Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 22:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 16:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Kwam er na 400 en nog wat km. met een caravan achter de 109, er achter dat je een caravan ook kan gebruiken als roetfilter.
zelf geen rookpluimpje gezien.
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 17:15 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Ze kunnen je in ieder geval niet beschuldigen van fijnstof uitstoot. Dit is toch wel een gevalletje 'grofstof'. :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 17:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Conclusie: hang nooit een witte sleurhut achter je laro.
Ziet er trouwens uit dat er condensvocht in je uitlaat blijft hangen die de roet mee naar buiten tuft.
j.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 18:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
De oplossing is hetzij géén sleurhut dan wel een flexibele verlenging van de uitlaat tot ergens onder die sleurhut.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 18:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:00
Berichten: 27
Ik heb ook een trekhaak aan de voorkant


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 19:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
heb ook een trekhaak aan de voorkant. maar toen zaten er allemaal muggen op de ramen van de caravan.
duss geen witte caravan achter een achter een laro, oke dan maak ik hem zwart. :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 19:38 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjaak109 schreef:
heb ook een trekhaak aan de voorkant. maar toen zaten er allemaal muggen op de ramen van de caravan.
duss geen witte caravan achter een achter een laro, oke dan maak ik hem zwart.

'k Snap nu wel waarom je nooit wielrenners ziet stayeren achter een diesel-LandRover.
De zuiging achter zo'n rijdend tuinhuisje heel aantrekkelijk kunnen zijn ... zonder de roetwolk.

Zelf heb ik wel eens gestayerd achter een les-Leopard ... sinds ik de remweg van een Leopard ken ben ik blij dat de instructeur geen rem-ingreep deed.   Bij z'n Leopard gaan de uitlaat-kwalmen over je heen, da's dan weer een voordeeltje.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 19:48 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
sjaak109 schreef:
Kwam er na 400 en nog wat km. met een caravan achter de 109, er achter dat je een caravan ook kan gebruiken als roetfilter.
zelf geen rookpluimpje gezien.


Alsof jij met je raceauto het verkeer achter je in de gaten houdt :D :mrgreen: :lol: :D jij bent net een Italiaan, die hebben geen binnenspiegel, en buiten spiegels zijn voor watjes!
Gebogen over je stuur, turend naar de volgende auto die je passeren of de kant in te wil rijden met een “Hammondje” 8-)

Tja een slang tot onder de caravan, of een stenen vanger?
Of misschien een combinatie, ik zit er nog steeds op te broeden om wat te maken.

Wat voor slang? Plastic gaat wel een tijdje goed, maar ook na een lange rit? Ik heb nooit gevoeld hoe heet de uitlaat dan is?! Smelten en trekt dat niet te hard aan de pijp?
Iemand er ervaring mee?

Sjaak mijn witte hutje blijft smetteloos wit :roll: wat doe jij er toch allemaal mee?

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 21:05 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Sjaak,

Je heb er lang genoeg voor geploeterd om hem weer roet uit te kunnen laten spugen. Geniet er maar van, dan maar een zwarte onderrand van de sleurhut, kan hij oud mee worden.

Landrover zal idd niet mijn eerste keus zijn om van de zuiging te genieten. Maaarrrr......Als je dan toch gratis wilt roken of een gerookte paling wilt worden , kies dan een ex KL laro uit met verkeerd afgestelde (vacuum)smoorklep.

Mark, Paar maanden omstreeks 1990(tijd gaat echt hard) Leopard gesleuteld bij de groene Baas in 't Harde . Keek toen ook al op dat die schijfremmetjes(je til je er een breuk aan haha) aan de binnenkant van de body die boel van een slordige 48(oorlogstijd 65 ton) ton zo snel tot stoppen brengen. Het oppervlak van de rupsen werkt ook best in zijn voordeel. Hij duikt ook flink.
Nu ken ik je natuurlijk verder niet maar ik denk dat jij degene bent met een bult op je hoofd(door de fietshelm heen) en dat de Leo slechts een afdruk van je zweet in de verf weer had gegeven.
Heb later in Soesterberg (heimwee)een keer een Laro bij de PLALA(plaatwerkerij/lasserij) gehad die was dus in Duitsland achterop een stilstaande Leo gebotst. Het hoofdhaar met een stuk huid van de bestuurder zat nog aan het voorruitje(lang leve de autogordels). Het chassis was overigens aan beide zijde krom.

Bij de eerste Leo's die verwekt zijn zaten de uitlaatroosters(vierkant) meen ik aan de zijkant boven de eindaandrijving en zal het walmpje idd langs je heen gegaan zijn. Meen dat ze bij leo 2 toch(rond) aan de achterkant zaten. Einde spannende verhalenboek bladzij 3. groet Nico(waar het motorblok helaas nog naast de auto staat dus geen roet spuugt).
Grote verschil tussen Leo en Laro is wel dat blok en bak er bij Leo met een 20 minuten naast kan staan. Als je er eentje prefab gereed heeft staan ben je binnen het uur inclusief koffie weer onderweg.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 21:18 
Offline

Geregistreerd: zo 05 jul 2020, 15:23
Berichten: 170
Wij zijn met de Land Rover met smetteloos witte boot op de trailer er achteraan naar Friesland geweest voor vacantie en na een week weer terug, ook bijna 400km. Boot is nog steeds smetteloos, geen roetspikkels te bekennen. Dat van Sjaak lijkt inderdaad op water in de uitlaat, maar die zal er na 400km toch wel uit verdampt zijn???
En anders: zo'n 6 cilinder Nissan is dan wel lekker, maar ook een viespeuk :? Neemt niet weg dat hij het weer doet, dus geniet er van zou ik zeggen.

Misschien is zo'n 300tdi toch zo gek nog niet, die puft alleen bij de start een wolkje ;)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 22:05 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Voor dat ik het olie gebruik onder controle had zag de achterkant van mijn ambu er ook zo uit. :shock:
Weet niet hoe het nu is want ik heb met het vervangen van de klepseals ook een sidepipe gemaakt, wie bied zijn witte sleurhut aan om 100 km rechts naast mij te rijden :lol: :lol: :lol:
Ik doe niet aan fijnstof, veel te gevaarlijk :geek: :geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2021, 22:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
....

Keek toen ook al op dat die schijfremmetjes(je til je er een breuk aan haha) aan de binnenkant van de body die boel van een slordige 48(oorlogstijd 65 ton) ton zo snel tot stoppen brengen. Het oppervlak van de rupsen werkt ook best in zijn voordeel. Hij duikt ook flink.

.....

Ja, Ja, de tijd gaat snel ... het was nog een Leopard 1.
Verder had de man in de les-toren mij al lang gezien, ik vertrouwde er op dat ze de remmen (en mij) zouden sparen.

Dus geen bult op de kop, ik heb alleen een bult op de motorkap.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021, 08:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
even een diepgaand onderzoek gedaan.
deze motoren zijn van gietijzer. ze zijn berucht om hun koude start pufje.(PUF) door inderdaad(Jeroen) condens, gietijzeren blok en de manier van inspuiten.
dat roet zal zijn denk ik van het starten. want tijdens het rijden, zie je in tegenstelling tot de afgelopen 12 jaar dat ik hem heb, helemaal geen rook.
soms vraag ik me af of de motor wel draait(als ik met 100 probeer een vrachtwagen in te halen met de caravan er achter)(en de hele weg blokker voor het achterop komende verkeer).
ach zolang iedereen netjes zijn mondkapje ophoud is er niets aan het handje.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021, 18:04 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
GatheRRoveR schreef:

Wat voor slang? Plastic gaat wel een tijdje goed, maar ook na een lange rit? Ik heb nooit gevoeld hoe heet de uitlaat dan is?! Smelten en trekt dat niet te hard aan de pijp?
Iemand er ervaring mee?

Tijdens mijn parate tijd reed er een 109 van de lijnwerkers met een flexibele aluminium slang aan de uitlaat, deze stak tot de bovenkant van de kap. Tijdens het uitzetten en inhalen van de telefoonlijnen liepen 2 of 3 man kilometers achter die auto om de lijn aan palen, bomen etc vast te knopen of los te maken. MEt die slang liepen ze in ieder geval niet in de uitlaatgassen.

Wellicht kan je zoiets gebruiken.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021, 20:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Pike schreef:
GatheRRoveR schreef:
Wat voor slang? Plastic gaat wel een tijdje goed, maar ook na een lange rit? Ik heb nooit gevoeld hoe heet de uitlaat dan is?! Smelten en trekt dat niet te hard aan de pijp?
Iemand er ervaring mee?

Tijdens mijn parate tijd reed er een 109 van de lijnwerkers met een flexibele aluminium slang aan de uitlaat, deze stak tot de bovenkant van de kap. Tijdens het uitzetten en inhalen van de telefoonlijnen liepen 2 of 3 man kilometers achter die auto om de lijn aan palen, bomen etc vast te knopen of los te maken. MEt die slang liepen ze in ieder geval niet in de uitlaatgassen.

Wellicht kan je zoiets gebruiken.

Bij de garagist gebruiken ze "gewoon" een soort rubberen slang om de uitlaatgassen af te zuigen ... kennelijk gaat dat goed.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021, 21:46 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik wil helemaal geen rubbertje om mijn pijp

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: extern roetfiler
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2021, 22:19 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Guus Flater had de geniale oplossing :idea: een weerballon aan de uitlaat :!: Nul milieu vervuiling.
Tot die barste en iedereen zwart werd :oops:
Lees nog graag zijn flaters :shock: :shock: :roll: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 93 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.