maken :mrgreen:

Unive
Knac
ANWB

:mrgreen: Rob

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 dec 2021, 22:56 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Het meest beroerde van zo'n KNAC verzekering vind ik, dat ze je oude auto alleen als 2e auto willen verzekeren en hij mag ook niet dagelijks gebruikt worden, geen camper, geen pick-up, en zo zijn er nog wel meer voorwaarden. Nu ben ik een weergaloze milieufreak en heb dus maar 1 auto.. Verder wordt hij bijna dagelijks gebruikt, en is het een pick-up.

Hoe dat bij de pechhulp geregeld is weet ik niet, maar het maakt mij dan toch weer achterdochtig.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2021, 02:21 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb 10 km gereden met een dicht voorruit, nog zo een van oud veiligheidsglas. Heb boven het raam een strook plexiglas waar ik nog door kon kijken tot ik van de snelweg af was.
Naar een garage voor een nieuw voorruit, 175 euro wilden ze er voor hebben want het was echt cristal.
Ja het was in Spanje en het spaanse woord voor glas is cristal, denk dat ze diamant bedoelde :?
Heb vriendelijk gezegd dat ze de pot op konden maar ik moest wat want zonder voorruit kan je niet eens boodschappen doen want je auto staat open en het is mijn rijdende huisje dus alles zit er in, geld, papieren ,inkopen uit Marokko, dat is makkelijke buit voor dieven dan.
Gelukkig vond ik een garage anex sloperij die mij voor 25 euro een 2e hands raampje bezorgde, nog duur maar ik kon weer verder zonder zorgen. Zie net dat de voorruitjes duur geworden zijn, 54 euro ex, toen 35 inc bij van Dam.
Weer een jaar dat ik voor niets de anwb betaald had :mrgreen: heb niet eens de moeite genomen ze te bellen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 dec 2021, 00:53 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Verzekeren?

Dat is toch onderdrukken van angst?

Ja, de kleine (soms niet gelezen)lettertjes en vinkjes maken mij eerst intens verdrietig en daarna meestal boos.

@ Albert , met een Dnepr geen andere krukas bij je? Die aangedreven zijspan is niet alleen voor de mitrailleur hoor, daar past ook een BMW blok(zelfde ophangpunten) in haha.
Als je nu denkt, die mafkees is gewoon jaloers? Dat klopt, ik vind de M72 een gaaf model. Wat een absurde prijzen ! Buchanka busje ook grappig(en duur).

Tja, wat is wijsheid. Behalve de wettelijke WA ben ik er allemaal niet zon fan van. Natuurlijk is het wel zo dat als je ergens de taal niet spreekt en de weg(naar het goedkoopste) niet weet en je staat er ff net niet lekker dat ze er vaak wel ff goed aan je willen verdienen.

Van te voren je boeltje zo op orde hebben dat de hoofdonderdelen(blok, bak , koppeling, assen) gewoon door en door betrouwbaar zijn. Steekasje , filtertje etc misschien ff spare meenemen. HJet blijft een Land Rover waar je mee op stap bent. Hamer, beitel, stelsleutel, schroevedraaier, duc tape en tai rips en je zou thuis moeten kunnen komen haha.
Misschien nog niet zon gek idee om gewoon ergens een stukje plexi glas ter grote van een voorruit tussen te steken of onder te leggen . Kans dat er iets door het ongelaagde "kristal" heenkomt is best wel groot.

Afscheid van je auto en spullen moeten nemen omdat transport duurder is als je auto vervoeren lijkt me wel een drama. Met de stijgende Land Rover prijzen zal dat steeds beter worden(minder voorkomen).
Voor mn daily Suzuki met de week minder erg.

nu maar eens snurken, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 dec 2021, 22:01 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Ja, Nico, de prijzen van zo'n Rus zijn niet leuk meer, maar ik kocht het wrak alweer heel wat jaartjes terug, toen de prijzen nog zeer prettig laag waren. Onze MW750 is een apart verhaal. Vanaf de grond weer opgebouwd, veel nieuw, ook dingen gereviseerd, behalve de krukas, want die was nog goed, zo leek het. Nou..... niet dus. Nu dan toch een gereviseerde krukas erin en dan blijkt zo'n zijklepper gewoon een min of meer betrouwbare motor te zijn. Er zijn weleens kleine dingetjes, maar je hebt de zijspanbak echt niet vol met allemaal reserveonderdelen. Jammer is wel dat ook de nieuwe onderdelen vaak slecht van kwaliteit zijn zoals tandwielen voor je v-bak waarbij het gat niet in het midden zit, of er mist een tand, of hij is maar deels gehard, of helemaal niet. Een maat van mij heeft lang geleden eens een gloednieuwe Dnepr gekocht waarvan het differentieel binnen 100km vastliep. Bij controle bleek er geen olie maar iets van wodka of zo in te zitten :? . De Rus die die 2 flessen verwisseld heeft zal wel last van zijn maag hebben gehad...

Lekker off topic allemaal, maar ook een dergelijke fiets berijd ik minimaal verzekerd :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.