Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021, 10:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
HPS schreef:
Hoe heb je je snorkel op je oliebadfilter geknutseld? Zit er ook aan te denken namelijk... Ik rijd zelf met een 200(T)di in mijn 109, maar nog met het originele oliebadfilter...


Ik heb via het www een aantal oudere berichten gevonden over hoe je met een steelpan een verbinding kan maken tussen je oliebad filter en je snorkel. Helaas kun je daar geen afbeeldingen meer van vinden dus heb daar me eigen invulling op gegeven. Ik heb uit de pannenkast mijn vrouw haar lievelings hema havermout ontbijt pannetje gejat en deze opmaat gemaakt voor boven op het filter huis. Van het filter huis moet je dat paddestoeltje afhalen wat bovenop zit. Op de pan en het filter huis heb ik van die, ik noem het eierkistsluitingen gelast en aan de pan heb ik een rubberen rand gemaakt voor 100% lucht en waterdicht te maken. Aan de pan heb ik weer een aansluiting naar een buis voor de snorkel gelast en klaar is Kees.
Nou is het oliebad filter van een Santana wel iets anders als laro maar het principe komt wel op het zelfde neer.

Ik zeg klaar is Kees als of het een makkie was, dat is niet helemaal waar, maar uiteindelijk was het goed te doen. Ik moest bijvoorbeeld later nog een aanpassing maken aan de houder van het filter die bij mij aan de accubak vast zit, want ondanks me goeie meetwerk kon me motorkap in eerste instantie niet dicht :lol:

Hier een foto van hoe ik het heb. Wellicht heb je zo een beetje een idee.
Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021, 12:51 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Steelt-ie een steelpan (!) van z'n vrouw!

Wel een geweldig mooie oplossing! Ook netjes gedaan, Rolf! Ik ga er eens over prakkiseren, bedankt!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021, 17:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Zo'n ding heet niet voor niks steelpan :!:

't Is een beetje jammer dat de kringloopwinkel deze dagen dicht is ... daar kosten ze zo weinig dat je ze niet hoeft te stelen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2021, 20:55 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Heb nog een bovenstuk van een papierfilterbeschuitbus liggen, volgens mij Defender oid... Kan ik me ook wel op gaan uitleven...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug 2021, 18:14 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Nog even een "oude prak" opwarmen (om verwarring te voorkomen: ik doel bij "oude prak" niet op het fraaie restauratieresultaat).

Ik was eind juli begin augustus even in de Picos de Europa, en heb daar nog best wat Santana's gezien (terwijl ik niet speciaal op zoek geweest ben, op markt-dag naar de "grote stad" is een goede strategie ... maar dan liefst wel buiten het toeristische seizoen).

Evenwel geen enkele Ligero. Nu was de Ligero voor het particulier gebruik natuurlijk ook niet al te algemeen, ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik 'm vaker dan eens gezien heb.  Wellicht werd de Ligero voor particulier gebruik ook meer als een leuk hebbedingetje aangeboden, voor het gewone gebruik was denk ik een "gewone" al mooi genoeg.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug 2021, 21:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Marc-my-Words schreef:
Nog even een "oude prak" opwarmen (om verwarring te voorkomen: ik doel bij "oude prak" niet op het fraaie restauratieresultaat).

Ik was eind juli begin augustus even in de Picos de Europa, en heb daar nog best wat Santana's gezien (terwijl ik niet speciaal op zoek geweest ben, op markt-dag naar de "grote stad" is een goede strategie ... maar dan liefst wel buiten het toeristische seizoen).

Evenwel geen enkele Ligero. Nu was de Ligero voor het particulier gebruik natuurlijk ook niet al te algemeen, ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik 'm vaker dan eens gezien heb.  Wellicht werd de Ligero voor particulier gebruik ook meer als een leuk hebbedingetje aangeboden, voor het gewone gebruik was denk ik een "gewone" al mooi genoeg.


Zeldzaam dus 8-)
Misschien eens een poging wagen op een Spaanse marktplaats :mrgreen:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.