Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 14:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 16:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jan 2021, 16:18
Berichten: 2
Ik zal me even voorstellen, ik ben Jacques uit Malden.
Ik ben sinds enkele dagen trotse eigenaar van een mooie Range Rover Sport (L320) uit 2006.
Het is een benzine uitvoering 4.2 V8 Supercharged.

Ik heb een jaar of tien geleden een Disco TD5 gehad en vorig jaar begon het weer te kriebelen. Met het oog op de milieuzone's wilde ik deze keer perse een benzine uitvoering hebben.

Nu ben ik voornemens om hem een beetje aan te passen en geschikt te maken voor offroad avontuur. Op het verlanglijstje staat greenlanen in Wales, maar dat laat gezien de ontwikkelingen waarschijnlijk nog even op zich wachten. Hopelijk zijn er in de nabij toekomst weer mogelijkheden om lekker offroad te rijden in het buitenland.

Mijn vraag: op dit moment liggen er standaard 20" velgen (steekmaat 5x120) op met 275/40 banden. Op zich leuk voor op de snelweg, maar niks voor in het terrein. Ik overweeg daarom kleinere velgen, bijvoorbeeld 16", aan te schaffen met hoge banden bijvoorbeeld Cooper STT pro, 265/75 R16 banden. Maar ik heb geen idee of dat eigenlijk zomaar kan, waar ik op moet letten, of dat past met de schijfremmen, enz. enz.
Kan iemand me een beetje op weg helpen of wijzen waar ik aan meer info hierover kan komen.

Elders heb ik al berichten ontvangen dat kleinere velgen lastig wordt in verband met de grote van de remklauwen/-schijven.
Volgens het boekje dat bij de auto zit zouden er toch kleinere velgen mogelijk moeten zijn. Als het goed is het een afdruk van dit overzicht toegevoegd. Maar het is geen optie om de remmen hiervoor helemaal aan te passen.

Iemand ervaring met kleinere velgen met grotere banden?

Alvast bedankt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2021, 16:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 25 jan 2021, 16:18
Berichten: 2
Alsnog de bijlage.
Schema "Wielen en banden" uit het instructie boekje Range Rover Sport L320 uit 2006.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb 2021, 19:29 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
123 naar beneden


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GatheRRoveR en 87 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.