Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 10:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2021, 15:39 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Deze zomer nog onderweg geweest en/of nog leuke foto’s gemaakt?

Vanmorgen kwam ik deze mooie dame(s) tegen

Afbeelding

Link naar een groter plaatje :
https://myalbum.com/photo/9GnmdcpWPBYQ/1k0.jpg

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 09:48 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 20:39
Berichten: 42
Op dit moment nog niet veel te melden.
Moeder v 94jr plotseling overleden, dus daarmee druk geweest, en vader v 91jr veel bezocht.
LRCH kampeerwknd gaat ivm corona niet door, maar wij gaan dat weekend samen met 2 LR kameraden toch kamperen op alternatieve camping.
Verder, tja, vakantie gepland eind sept voor bezoek aan Schotland maar is afwachten of het tegen die tijd op geel ipv oranje staat. Als oranje is geen reisverzekering mogelijk, dus alternatief zal waarschijnlijk Duitsland worden.

Nog 5000km, dan staat de D2Td5 op 500.000km. Op naar de tweede helft.
Groet, Willem
Tata-D2.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 10:35 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Tata-D2 schreef:
.... Als oranje is geen reisverzekering mogelijk, dus alternatief zal waarschijnlijk Duitsland worden.

Nog 5000km, dan staat de D2Td5 op 500.000km. Op naar de tweede helft.


Qua reisverzekering(en): kijk even goed naar de voorwaarden. Normaal is dat bij oranje alleen de Corona-gerelateerde zaken niet zijn verzekerd.
In heel veel gevallen helpt de normale ziektekostenverzekeringspas je aan minstens een zekere verzekering in het buitenland (dwz tot het ziekenfonds-niveau aldaar) en daarna krijg je hier ook nog eens een en ander terug van wat je elders zelf heb moeten betalen.
Het risico is dus niet zó groot - maar hoe dat sinds de Brexit werkt ? - het grootste risico is dus het voorschieten en de eventuele kosten van een verlengd verblijf.

Dan verder: Waarom Duitsland als alternatief ?
Mijns inziens is Frankrijk dan "beter".   In Frankrijk zijn, met uitzondering van de drukke gebieden, de besmettingsniveau's tamelijk laag, samen met de veel lagere ontmoetingskansen is de netto besmettingskans daar een stuk lager als die thuis (en als je goed gevaccineerd bent is de kans sowieso al een stuk lager en zijn de gevolgen meestal ook minimaal).
De winst van Frankrijk is dat "men" daar ook een stuk minder overspannen omgaat met het "gedoe". Een schaamlapje in de winkel, en verder een QR-code mocht je uit eten gaan (en vlgs mij zelfs dat niet altijd).

Heb je "moeite" met de taal en/of "la vie Française" ga dan eerst eens naar NO-Frankrijk, naar de oostrand van Lotharingen, dus vanuit Luxembourg nog 100 a 150 km naar het Zuid-Oosten ... dan kom je in een regio waar je binnen 3 valleien van Frans naar (Platt)Duits kan gaan.
Ga je nog iets verder naar het oosten dan zit je in de Elzass en daar zijn ze soms zelfs Duitser als de aangrenzende Duitsers.
In de Elzass is het overigens weer een stuk drukker ... juist de zuid-oostrand van Lotharingen is heel rustig (niet verder vertellen).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 10:39 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
even weekje Texel geweest, familie bezoek en de kleinkinderen uitlaten.
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 11:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
O ja, ik ging deze zomer naar de Franse Alpen, en later ook nog eens naar de Picos de Europa.
In beide gevallen verschoten de bestemmingslanden van kleur: beide gingen van oranje naar geel.
Je zou kunnen denken dat mijn bezoek een heilzame werking had.

Overigens heb ik nergens mijn vaccinatie-status moeten aantonen (ik heb al sinds eind april mijn tweede prik).
Ik ben ook vooral gevaccineerden tegengekomen ... ik mijd ook drukke gelegenheden, en daarmee denkelijk ook de ongevaccineerden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 12:07 
Offline

Geregistreerd: zo 28 sep 2014, 20:39
Berichten: 42
Marc, Tja, mijn vrouw is dol op het Schwarzwald. Heb zelf voorkeur voor Furstenau ;-)
Groet, Willem.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 12:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
/O ja, ik ging deze zomer naar de Franse Alpen/

toevallig wilden wij ook nog deze kant op met de caravan. maar wel naar een camping.
nog tips? had zelf deze gevonden leek me wel wat. https://www.campingpuysaintvincent.com/nl/#de-camping

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 12:48 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Tata-D2 schreef:
Marc, Tja, mijn vrouw is dol op het Schwarzwald. Heb zelf voorkeur voor Furstenau ;-)

Tja, de Vogezen zijn gewoon de tegenhanger van het Zwarte Woud. Geologisch is het zelfs werkelijk het spiegelbeeld: ooit één groot massief, daarna de nodige aardkorst-bewegingen waardoor de hoogste toppen zover inzakten dat er een binnenzee ontstond ... dat is waar nu de Rijn stroomt -- het is dus net een goed mislukte, ingezakte soufflé.
In veel opzichten zijn de Vogezen het spiegelbeeld van het Zwarte Woud: Het is er rustiger, er mag meer en het is er Frans.
Mocht je belangstelling hebben en een paar aantrekkelijke, eenvoudige en goedkope campings willen weten, stuur me dan even een berichtje.

O ja: De Vogezen hebben de naam dat het er regent:
Het is waar het regent er, maar die enorme regencijfers gelden alleen rond de toppen: In het voorgebergte is het warmer en droger als thuis, zeker in de nazomer.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 13:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
/O ja, ik ging deze zomer naar de Franse Alpen/

toevallig wilden wij ook nog deze kant op met de caravan. maar wel naar een camping.
nog tips? had zelf deze gevonden leek me wel wat. https://www.campingpuysaintvincent.com/nl/#de-camping


Tja, de "goede" kant van het Massif des Ecrins (dwz uit de wind en uit de regen, behoudens echte pech).
Echter, als je toch zo ver gaat, rij dan nog een paar kilometer verder naar Ailefroide.

't Is daar ietsje wilder en eenvoudiger, en ook goedkoper ... maar ook een stuk "authentieker".
Althans zo was het daar de twee keer dat ik daar was. 't Was lang geleden dat ik er was maar de website straalt nog steeds de ontspannen atmosfeer uit die er indertijd ervoer. (Eigenlijk ben ik geen camping-liefhebber, ik heb liever een hele wei voor mij alleen.)

Vroeger was ook het gebied met de naam Queyras heel aantrekkelijk maar ik weet niet hoe het daar nu is. Ooit kon je er gewoon wild kamperen, de laatste keer dat ik er was was er nog wel een "wilde" camping, dwz een terrein waar je een soort "parkeergeld" betaalde, maar dat was toch minder een plek voor een langer verblijf.

Mocht je naar een ander mooi gebied - met wellicht een iets minder betrouwbaar weer - willen dan kan ik Haute Maurienne ook aanbevelen.
Ik was daar op een camping bij Bramans, en zag daar nog een wellicht betere camping bij Sollières: Le laisser aller.

Waar je een beetje mee moet "uitkijken" zijn Nationale Parken. Die Parken zijn mooi maar er mag gewoonlijk maar weinig. Juist buiten de parken kan je ook buiten de perken. In Haute Maurienne kon je zo hier en daar een heel eind "green-lanen" (vaak meer grind-lanen), maar dus alleen buiten het Nationale Park.


Laatst bijgewerkt door Marc-my-Words op zo 22 aug 2021, 16:19, in totaal 2 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 16:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
dank,
zijn zeker mooie plekken daar, zit al tijdje te zoeken maar deze had ik niet gezien.
we gaan zien waar onze caravan strand.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 16:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak109 schreef:
dank,
zijn zeker mooie plekken daar, zit al tijdje te zoeken maar deze had ik niet gezien.
we gaan zien waar onze caravan strand.

Als startpunt is Ailefroide geweldig, maar dan moet je wel van stevige bergwandelingen of meer houden.
Je zit nogal tegen het Massif des Ecrins aan en dat heeft voor- en nadelen.
Eigenlijk ben je beter af aan het begin van het seizoen. Met wat geluk ligt er dan nog sneeuw in de hogere dalen en dat maakt dat je gebruikmakend van die sneeuw gemakkelijker een vlotte afdaling maakt (néé, niet "brouqueau-glisando" maar zoals het hoort op je schoenen en met een goede stok of beter een pikkel).

Wellicht is zo wat later in het jaar Haute Maurienne of Queyras een betere keuze. Je hebt dan meer "speelruimte".
Er waren in ieder geval daar in Haute Maurienne een aantal leuke grindwegen, wegen waar een 4x4 geen overdreven speelgoed is.

O ja, wellicht kan je dan ook nog de festiviteiten rond het 150 jarig bestaan van de Frejus spoortunnel meemaken (aangenomen dat ze dat vieren).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2021, 21:03 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Ga dinsdag hier heen https://amr-treffen.jimdo.com/

Eindelijk weer een beetje ontspannen. Is zo ver ik weet het enige 4x4 treffen dat door gaat.
Hoop weer de nodige bekende en vrienden te ontmoeten, sinds corona in een soort bubbel gezeten en dat hangt me nu de keel uit.
Ben gelukkig wel 2x geprikt.
Van de winter richting Marokko als het kan anders Spanje, Portugal met wat meer ofroad toeren in het binnenland. Nog een winter hier en ik spring van de brug af, maak je geen zorgen, die is maar een meter hoog :lol: :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021, 11:10 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Afgelopen weekend nog wat plannen gemaakt voor weekendjes weg...
Idee was om naar een Toyota treffen te gaan. Kijk ik net is deze afgezegd: https://buschtaxi.org/buschtaxi-treffen/

De Belgian Rally Race is 25-26 september... kijken of dat een optie is.

Maar ik ken AMR-GLOBETROTTERTREFFEN helemaal niet... Is dat wat? Kun je wat ervaringen delen?
Biertenten, Zweingebrat, motorkap kijken, hoeveel auto's? Nog actie op het terrein?

In oktober wil ik nog naar abentuer allrad https://www.abenteuer-allrad.de/en.

Iemand nog ideeen?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021, 17:50 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Over Amr treffen
Geen actie tenzij het erg regent dan is het een spektakel als ze van het onderste terrein weg willen. wel avonds voordrachten.
Zwembad is in de prijs inbegrepen. Veel auto's, meer dan op de foto's te zien zijn.
Eten en biertent, ja maar heb geen dronkemans (of vrouw ) gedonder meegemaakt.
Motorkap kijken en veel mensen verkopen allerlei spullen, een paar handelaars, niet overdreven veel.
Het is gewoon gemoedelijk, je doet veel ideeën op en leert weer nieuwe mensen kennen.

Abenteuer allrad is mij helaas te laat in het jaar, ziet er goed uit maar hoop dan aan het strant in de camargue te staan en een heerlijk pizza bij Nikki pizza in salin de giraud te eten, ben er een keer 100 km voor omgereden, dat is de moeite waard.
12 km van een mooie vrijstaan plaats aan het strand. Kan wel winderig zijn.
In het dorp is een officiële gratis camper plek voor meer dan 10 auto's.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 aug 2021, 21:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
@Willem, gecondoleerd ...

Bij mij is er opklarende (rook) wolken te melden :D

vandaag een overhaalde inspuitpomp op mijn vers gereviseerd 2,25Dtje geplaatst en ze zijn blij met elkaar :D nog wel iets tunen in de timing .....

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 aug 2021, 15:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ik heb de assen alvast van de larobenz ontdaan van tien lagen verf,roest, vet en een soort tjats achtige substantie.en nu maar in de chassis coating met owatrol gekwast. Net mooi weertje voor eindelijk eens..

En voor de rest wachten op paddock/ups die aan het googelen zijn met mijn mega order..waar ik een klein vermogen aan invoer en weet ik veel wat voor extra kosten voor moest betalen..

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 07:29 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
https://dutchlandroversortout.nl/ september 2019 :shock: en geen updates?
Jammer dat dat er niet meer is.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 07:52 
GatheRRoveR schreef:
https://dutchlandroversortout.nl/ september 2019 :shock: en geen updates?
Jammer dat dat er niet meer is.


Denk dat alleen de website niet meer up to date is:
https://m.facebook.com/dutchlandroversortout

Gaat dit jaar gewoon door geloof ik, maar je moet fb hebben anders hoor je er niet bij ;)


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 09:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Gast schreef:
GatheRRoveR schreef:
https://dutchlandroversortout.nl/ september 2019 :shock: en geen updates?
Jammer dat dat er niet meer is.

Denk dat alleen de website niet meer up to date is:
https://m.facebook.com/dutchlandroversortout

Gaat dit jaar gewoon door geloof ik, maar je moet fb hebben anders hoor je er niet bij ;)

Wellicht kan iemand met FB de nuttige details alhier publiceren ??


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 12:55 
Marc-my-Words schreef:
Gast schreef:
GatheRRoveR schreef:
https://dutchlandroversortout.nl/ september 2019 :shock: en geen updates?
Jammer dat dat er niet meer is.

Denk dat alleen de website niet meer up to date is:
https://m.facebook.com/dutchlandroversortout

Gaat dit jaar gewoon door geloof ik, maar je moet fb hebben anders hoor je er niet bij ;)

Wellicht kan iemand met FB de nuttige details alhier publiceren ??


Ik heb zelf geen fb, maar de link op de website naar fb is volgens mij gewoon openbaar. Dus die kan iedereen aan klikken . Veel meer dan de data valt er nog niet te lezen.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 13:03 
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 14:24 
Als ik dit soort dingen tegen kom ben ik al "uit-ge-likt" :lol:

Afbeelding

Je hoeft mij niet te volgen :
Citaat:
Ik heb niets te verbergen, maar ik heb ook niets wat ik delen wil


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 aug 2021, 16:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Hmm ...     Ik ben onnavolgbaar, heb niets te verbergen omdat ik al verborgen ben ... en als ik iets wil delen dan merk je het wel.

Verder ... meld ik me wel als ik meen iets te melden te hebben.

In ieder geval mooi dat de september DLRS in oktober valt, da's handig voor wie 'm in september geeft gemist.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 08:08 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Gast schreef:
Afbeelding


:mrgreen: YES :mrgreen:

Camping ook open ?

p.s.
Privacy op het internet is een illusie :lol: .

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 08:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
euhhhh even niks meer te melden

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 18:27 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
pff, veel te druk om dingen te melden, gister terug gekomen van vakantie met de 101, vanochtend nieuwe xzl's 7.50r16 weg gebracht om te laten balanceren, corsa c watertank ruitenwisser geplaatst bij voeten bijrijder omdat op de oude plek de verdamper hangt, nog even weesten tanken a 75 ct/liter, beter dan 1,90 voor e98, nu nog droog zijn dat ik de daktent af kan maken, en de bushes kan plaatsen en dan ben ik bijna klaar voor vertrek pyreneeen op de 11-9. super mooie route van oost naar west loopt, met hier en daar wat aftakking omdat het nog mooier kan
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 aug 2021, 19:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjeroens schreef:
... ... nog even wezen tanken a 75 ct/liter, beter dan 1,90 voor e98, nu nog droog zijn dat ik de daktent af kan maken, en de bushes kan plaatsen en dan ben ik bijna klaar voor vertrek pyreneeen op de 11-9. super mooie route van oost naar west loopt, met hier en daar wat aftakking omdat het nog mooier kan.


Tja, veel plezier daar in de Pyreneeën dan.
Een paar weken geleden was ik nog aan jouw westelijke eind. Heerlijk ergens boven Etxalar gekampeerd.
In de Picos waren er verschillende berg-paden met beperkingen, maar dankzij vriendelijke Spaanstalige assistentie is het gelukt om een bijpassende autorisatie te bemachtigen. Overigens kan je ook gewoon een bordje missen en dan gaat het ook.

Qua brandstofprijzen: Rijdt een Petrol ook op wasbenzine ? Wasbenzine is op het moment goedkoper als de gewone vieze benzine.
Verder ben je in Frankrijk eigenlijk nog weer beter af met een echte "multi-fuel", dwz met een ontsteking die de petrol ook op E85 wil werken ... E85 kost in Frankrijk soms nog geen € 0,60. Qua calorische waarde is E85 geen hoogvlieger, maar de extra koelende werking van de ethanol maakt dat het rendement toch best hoog uitkomt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 aug 2021, 19:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Vandaag een stralende verstuiver vervangen voor een die werkelijk in de nevelen zit. Kwam erachter met het verwijderen van de gloeispiralen (voor checken klepspeling, het blok tornt wat makkelijker als het niet door een compressie gedraaid hoeft te worden) toen er een niet droog uit de kop kwam. Daarna ook nog iets gedaan met een remlicht schakelaar die niet losliet na het remmen en het nu weer prima van zich af laat glijden.

happy weekend ;)
Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2021, 18:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
https://www.youtube.com/watch?v=Y-VqG0apiX4

t begint ergens op te lijken ... eindelijk


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2021, 16:14 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
fenix2 schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=Y-VqG0apiX4

t begint ergens op te lijken ... eindelijk


Zo dat ziet er goed uit, je kan de “stank” gewoon ruiken! Heerlijk die diesel walm :mrgreen:
Nu eens een keer stoppen met sleutelen en kilometers gaan maken!

Ik moet op zoek naar een alternatief voor de 2 ruitenwisser motoren, de één doet maar wat en stop waar die zelf wil, de ander lijkt wel een vliegenmepper en klappert er wat op los.
Het ergste is dat ze de regen ook nog uitsmeren over het raam, Inplaats van “wissen”. :o

Nu hoeft het voor mij niet originele, voor zover deze gereviseerd en betaalbaar te verkrijgen zijn maar weet iemand een adresje?
Volgens mij moet ik een long shaft maar dan de 90 graden uitvoering hebben?
https://www.carbuilder.com/uk/long-shaft-compact-wiper-motor-105-degrees-black
https://www.carbuilder.com/uk/filterSearch?advs=true&cid=0&mid=0&vid=0&q=Wiper&sid=true&isc=true&orderBy=0


Ze worden vast wel in de botenbouw gebruikt…. :?:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2021, 18:16 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Hmm .. of het voor een Series wissertje ook geldt weet ik niet, maar ik ben uiterst tevreden over mijn knutselwerk waarbij de wissers een dubbel rubbertje hebben gekregen. Bij de Defender wordt niet alleen de regen waar ook de wisser over de ruit uitgesmeerd. Met een dubbel rubbertje neemt de druk af en de nuttige werking neemt toe (en de levensduur van de rubbertjes wordt enorm verlengd).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2021, 20:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
GatheRRoveR schreef:
Zo dat ziet er goed uit, je kan de “stank” gewoon ruiken! Heerlijk die diesel walm :mrgreen:
Nu eens een keer stoppen met sleutelen en kilometers gaan maken!
Ja, pap, morgen een rondje sturen ;)

Is dit wat voor je ruitenwissertjes?
https://www.gereedschapbestellen.nl/ruitenwissermotor-12v-105?gclid=CjwKCAjwj8eJBhA5EiwAg3z0m5A-DDE5dhp6JCnZU8Pbgyn2iAycDhs3NVlrIL7qhHakz0jrxbbd1RoCE4EQAvD_BwE

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2021, 21:25 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
GatheRRoveR schreef:
Ik moet op zoek naar een alternatief voor de 2 ruitenwisser motoren, de één doet maar wat en stop waar die zelf wil, de ander lijkt wel een vliegenmepper en klappert er wat op los.
Het ergste is dat ze de regen ook nog uitsmeren over het raam, Inplaats van “wissen”. :o


Dat willekeurig stoppen is te repareren en de vliegenmepper is vaak een te slappe veer in de arm.
Voor bijden hoef je geen nieuwe motor of arm te kopen.
De veer is ook verantwoordelijk voor smeren inplaats van wissen, je kan hem inkorten zodat je meer druk op de wisser hebt. Dat inkorten moet wel roodgloeiend gebeuren anders breekt het nieuwe oog af.
De moter open maken en de contacten goed schoonmaken. Heb dat alles al meerde malen gedaan met goed resultaat. Had meer tijd dan geld en dan wordt je vindingrijk :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 sep 2021, 22:35 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
fenix2 schreef:


Mmmmm. Zou het wat kunnen zijn?

De huidige motoren zijn van Habbi-babbi (sh#t dus) kwaliteit. Eindschakelaars hebben zo een grote tollerantie dat ik er geen energie meer in stop.
De overbrenging is ronduit ruk. Nu schuift de motor ook nog op de grondplaat heen en weer.
Einde komt in zicht.

Weet iemand welke aslengte 7 - 12 centimeter en welke hoek?
105 grqden lijkt mij veel?

Ik hem net de voorruitjes gepoetst :shock: dus moet tot de volgende bui wachten om dat na te meten :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2021, 14:01 
Offline

Geregistreerd: di 09 sep 2014, 09:12
Berichten: 40
Ik heb een nieuwe (boven)deur voor mijn BlueMotion.
Maar zoals het met alle LaRo onderdelen is, is deze amper beschermd tegen roest.
Het kale stalenframe is zo over de alu plaat heen gezet. Dat frame is dan natuurlijk ook kaal van binnen.
Iemand ervaring met een goede oplossing? Gaatje erin boren en vol met spul spuiten?
Wat voor spul dan?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 sep 2021, 09:09 
Tja sta in de startblokken voor een ritje Pyreneeen met 4 land rovers
T zal wel een mooi ritje worden :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2021, 19:31 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Ik ben net een klein weekje wezen zeilen op de Waddenzee. Daarvoor eerst van huis naar Den Oever gereden, daar de boot te water, auto wegzetten, en zo zit je dan na door de sluis te zijn gegaan gelijk op het zoute water. Ideale trekker, zo'n Defender, beresterk en ook als de trailerhelling wat verzand is hoef je niet in de stress te schieten want daar heb je dat kleine pookje voor..
En je hoeft dan niet, zoals ooit, een baan schoon te scheppen omdat je anders niet meer boven komt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 sep 2021, 23:49 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Leuk bootje, weer eens wat anders dan een strijkijzer 8-)
Past de kleur van de auto bij de boot of past de kleur van de boot bij de auto :mrgreen: :mrgreen:
Moet toch oppassen met zo een trailer helling, heb een paar jaar geleden auto met trailer uit de diepte getrokken met de LR.
Leukste was, toen ik het portier opende ontsnapte er een vis. Gelukkig was de motor niet te diep onderwater geweest en starte nog.
Its a slippery slope :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2021, 10:48 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Het bootje was er veel eerder dan de laro, mar ook de laro heb ik niet echt op kleur gezocht, meer op prijs/kwaliteit. De naam van het bootje is: Seagull. Dit omdat de buitenboordmotor een British Seagull is. De gebruikte helling heeft niet zo'n glad groen aangegroeid gedeelte omdat je op het zoete IJsselmeer geen last hebt van eb en vloed. Verder is het een kanteltrailer waardoor je niet verder het water hoeft in te rijden dan onderkant band in het water. Erg relaxed traileren is dat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2021, 11:36 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
albert schreef:
Seagull. Dit omdat de buitenboordmotor een British Seagull is


Had mijn buurman ook 40 jaar geleden, net als bij de LR moet je een gereedschapskist meenemen om thuis te komen ;)
Past bij het geheel 8-)
Voor de liefhebbers een leuk artikeltje over seagull https://www.boatsnews.com/story/35364/the-british-seagull-outboard-motor-the-solex-of-the-sea


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2021, 15:25 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Dat van die gereedschapskist klopt niet helemaal :? . Ik gebruikte die dingen 10 jaar min of meer beroepsmatig. Onvoorstelbaar taaie motortjes, maar ze hebben wel onderhoud nodig, en 10% olie bij de benzine. Vooral dat laatste wordt niet gedaan, en dan starten ze dus niet. Het motortje wat ik gebruik op zee is van bouwjaar 1948, heeft mij nog nooit in de steek gelaten, en krijgt elk jaar zijn beurtje: tankje en carb schoon, nieuwe bougie, nieuwe staartolie, puntjes oppoetsen. Om de paar jaar een nieuwe condensator, nieuwe bougiekabel plus kap. En zie daar: een ultrabetrouwbare buitenboordmotor 8-) :lol: . Doe je dat allemaal nooit, dan heb je een kreng van een ding dat het nooit doet als je hem het hardst nodig hebt :cry: . Maar je kunt ook gewoon elke paar jaar een nieuwe kopen, dat doen de meesten en dat is maar goed ook, dan blijft er voor ons wat te knutselen. Wat dat betreft net een Land Rover ;) .


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 sep 2021, 21:49 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Je hebt helemaal gelijk :ugeek: :ugeek:
Dat met de gereedschapskist komt omdat wij 40 jaar geleden weinig te besteden hadden en onderhoud niet de grootste prioriteit had.
Ken zelfs iemand die elke ochtend met startkabels in zijn hand naast zijn auto stond omdat hij geen nieuwe accu kon, wilde, kopen. :?
En elke dag stopte er wel iemand om hem te helpen, dat 2 maanden lang in de winter. Beetje warmer in het voorjaar en zijn diesel starte weer met een gebruikte accu van de sloop 8-)

Mooi dat je die zeemeeuw zo in ere houdt :geek: :geek: :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2021, 08:40 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Ja, dat zijn de mooie verhalen. Zo had ik als kleine jongen een buurman die ook met zo'n accuprobleem zat opgescheept. Of dat nu geldgebrek of iets anders was weet ik niet. Maar ik zie hem in gedachten nog zijn lelijke eend aanslingeren, elke dag opnieuw. Ik weet alleen niet meer of er eigenlijk nog wel een startpoging werd ondernomen of dat hij er van uitging dat hij hoe dan ook toch moest slingeren. :roll:
Voor alle info over de Britse Zeemeeuw: www.saving-old-seagulls.co.uk


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2021, 09:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
albert schreef:
... ik zie hem in gedachten nog zijn lelijke eend aanslingeren, elke dag opnieuw. Ik weet alleen niet meer of er eigenlijk nog wel een startpoging werd ondernomen of dat hij er van uitging dat hij hoe dan ook toch moest slingeren.

Het verhaal gaat dat Indiaanse buschauffeurs hun bus steevast bovenaan de helling parkeren (en genoeg stenen voor de wielen leggen).
De zwaartekracht is dan de "startmotor + accu"

albert schreef:
Voor alle info over de Britse Zeemeeuw: http://www.saving-old-seagulls.co.uk

Saving-Old-Seagulls klinkt toch een beetje als de Partij voor de Dieren en/of een paarden-rusthuis.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2021, 10:58 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Het verhaal gaat dat Indiaanse buschauffeurs hun bus steevast bovenaan de helling parkeren (en genoeg stenen voor de wielen leggen).
De zwaartekracht is dan de "startmotor + accu"


Dat is nog steeds de truc als je ver weg van de bewoonde wereld accu problemen krijgt, ken mensen die zo van uit Marokko naar Duitsland gereden zijn, wel geld voor diesel maar niet voor een accu. Zou me niet verbazen als ze ook regelmatig in donker naast een vrachtwagen parkeren met een slangetje in de dieseltank van de buurman.
Vooral engelse en franse druks gebruikende jeugd maakt zich daar schuldig aan. Door bedrijven afgekeurde vrachtwagens zijn in die landen voor een prikkie te koop, voor privé gebruik mogen :?: ze dan wel nog de weg op. Oud bankstel en matras er in, hop op weg naar Marokko. Sorry ik heb een hekel aan die mensen :evil: :twisted:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 14 sep 2021, 12:59 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Sorry ik heb een hekel aan die mensen :evil: :twisted:[/quote]

Zulke mensen vind je overal. Naast mijn bedrijf zit een camping, daar staan 2 mensen met een hond. De hond wordt 's ochtends aan een lijn gebonden waarop de man en de vrouw rustig de hele ochtend en de halve middag op stap gaan. De hond vond dat niet geslaagd en liet dat na verloop van een paar uur duidelijk horen. Ik heb het tweetal er bij terugkomst nog op aangesproken. Ik weet niet of het echt geholpen heeft, maar de hond mag sinds die tijd wel mee. Kan natuurlijk zijn dat ze dat alleen maar doen om van mijn gezeur af te zijn...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 sep 2021, 09:35 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb jij een geluk dat er met die mensen te praten viel :D
Staat mij een beeld voor ogen van rennende politie agenten in Thaghazout omdat de de vrachtwagen bewoners vonden dat de pitbulls en andere vechthonden buiten mochten spelen met oom agent.
Ze hebben een hoop verziekt in europa en marokko.
Van die groep is er in marokko één aan overdosis overleden wat wel een paar arrestaties opleverde :evil:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep 2021, 16:03 
euhh heb heel wat te melden maar mag niet meer op de site. moet even opnieuw registreren.......
maar ter info heb jaren met seagulls gehandeld en gevaren heb heb nog handleidingen liggen geloof ik.
enne ben net terug van rondje Zuid-Frankrijk en Pyreneeën. heb dit keer met de renault Megane gedaan. was weer heerlijk.
boven op col de huppeldepup. een boswachters/hakkers pad gepakt met prut en kuilen. kom je boven staan er een stelletje Landrovers waarvan de eigenaren heel verbaasd staan te kijken dat dat Renaultje naast hun staat.
de afdaling was minder, maar heb geen schade op wat krassen na. maar ja had de wagen maar een andere eigenaar moeten zoeken.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep 2021, 18:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
sjaak108 schreef:
euhh heb heel wat te melden maar mag niet meer op de site. moet even opnieuw registreren.......
maar ter info heb jaren met seagulls gehandeld en gevaren heb heb nog handleidingen liggen geloof ik.
enne ben net terug van rondje Zuid-Frankrijk en Pyreneeën. heb dit keer met de renault Megane gedaan. was weer heerlijk.
boven op col de huppeldepup. een boswachters/hakkers pad gepakt met prut en kuilen. kom je boven staan er een stelletje Landrovers waarvan de eigenaren heel verbaasd staan te kijken dat dat Renaultje naast hun staat.
de afdaling was minder, maar heb geen schade op wat krassen na. maar ja had de wagen maar een andere eigenaar moeten zoeken.

Tja qua verbaasde gezichten ken ik er nog wel een paar:
Ook eentje met een Renaultje ... (een 11 GTD om precies te zijn). Wij kamperen bij de boer in een matig drassige wei. Er staan voor de verandering ook een paar legergroene tenten. In het weekend worden die tenten bevolkt ... met een klupje WO2-voertuigen-liefhebbers.
Verschillende Dodge's (4x4 en zelfs een 6x6) en ook een 1/4ton GeneralPurpose 4x4 (of het een Ford of een Willys was weet ik niet meer).
Ik had de tent strategisch geplaatst, en de auto nog strategischer, dwz direct gekeerd en met de eerste meters droog en helling af.
Dus reed die 1/4 ton GP 4x4 zich in de kortste keren tot aan de assen vast ... hij had de rode Renault schijnbaar achteloos en moeiteloos door het veld zien rijden.

Dan tweemaal het omgekeerde: In Spanje een Ford Fusion en in Zweden een Volvo 245 -- de Ford reed een pad met de waarschuwing 4x4 ... hij reed ook nog eens heel vlot (ik heb de bodemplaat niet gezien, ik denk dat die niet om aan te zien was), de Volvo reed op een pad dat nauwelijks die naam mocht hebben ... die oude 14x/24x hebben een enorme bodemvrijheid.

En dan tenslotte: Ik kom met de Defender en 4 sneeuwkettingen boven, staat er een andere Defender op Michelin XZL en kijkt de eigenaar meewarig grijnzend naar de 4 kettingen .... daarna reden wij beiden naar beneden: Zo vlot als hij boven gekomen was zo traag kroop hij naar beneden: die sneeuwkettingen heb je slechts soms nodig om boven te komen, echter ... naar beneden is wat anders, als je dan grip verliest dan is de afgrond ineens heel nabij.

Overigens, die Franse Boswachters/Bosbouwers komen vaak heel ver met hun autootjes (heel vaak geen 4x4) maar soms staan ze ook ineens stil ... ik ken een ONF-man die z'n tank onder z'n Peugeot uitreed (hij vond dt z'n baas 'm beter een 4x4 meegaf.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep 2021, 23:16 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Zonder 4x4 kom je heel ver, heb zelf hele gekke dingen uitgehaald en ja natuurlijk ook in moeilijkheden gekomen. Heb campers, vrachtwagens en personenauto's gezien op plaatsen waar je met 4x4 nog in de problemen komt als je fouten maakt. Ze doen er meestal wel 4x zo lang over om er te komen :P
Ik gebruik mijn 4x4 misschien 0.05% of de km die ik rij en het enige waarom ik de 1 op 6 diesel gebruik accepteer is de gemoedrust dat ik in 99.9% van de gevallen dat ik zonder 4x4 niet verder kom je een handig pookje hebt en wat schakelaartjes zodat je of verder kan rijden of als een haas rechts omkeer kan maken. Die 0.1% is in zeep klei of vegveg, als je daar in rijd zit je echt vast en help 4x4 je echt niet meer :cry:
Mijn buurvrouw heeft kort geleden op een bospad de aflaat plug uit het carter gescheurd, te snel door een plas gereden die dieper was als verwacht. Sleepklusje voor mijn toyo 8-) let niet op wat ze voor auto heeft maar dacht een Renault megane.
Heeft geen briefje achter gelaten, hier is de grond helaas met 4 liter olie verontreinigd :oops:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 86 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.