Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 aug 2021, 10:45 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Oke,wellicht een simpele vraag. Ik ben bezig met de wederopbouw vd aandrijflijn. De vooras van de 109 moet weer terug op de bladveren.
Tijdens het demonteren van de oude zooi viel er tussen de bladveren en de as een plaatje op de grond met daarop een nokje. Ik heb beide keren (links en rechts) niet kunnen spotten hoe om het plaatje er tussen zit. En in de manual kan ik het niet vinden want daar staat een een ander model centreer plaatje.

Kan iemand dit model en weten jullie wellicht of het nokje naar voren of naar achteren geplaatst moet worden? Ik heb me op het www helemaal rot gezocht maar ik kan het niet vinden. Het nokje bepaald of de 15mm voor het midden van de bladveer zit of achter het midden.
Iemand een idee?

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021, 05:30 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Zal je ook niet vinden, stukje huisvlijt.
Lijkt er op dat het gat in de as waar de nok in valt uitgelubberd is en dat plaatje de oplossing is.
Dat wordt dan meten aan een goede as om uit te vogelen of het naar voren of naar achteren moet.
Geen fraaie oplossing, heb dat ook nog nooit eerder gezien.
Beter is het gat in de as dicht te lassen en op de juiste plaats een nieuw gat te boren.
Kan ook zijn dat het chassis krom is en dit de oplossing is om de assen uit te lijnen.
Succes


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021, 08:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
dat dacht ik ook jamaar.
Volgens mij hoort er in het plaatje alleen een gat te zitten. Misschien monteren zonder plaat en kijken hoe ie staat. Let ook op de afstand tussen tussenbak en dif of je aandrijfas er tussen past
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021, 18:35 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Bedankt voor jullie reactie. Het zag er mij in eerste instantie erg origineel uit. Het is in ieder geval geen pruts werk. Het nokje heeft exact de zelfde diameter als het nokje wat standaard op de bladveer zit. Het gat in de as is ook niet uitgelubberd. Ik heb de as en de afstand naar de as gemeten en daar zit geen verschil in dus het plaatje is ook niet bedoeld om de as uit te lijnen. Mijn inziens is het echt bedoeld om de as iets voor het midden(of achter) te plaatsen. Hoe een waarom de bouwer van de auto het heeft gedaan zal dus een raadsel blijven. Wellicht de as iets naar voren vanwege de grotere motor. Betere gewichtsverdeling boven de as? Ik zou het niet weten... Ik lul maar wat.

Wat wel gelijk opvalt is dat als ik het nokje naar achter doe, dat dan de vooras een wat onnatuurlijke stand aan neemt (Beetje gekanteld) en dat daardoor de stand van de flens naar de aandrijfas ook een rare stand krijgt.

Dus voor nu gok ik dat het nokje naar voren moet. En als de verdere aandrijflijn ed op ze plek zit dan gaan we het zien..

Of te wel, tijd zal het leren.....

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021, 19:06 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Let op.
De kanteling van de as, voorover of achterover (dus meer of minder caster) heeft de nodige invloed op het stuur, en ook op de terug naar rechtuit neiging van het stuur.   Te ver voorover geeft een over-nerveus stuur.
Verder liggen de flensen van de as en de tussenbak in theorie graag parallel, maar dat is met de vooras een probleem want dan maakt de voor-cardan nogal woeste bochtjes.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 aug 2021, 19:31 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Marc-my-Words schreef:
Let op.
De kanteling van de as, voorover of achterover (dus meer of minder caster) heeft de nodige invloed op het stuur, en ook op de terug naar rechtuit neiging van het stuur.   Te ver voorover geeft een over-nerveus stuur.
Verder liggen de flensen van de as en de tussenbak in theorie graag parallel, maar dat is met de vooras een probleem want dan maakt de voor-cardan nogal woeste bochtjes.

Bedankt voor je reactie.
Deze reactie geeft mij wel een idee, ik kan met de oude stuurstangen die ik heb bewaard nu controleren hoe het heeft gezeten . Want de as achter het midden heeft invloed op de lengte van de stuurstang..
Bedankt Marc, dat ik dat zelf niet bedacht heb :lol:
Ga ik morgen gelijk bekijken.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021, 09:40 
Bedankt Marc!
Jou reactie zorgde onbedoeld dus voor het antwoord op mijn vraag! De as heeft met de bokjes naar voren gezeten want anders past de stuurstang niet..vraagstuk op gelost!


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021, 10:52 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Rolf schreef:
Bedankt Marc!
Jou reactie zorgde onbedoeld dus voor het antwoord op mijn vraag! De as heeft met de bokjes naar voren gezeten want anders past de stuurstang niet..vraagstuk op gelost!

Laat ik nu niet weten hoe de stuurstangen het vraagstuk kunnen oplossen ... maar toch mooi dat het "opgelost" is.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021, 11:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
maar waarom passen de stuurstangen niet? als de wagen verder standaard is op de motor na? is er toch iets veranderd?

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021, 11:59 
Marc-my-Words schreef:
Rolf schreef:
Bedankt Marc!
Jou reactie zorgde onbedoeld dus voor het antwoord op mijn vraag! De as heeft met de bokjes naar voren gezeten want anders past de stuurstang niet..vraagstuk op gelost!

Laat ik nu niet weten hoe de stuurstangen het vraagstuk kunnen oplossen ... maar toch mooi dat het "opgelost" is.



Als ik de as achter het midden van de bladveren plaats is de stuurstang een fractie te kort. En past het niet zoals het dus (voor demontage) gezeten heeft. Voor mij dus het antwoord op de vraag goed dit voor demonteren gezeten heeft.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021, 13:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
hoe is de hoek van de armen op het hulpstuurhuis? die hoort niet haaks te zijn staat me bij

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 aug 2021, 13:25 
fenix2 schreef:
hoe is de hoek van de armen op het hulpstuurhuis? die hoort niet haaks te zijn staat me bij

Fenna

Nee dat klopt. Dat is inderdaad niet haaks


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 09:41 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Blijf me toch afvragen waarom de as verzet is :?: :?: :?: :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 09:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Blijf me toch afvragen waarom de as verzet is

Ietsje naar voren geeft - vanwege de vorm van de bladveer - ietsje meer caster.
Wellicht is dat de reden. De LandRover besturing is niet bepaald het toppunt van strakke nauwkeurigheid ...
... met ietsje meer caster heb je wat meer demping/self-centering/rechtuitstabiliteit.

Geen idee of het een merkbare verbetering geeft.
Als dit het bedoelde effect is dan zou een wigvormig plaatje denkelijk makkelijker zijn.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 20:20 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo Rolf,

Wat ik er van weet is dat er geen plaatje tussen hoort en dat de torenbout van de bladveer(ronde kop net als een imbus bout) keurig in het holletje onder in de as (in dat 4 kante gedeelte wat onder aan je as gelast zit)hoort te vallen zonder speling. Wat Marc zegt is zonder meer een feit. Je caster(dwarshelling van de fusee) bepaald je zonder twijfel je stuurgedrag. Er zijn caster correctie wiggen tekoop waar ook dat gat in zit die je dus over je torenbout heen leg tussen het veerblad en de as. Let op. ook de schuinte van je flens van de aandrijfas veranderd als je hier aan werkt. dat kan spanningen geven. Het veranderd bv ook als je militaire langere veerschommels toe past. Ik begrijp Rolf wel als hij zegt dat hij nu kan zien hoe het plaatje gelegen heeft voor demontage aan de hand van zijn stuur stang. Mijn vraag is echter wel of dit nog de originele (fabrieks) afstelling van de lengtre van die stang is.

Wat ik wel denk is dat je as niet in de midden zit als je die plaatjes van de foto toe zal passen. Ben geen fan van dat plaatje, bij mij kwam het er niet meer tussen en liet ik de caster nakijken op een uitlijnbank. Heb me er allemaal redlijk in verdiept hoe het zit omdat ik zelf een disco voor as met schijven geschikt aan het maken ben. Dit geeft natuurlijk weer zijn eigen problemen. Zelf heb ik altijd het idee gehad(zo is het me destijds bij Defensie geleerd) dat de armen van het hulpstuurhuis altijd haaks op elkaar moesten staan. Je stelde de wielen altijd met het spoor apparaat bij de spoorstang goed en zette ze recht. Dan maakte je de stuurstang van swiffel naar het hulpstuurhuis op lengte zodat deze haaks stond. Dan bepaalde je de middenstand van het gewone stuurhuis. Als laatste bepaalde je de lengte van de stuurstang van stuurhuis naar hulp stuurhuis. Tussendoor regelmatig de slagen naar links en naar rechts tellen te opzichte van de middenstand van het stuur. Het was altijd best een gedoe. Ook dat de armen nergens tegenaan(bv radiateur of srembekrachtiger etc.) kwamen en of de wielen wel zover tegen de aanslagen op de swiffels kwamen.
Let op als je hem te haaks laat sturen op de swiffel vind de keerring op de bol dit niet leuk en gaat lek. Probeer met spelingvrije kogels te werken. Speling in het gewone stuurhuis is ook nastelbaar. Let op, te strak afstellen geeft zwaar sturen en het stuur komt dan niet meer terug na de bocht. Te los is zwabberen. Het compromis heet Land rover rijden. Soms hebben ze ook de pitman arm op het stuurhuis los gehad en staat die in de verkeerde schuinte en haal je daardoor je afstellingen niet. De basis is ook dat de veerbladen nog wel de goede bolling de goede kant op hebben. Bij mij zat er een gebroken blad tussen .
Volhouden dan krijg je hem goed.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 20:28 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Oh schiet me nog wat te binnen,

Als je geen spoorapparaat heeft kan je als je ook een touwtje strak rondom de auto ter hoogte van het hart van de wielen(wel allemaal dezelfde velgen en bandbreedte) om de wielen heen spannen en kijken hoe de wielen staan . Dan kan je grof de afstellingen doen die ze later op de uitlijnbank kunnen corrigeren. Heb ook wel eens iemand met 2 lengtes hoekstaal langs zijn banden zien leggen , met een paar moeren als vulblokje tussen velg en hoekstaal. ach je probeert wel eens wat. In noodgevallen vond ik zelf het touwtje het makkelijks werken.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 20:29 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Bij belangstelling kan ik het onderdeel nummer van de caster correctie plaatjes nog wel eens opzoeken . brit part geloof ik


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 sep 2021, 17:45 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Nico, bedankt voor je uitleg.. ik moet er toch ff naar kijken want met de plaatjes met de nokjes naar voren word het wel benauwd allemaal.. ik heb hd stuurstangen gekocht en die zijn wat dikker dan orgineel. En nu loopt de stuurstang rakelings over de vering heen. Dat zou in theorie natuurlijk geen probleem moeten zijn maar het ziet er wel een beetje angstig uit zo..

Dus als ik verder in het afbouw proces ben moet ik maar ff kijken hoe ik dit ga doen.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2021, 14:27 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Oke, vandaag heb ik uiteindelijk een antwoord op de vraag: waarom is de as naar voren verplaatst....
Het antwoord is: anders komt de carterpan van de om617 tegen de behuizing van het voor diff aan.
Nu gaat het even goed rakelings langs elkaar heen, waarvan ik me afvraag of het bij inveren van de voorkant goed gaat komen. Maar dat is latere zorg.

Dat dus.. 8-)

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2021, 18:38 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Mooi, weer een raadsel opgelost. :idea: :mrgreen: :geek: :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2021, 19:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Rolf schreef:
Oke, vandaag heb ik uiteindelijk een antwoord op de vraag: waarom is de as naar voren verplaatst....
Het antwoord is: anders komt de carterpan van de om617 tegen de behuizing van het voor diff aan.
Nu gaat het even goed rakelings langs elkaar heen, waarvan ik me afvraag of het bij inveren van de voorkant goed gaat komen. Maar dat is latere zorg.

Je weet nu dus ook waar je eventueel nog wat aanvullend moet "foefelen" mocht het toch wat erg "krap passen".


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2021, 09:19 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Perkins 4.236 motor werdt met verschillende carterpannen geleverd en ik was me daar helemaal niet van bewust bij de aankoop van mijn blok. Gewoon ongelooflijk mazzel gehad dat ik de enige uitvoering gekocht heb die paste in de LR.
Mercedes heeft geloof ik maar 1 uitvoering maar misschien heb je nog de mogelijkheid om met wat laswerk de pan wat kleiner te maken zodat je voldoende ruimte creëert. Lijkt me makkelijker dan het blok naar achter te verplaatsen of de as nog verder naar voren mocht dat nodig zijn.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2021, 18:09 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Jamaar schreef:
Perkins 4.236 motor werdt met verschillende carterpannen geleverd en ik was me daar helemaal niet van bewust bij de aankoop van mijn blok. Gewoon ongelooflijk mazzel gehad dat ik de enige uitvoering gekocht heb die paste in de LR.
Mercedes heeft geloof ik maar 1 uitvoering maar misschien heb je nog de mogelijkheid om met wat laswerk de pan wat kleiner te maken zodat je voldoende ruimte creëert. Lijkt me makkelijker dan het blok naar achter te verplaatsen of de as nog verder naar voren mocht dat nodig zijn.


Ik heb de oude carter van het motorblok wat er uit komt wel bewaard. Die ga ik eerdaags ff van zolder halen en vergelijken, wellicht hebben ze die aangepast.
Ze hebben onder de bumpstops op de as ook blokken gelast. Waarschijnlijk dus om het inveren tot een bepaald punt te beperken.
Maar daar kom ik tijdens het verder installeren van motor en bak wel achter. Als de bak er weer achter hangt kan ik goed zien hoeveel ruimte er is. Waarschijnlijk kantelt de motor nog iets achterover en komt er daardoor iets meer ruimte.

Als ik zo ver ben plaats ik in me roestoratie topic hiervan wel wat foto's.
Iedereen wederom in ieder geval weer bedankt voor het mee denken !

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2021, 13:39 
Jamaar schreef:
Perkins 4.236 motor werdt met verschillende carterpannen geleverd en ik was me daar helemaal niet van bewust bij de aankoop van mijn blok. Gewoon ongelooflijk mazzel gehad dat ik de enige uitvoering gekocht heb die paste in de LR.
Mercedes heeft geloof ik maar 1 uitvoering maar misschien heb je nog de mogelijkheid om met wat laswerk de pan wat kleiner te maken zodat je voldoende ruimte creëert. Lijkt me makkelijker dan het blok naar achter te verplaatsen of de as nog verder naar voren mocht dat nodig zijn.



Oke, de oude carter van zolder gehaald. Want de ruimte is gewoon weg te kort, de as kan nu niet voldoende inveren.
Helaas is de oude carter een ander model. Bij de oude om617 is de carter en kleine pan die los van het onder blok is. Bij het nieuwe blok is het onder blok en de carter 1 geheel. Ik moet dus nu het hele onder blok wisselen met die van de oude motor.

Het zal ook eens gewoon in 1 keer passen :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2021, 16:24 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
En dat onderblok cq carterpan is natuurlijk van gietijzer :cry: dus moeilijk te lassen.
Dat is typisch iets voor Mercedes, mijn buurman had een kapot blok en alhoewel hij dacht de zelfde motor gevonden te hebben, 6 cill 120 ps, moest hij ook alles ombouwen.
Ok de OM300 serie die hij heeft is ook maar 46 jaar in productie geweest :!: dus daar mag wat aan veranderd zijn tussendoor :roll:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2021, 18:44 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
ik denk dat je een beetje in de war bent met de benamingen , het lijkt me heel sterk dat het onderblok en carter 1 geheel is (hoe ga je anders je drijfstangen vastzetten ...).
wat me meer voor de hand zou liggen , het ene model heeft een "grote" carterpan met een "kleine" ertegenaan geschroefd , het andere model heeft 1 heel grote carterpan .

beide zouden gewoon los van je blok moeten zijn , en "redelijk" eenvoudig te wisselen, waarschijnlijk zul je wel de aanzuigbuis moeten vervangen of aanpassen om te passen in het andere model.

maar een paar foto's doen natuurlijk wonderen....


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2021, 12:55 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Gerben schreef:
ik denk dat je een beetje in de war bent met de benamingen , het lijkt me heel sterk dat het onderblok en carter 1 geheel is (hoe ga je anders je drijfstangen vastzetten ...).
wat me meer voor de hand zou liggen , het ene model heeft een "grote" carterpan met een "kleine" ertegenaan geschroefd , het andere model heeft 1 heel grote carterpan .

beide zouden gewoon los van je blok moeten zijn , en "redelijk" eenvoudig te wisselen, waarschijnlijk zul je wel de aanzuigbuis moeten vervangen of aanpassen om te passen in het andere model.

maar een paar foto's doen natuurlijk wonderen....


Het is inderdaad niet het "onderblok" maar het is ook geen plaatstaal carterpannetje zoals een land rover dat heeft.
Bij de oude motor is het een plaatstaal klein pannetje, gemonteerd op een homp gietijzer. De carterpan van het nieuwere blok is 1 gigantisch gietijzeren geval wat de naam carterpan niet mag dragen :? .
Opzich kan ik ze als het goed is wisselen met elkaar. Maar een los dekseltje wisselen was makkelijker geweest.
Beetje frustratie dat het nou nooit gewoon een keer in 1 keer past. :x maar alles komt goed, kost alleen wat meer tijd :mrgreen:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2021, 19:25 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Mercedes heeft de om617 voor de personenauto's uitgevoerd met een upper pan en een lower pan zoals ze dat op het net noemen.

Het nieuwere blok komt uit een latere g-klasse deze zijn uitgevoerd met een massief gietijzeren lood zware cm dikke pan waar geen los dekseltje van pisbakkenstaal op zit. Wellicht robuust voor in het terrein? Het ziet er in ieder geval wel robuust uit en toen ik het laatste boutje eruit had en een beetje aan de pan rommelde, toen in 1 keer los kwam en lande op me oog, voelde hij ook robuust..

De oude pan past in ieder geval veel beter, wel zonde dat de nieuwe niet past want dat ziet er net ff 100x degelijker uit.
Nu dan gelijk de oude pan maar even helemaal inside/outside goed gereinigd en voorzien van een nieuwe pakking. Nu wacht ik nog op een nieuwe krukaskeering, die ook gelijk maar nieuw en dan kan deze pan er weer op.
Het houdt je van de straat....

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2021, 21:50 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb toch liever een plaatstalen pan, die zijn te repareren. Hoge keien en lage gietijzer carters zijn geen vrienden.
Gietijzer pannen zijn goed om een eitje in te bakken :P :P


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2022, 17:55 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
nico1970 schreef:
Bij belangstelling kan ik het onderdeel nummer van de caster correctie plaatjes nog wel eens opzoeken . brit part geloof ik

dit onderwerp moet ik helaas weer even openen...

Apk afkeur, de veerweg wordt beperkt door de combinatie differentieel/carterpan..

Zijn er plaatjes in de handel waarmee je dit kan aanpassen?
Ik moet toch de as weer iets proberen naar voren te zetten?
Als iemand weet waar te bestellen? Welk artikel ?
Ik hoor het graag.
Ik hoop het simpel op te kunnen lossen, want anders heb ik toch een beetje een uhhhhh uitdaging zal maar zeggen.?

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rolf en 90 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.