Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: wo 30 jun 2021, 23:29 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Land Rover treffen


In den oudheid:

Citaat:
Hoger dan waar Anna Heer-hugo-waard was, en voorbij waar tsarina Anna Paulowna haar patroeska verloor was.
Nog verder in het hoge noorden van waar in het duistere verleden de echte mannen van Olland, ook wel in de volksmond “Land Robbers” genoemd worden aan het rand van het wad samen kwamen.

Daar waar de gezinnen neder streken met hun volgepakte reis-ezels waarna ze samen om vuurketels, driepoten en grillen elkaar de loef af te staken met zang, dans en sterke verhalen, maar vooral vertellen ze over hun visioenen die gaan over hun verre barre reizen die ze weer moeten ondernemen.

Volgens de overleveringen vierde ze zo de overwinning het van de langste dag van het jaar en begint elke groep met de grote trek naar alle windstreken, dit alles in reactie op het gaan en komen van de zon, maan en het getij.


Om dit in ere te herstellen zouden ook wij elkaar kunnen treffen :?:
Zo rond koffietijd a.s. zondag ochtend?


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Laatst bijgewerkt door GatheRRoveR op do 01 jul 2021, 19:14, in totaal 2 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021, 00:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
zal s kijken of ik een rookgordijntje die kant op kan trekken :D


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021, 07:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
https://goo.gl/maps/YcFq5Te6Q9DGPVCK6

wij ook dus.

ps. santana ligero,s mogen ook

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021, 19:12 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
sjaak109 schreef:
https://goo.gl/maps/YcFq5Te6Q9DGPVCK6

wij ook dus.

ps. santana ligero,s mogen ook


Land Rover treffen !

Sjaak die “lichte kerstmannen” zijn van een ander slag, het is te ver, te koud of te warm :mrgreen:

Ik zou niet weten hoe die dingen eruit zien, er wordt veel over gesproken maar of ze echt bestaan :?: :lol: :mrgreen:

.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021, 19:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
sjaak109 schreef:
https://goo.gl/maps/YcFq5Te6Q9DGPVCK6

wij ook dus.

ps. santana ligero,s mogen ook


Land Rover treffen !

Sjaak die “lichte kerstmannen” zijn van een ander slag, het is te ver, te koud of te warm

Ik zou niet weten hoe die dingen eruit zien, er wordt veel over gesproken maar of ze echt bestaan .


Gaan we Zwarte Pieten ?  


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: do 01 jul 2021, 19:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Mijn rookgordijntje blijft nog ff op stal (iets met eerst een andere inspuitpomp) mag mijn citroentje ook?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: vr 02 jul 2021, 23:26 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
fenix2 schreef:
Mijn rookgordijntje blijft nog ff op stal (iets met eerst een andere inspuitpomp) mag mijn citroentje ook?


Tuurlijk Fen, de EP90 en de dot 3 drupt eraf 8-)
Geen foto verslag van je uit en inbouw?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 08:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Voor een foto verslag is er nog wat geduld nodig ... wil nog minstens 2 foto's maken van het proces voor ik de film uit de camera haal en ontwikkel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 10:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
Voor een foto verslag is er nog wat geduld nodig ... wil nog minstens 2 foto's maken van het proces voor ik de film uit de camera haal en ontwikkel

En neem je dan 10W40 voor het ontwikkelen ?

Dapper hoor in deze digitale wereld om nog steeds "zoals het hoort" via de traditionele route foto's te maken.

Ik dacht dat ik de laatste was die van film naar digitaal overstapte (en dat was inmiddels ook al 14 jaar geleden).
Maar het is waar ... kennis van de traditionele op zilver gebaseerde fotografie is beslist behulpzaam bij het maken van welke foto dan ook.
Het kiezen van de film en de ontwikkelaar, harder of zachter papier, en het doordrukken en tegenhouden zijn zaken die je in de digitale foto-wereld ook tegenkomt (alleen heet het dan anders).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 12:32 
Offline

Geregistreerd: do 08 aug 2019, 10:31
Berichten: 8
Moet tot 03:30 werken dan op huis aan en dan nog iets van nacht rust ga ik zeer waarschijnlijk niet redden helaas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 12:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
westfries109 schreef:
Moet tot 03:30 werken dan op huis aan en dan nog iets van nacht rust ga ik zeer waarschijnlijk niet redden helaas


das jammer Evert. anders rijd je door naar het kuitje en slaap je daar in je daktent? :mrgreen: :mrgreen:
breng ik koffie mee voor je ontbijt

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 18:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Marc-my-Words schreef:
Dapper hoor in deze digitale wereld om nog steeds "zoals het hoort" via de traditionele route foto's te maken.

De magie van je foto papier in de ontwikkelaar en het beeld zien verschijnen wordt voor mij nooit oud :) Er is trouwens weer een bescheiden groeiende belangstelling voor analoge fotografie. de Lomografie beweging onder andere en vanuit die hoek zijn er ook weer mensen die naar een klassiekere aanpak doorstappen.

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hom & Kuit meeting
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2021, 20:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
fenix2 schreef:
Marc-my-Words schreef:
Dapper hoor in deze digitale wereld om nog steeds "zoals het hoort" via de traditionele route foto's te maken.

De magie van je foto papier in de ontwikkelaar en het beeld zien verschijnen wordt voor mij nooit oud :) Er is trouwens weer een bescheiden groeiende belangstelling voor analoge fotografie. de Lomografie beweging onder andere en vanuit die hoek zijn er ook weer mensen die naar een klassiekere aanpak doorstappen.

Ik blijf het "dapper" vinden.

Ik was lang sceptisch, en blijf ook sceptisch mbt de race to ... infinity ... wat betreft pixels etc.

Omgekeerd zie ik nu soms zaken die ik nog nooit eerder zag ... bijv. na het digitaliseren van oude dia's.
Soms zijn die dia's bagger en met bagger wordt het nooit wat, soms is het gedigitaliseerde beeld in ieder geval fraaier na een bescheiden "opfris-beurt" (kleur-evenwicht, helderheid en contrast een beetje bijstellen en het is ineens een stuk evenwichtiger) ... en soms blijkt met wat digitaal "doordrukken en tegenhouden" dat zo'n oude dia ineens details prijsgeeft die je jarenlang - zelfs niet met de beste projectie - niet kon onderscheiden.

Inmiddels had ik graag die digitale tijdreiscamera gehad ... al die zaken die ik vroeger niet gefotografeerd heb, of waarvan de foto zo soepig blijkt dat je er weinig mee kan ... dat was met de digitale techniek heel anders gegaan.

Maar goed is is niks tegen de oude techniek. Ik zie evenwel weinig opleving in de Daguerrotype-techniek, en zijn maar weinigen die een Albuminedruk willen maken ... nog eerder pakt men dan het "vertrouwde" schilderspalet.

PS Als tegenhanger van de Lomografie ken ik ook iemand die een uitgeklede digi-camera heeft, net iets groter als een spionage-ding en hij maakt daar meestentijds blindelings foto's mee (samen met een smartfoon heeft ie wel een soort "zoeker").
O ja, een smartfoon is vooralsnog weer niks voor mij, doe mij maar een minimale Nokia.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 76 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.