Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 10:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2021, 23:18 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
De rubberen koppeling die tussen de achterste aandrijfas en de diff zit scheurt iedere keer.
Heb inmiddels de volledige achterkant al vernieuwd. Alles rubbers (origineel) vervangen. Standaard veren en schokbrekers.
Geen verhoging o.i.d. Ook het A-frame heeft nieuwe onderdelen gekregen. Inmiddels de koppeling al 2x vernieuwd maar zag vandaag weer dat er scheuren zaten in het rubber.
Mijn rijgedrag is "normaal". Geen offroad alleen asfalt en geen aanhanger o.i.d.

Het gaat om een 300Tdi Discovery uit 97.
Het gaat om onderdeel TVF100010B of STC2794

Iemand hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021, 11:36 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Misschien waren het rubber donuts van een dubieuze kwaliteit ?   Blauwe doosjes wellicht ? of Alibaba en de zeven rovers ?

De "definitieve" oplossing is een aandrijfas a la Defender, dus met kruisjes te monteren.
Daarna krijg je tzt "rammelende" kruisjes ... maar daar kan je bij goed onderhoud best lang op wachten.

PS Je rijdt toch niet per ongeluk met een gelocked midden-differentieel ?   Dan staat de aandrijflijn ongeveer steeds "opgedraaid".


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021, 21:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 21:49
Berichten: 27
Marc-my-Words schreef:
Misschien waren het rubber donuts van een dubieuze kwaliteit ?   Blauwe doosjes wellicht ? of Alibaba en de zeven rovers ?

De "definitieve" oplossing is een aandrijfas a la Defender, dus met kruisjes te monteren.
Daarna krijg je tzt "rammelende" kruisjes ... maar daar kan je bij goed onderhoud best lang op wachten.

PS Je rijdt toch niet per ongeluk met een gelocked midden-differentieel ?   Dan staat de aandrijflijn ongeveer steeds "opgedraaid".


Het is inderdaad wel een koppeling van Britpart.
Difflock zou ik moeten merken. Dan waren de bandjes toch wel enigszins sneller gesleten.
Ik zal eens een duurdere versie aanschaffen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb 2021, 22:45 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Het lastige is dat de Blauwe doosjes of Alibaba en de zeven rovers soms ook prima spul leveren ... je weet het pas als je het probeert, en dan nog weet je het nooit helemaal want de oorsprong (en kwaliteit) kan maar zo wijzigen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 17 feb 2021, 12:30 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Als je difflock blijft hangen merk je dat met rijden maar je kan voor de zekerheid even een pootje lichten en kijken of dat wiel vrij rond draaid.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 65 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.