Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu ma 10 aug 2020, 00:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: S3 zitting APK afkeur?
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 19:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 30
Beste mensen,
Ik heb mijn S3 88 bij de garage langs gebracht om te kijken welke dingen er nog voor de APK gedaan moeten worden. Die kwam met een lijstje maar voor mij één opmerkelijk punt en dat is dat de zittingen niet vast zitten. Het betreft de originele zittingen die los in het frame vallen en met een leertje aan de voorkant vast zitten.
De opmerking van de garage is dat de APK eis is dat stoelen deugdelijk bevestigd moeten zijn. Naar mijn mening is ie dat ook alleen de zitting niet :P . Toch vond ik het wel heel vreemd omdat er toch wel een hoop laros rond rijden met dergelijke stoeltjes... Dus ik denk ik waag een mailtje aan de rdw met de vraag of de originele stoelen niet meer zijn toegestaan. Antwoord: een link naar de regelgeving: https://apk-handboek.rdw.nl/personenautos/carrosserie/zitplaatsen
Citaat:
3.
De zitplaatsen en rugleuningen van personenauto's moeten deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd. De van fabriekswege aangebrachte verstelinrichtingen van de zitplaatsen en rugleuningen moeten goed kunnen worden vergrendeld. Indien sprake is van corrosie is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2, afdelingen 1 en 2, van toepassing.

Afgezien dat dit geen antwoord op mijn vraag is lijkt het er toch sterk op dat ik mijn zittingen vast moet gaan zetten. Wat op zich een puzzeltje is want wat is deugdelijk en hoe zorg ik dat ik nog makkelijk onder de stoelen kom om te tanken :?

Voor de nieuwsgierigen de overige punten:
rembekrachtiger werkt niet (met de opmerking dat ie wel goed remt...)
remleiding op achteras mag niet bevestigd zijn met tiewrap (ik zag toch echt iets soortgelijks voor de vooras in het onderdelenboek?)
koplamp wiebelt en geeft geen goed beeld ivm corrosie aan de binnenkant
accus mogen niet met houten balkjes vast zitten

Groet,
Jonas


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 19:50 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 446
Bijzonder, een Ninety (defender) voorstoel kan je ook zo de zitting uit pakken zonder wat los te haken.
Ga naar een garage waar de eigenaar ook zwarte handen heeft.....

Prutsers...

Het is toch conform de tijd dat de auto gebouwd is, net als heup gordels of geen gordels.
Of auto’s met 1 ruitenwisser en geen sproei (wis/was) installatie..


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 20:38 
Offline

Geregistreerd: wo 08 nov 2017, 21:06
Berichten: 9
Ik denk dat dat bij de Defenders tot 2016 zo is...
Allemaal afkeur? :)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 20:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 967
Tja, je kan het er ook op aan laten komen en bij afkeur op grond van de stoelzittingen een herkeuring aanvragen.

Of als je een betere relatie met de keurende garage hebt of wilt houden voorstellen dat je dat wilt doen.

Het hangt uiteindelijk op de vraag:  Wat is " deugdelijk aan het voertuig bevestigd "  ?
Mij lijkt dat de constructie die 50 jaar lang deugdelijk was vandaag ook deugdelijk is.

Overigens zit ook bij de laatste Defender de stoelzitting slechts met een klem-passing vast.
Leg je er iets te veel gele en oranje veiligheidshesjes onder dan hoef je er maar naar te wijzen om 'm los te krijgen.

En dan: houtjes om de accu vast te zetten is misschien niet het handigste ivm accu-zuur.
Met een spuitbus underbody zwart zijn het geen houtjes meer. De accu moet ook nog verder vast zitten, zo opgeklemd dat ie echt vast zit.

Een tie-wrapje is na een likje under-body teer natuurlijk ook geen afkeur meer.

Die rembekrachtiger is natuurlijk wel een dingetje, dwz vlgs mij is er een pedaaldruk die bepalend is (ik typte al "bepaaldruk").

O ja, die koplamp is een eenvoudige vervanger. De koplamp moet niet wiebelen en een voldoende scherp beeld hebben.
Ben je doortrapt wissel je de twee koplampen en poets je in de tussentijd de corrosie zo op dat het niet opvalt.
Bij het omwisselen zet je dan direct beide lampen goed vast.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 22:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 30
Het gaat om een kleine garage. Hij doet wel voornamelijk personenauto's en ik denk dat ie opeens wat bang is voor een steekproef. Het rare is dat deze auto daar al vaker voor apk is geweest zonder dat de zitting een probleem was...

Het verhaal is dat er bij andere dingen zoals gordels duidelijk in de regelgeving iets is opgenomen over leeftijden en uitzonderingen.

Ik ga eerst maar even die andere puntjes in orde maken en dan waag ik het er maar op met de stoeltjes. Als hij van te voren aangeeft niet goed te keuren ga ik naar een andere garage.

De rembekrachtiger is ook zo iets. Als het er op zit moet het werken. De remkracht is gemeten en die blijkt gewoon goed. Maar eens kijken wat ik daar aan kan doen...

De auto is een oud Belgisch leger. Ondanks de 24v zijn de meeste delen goed te vervangen. Behalve de koplampen. Die zijn van een Belgische fabrikant, niet meer te krijgen en niet uit te wisselen met bijvoorbeeld een lucas. Het wordt dus de gehele koplampunits vervangen..


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 22:38 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 446
Wormpje schreef:
De auto is een oud Belgisch leger. Ondanks de 24v zijn de meeste delen goed te vervangen. Behalve de koplampen. Die zijn van een Belgische fabrikant, niet meer te krijgen en niet uit te wisselen met bijvoorbeeld een lucas. Het wordt dus de gehele koplampunits vervangen..


Ik hoorde laatst iemand over andere merken koplampen. Fiat oid :(
Misschien was het Sjaak109 ??? Misschien komt hij nog even “on-line” :?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 jul 2020, 23:55 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 967
Wormpje schreef:
Het gaat om een kleine garage. Hij doet wel voornamelijk personenauto's en ik denk dat ie opeens wat bang is voor een steekproef. Het rare is dat deze auto daar al vaker voor apk is geweest zonder dat de zitting een probleem was...

Het verhaal is dat er bij andere dingen zoals gordels duidelijk in de regelgeving iets is opgenomen over leeftijden en uitzonderingen.

Ik ga eerst maar even die andere puntjes in orde maken en dan waag ik het er maar op met de stoeltjes. Als hij van te voren aangeeft niet goed te keuren ga ik naar een andere garage.


Hmmm ... als je de keurmeester de keus geeft goedkeuren (omdat die stoelzittingen gewoon zo horen, en nog nooit fout waren), of afkeuren en een herkeuring (die jij dan aanvraagt ... t is even gedoe) ... ... ... dan heeft ie de garantie van de door jouw afgedwongen steekproef als hij de auto afkeurt. De keurmeester krijgt ook "maluspunten" aan z'n broek als hij ten onrechte afkeurt.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 07:23 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 342
Weet niet waar je woont maar je kan bij de rdw langs gaan en een keurmeester vragen.
Heb dat vaker gedaan, ben bij Amsterdam naar binnen gestapt zonder afspraak daar iemand mijn vraag gesteld.
Ze kijken wel een beetje vreemd maar zodra ze mijn ambu zagen waren ze behulpzaam.
Heb zelf één maal problemen gehad met de zittingen om de leertjes gescheurd waren.
Keurmeester verklaarde dat de kussens dan los door de auto konden vliegen bij een ongeluk, 2 touwtjes waren voldoende voor goedkeuring.
Het frame van de stoel zit tenslotte deugdelijk bevestigd.
Ik zou bij nogmaals afkeur op de zittingen melding maken bij de rdw voor een steekproef.
Naar een andere garage kost weer extra geld.
Heb dat ook een keer moeten doen omdat een keurmeester op zeker ging en alles afkeurde wat hij bedenken kon, halverwege er mee ophield omdat hij het te veel vond worden. Ben toen naar een ander apk station gegaan na naar mijn mening de terechte punten gerepareerd te hebben en ja hoor goedgekeurd.
Kon toen nog geen steekproef afdwingen maar heb wel het verhaal bij de rdw gemeld en bij de overkoepelende organisatie van de garage. Zelfde dag nog verontschuldigingen en geld terug.
Die keurmeester heeft behoorlijk op zijn donder gehad.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 08:14 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 496
Woonplaats: wwerf
GatheRRoveR schreef:
Wormpje schreef:
De auto is een oud Belgisch leger. Ondanks de 24v zijn de meeste delen goed te vervangen. Behalve de koplampen. Die zijn van een Belgische fabrikant, niet meer te krijgen en niet uit te wisselen met bijvoorbeeld een lucas. Het wordt dus de gehele koplampunits vervangen..


Ik hoorde laatst iemand over andere merken koplampen. Fiat oid :(
Misschien was het Sjaak109 ??? Misschien komt hij nog even “on-line” :?


bijna goed, was Rolf met zijn Santana.
maar inderdaad lijkt mij dat het gewoon standaard koplampen zijn die ook bijv in mini,s kevers etc zitten. 7 inch dacht ik?
en anders purschuim of kit.
heb zo jaren rond gereden. totdat ze zo verroest waren dat ik zelf niets meer kon zien in het donker.
btw. gekeurd met steekproef.
met de stoelen heb ik bijna hetzelfde. de rugleuning van de achterstoelen dient vast te zitten.
euh alleen niet bij oude land rovers. die kunnen dat niet. keurmeester twijfelt en doet de suggestie om ze er dan maar uit te halen.
wordt dan zeker goed gekeurd. lastig natuurlijk met je voorstoelen. :mrgreen:

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 16:43 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 115
Wart betreft de stoelen: met deze constructie heeft de auto typegoedkeuring van de RDW gekregen. Hierop mag die dus niet afgekeurd worden.

De overige punten zijn terechte afkeur. Wart er op zit moet het doen en goed zijn en wat er niet op zit kan de keurmeester niet afkeuren. Heb ik al eens gedaan met de voorste aandrijfas. Die had speling op de kruisjes en er was geen tijd deze te vervangen dus zonder die as naar de keuring.
Het demonteren van de koplampen is echter geen optie ivm de permanente eisen. Ik weet niet wat er zo speciaal is aan jouw koplampen. Ik heb mij LW "gepimpt" met halogeen koplampen, H4. Deze zitten iets te ruim in de huizen dus heb ik de nokjes aan de lampen en de kepen van de huizen opgedikt met stukjes duckttape. Geen beweging meer.
De accu kan je vast zetten met een spanbandje. Dat mag blijkbaar wel (heeft een vriend eens gedaan).

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 16:52 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 342
Dat met spanbandje om de accu vast te zetten klopt :!: heb ik ook al eens gedaan op advies van de keurmeester :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 17:19 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 967
Jamaar schreef:
Dat met spanbandje om de accu vast te zetten klopt :!: heb ik ook al eens gedaan op advies van de keurmeester :mrgreen: :mrgreen:


Ik kan me ook niet voorstellen dat de houten balkjes voor de accu-montage een werkelijk probleem zijn ... zolang de accu maar goed vast zit.
Alleen zou ik liever geen (onbehandeld) hout gebruiken ivm het vasthouden van vocht en meer specifiek accu-zuur.
En spanbandjes: die heb ik al meer gezien, maar een accu met van die klem-randen onderaan klem je ook makkelijker en mooier met nog een extra houten latje op (beter even iets fröbelen van bijv een restje Trespa uit de container bij de verbouwing bij de buren).

Qua koplampen: Zo moeilijk moet het niet zijn om een set H4 koplampen te scoren, er zijn inmiddels zat Defender-rijders met heldere polycarbonaat of zelfs LED-lampen, niet iedereen wil die oude koplampunits voor eeuwig bewaren.
Maar goed, soms is een minder fraai lichtbeeld gewoon een kwestie van even poetsen (en de roestige plekjes wegwerken).

O ja, toch maar eens met mijn knieën op het asfalt: Bij mijn 110 zit achter de remleiding vast met een tie-wrap (niet eens een zwarte dus heel evident zichtbaar). Het is zo "af-fabriek" geleverd (en ook nog eens nooit gesneuveld). Misschien bestond er vroegehh een ander speciaal bevestigingsmiddel voor zoiets, tegenwoordig is een tie-wrap een heel vanzelfsprekend bevestigingsmiddel.
Voor alle duidelijkheid: Mijn auto is al meermaals probleemloos door de APK gekomen, en ook al eens met vlag en wimpel door de spreekproef-herkeuring.

Het enige wat echt zorg behoeft is de rembekrachtiging, dwz de pedaaldruk mag niet te hoog zijn bij de vereiste remvertraging.
Daarenboven wil je graag dat het rempedaal gewoon gemakkelijk en goed zijn werk doet.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 18:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan 2016, 22:39
Berichten: 30
De overige punten zijn wel begrijpelijk. De tiewrap vind ik wel weer geneuzel maar ik maak een mooi beugeltje en een slangenklem om de as...

Spanbandje om de accu was ook mijn eerste gedacht. Maar voor de zekerheid even gegoogeld maar er zijn veel mensen die ervaring hebben dat dat niet voldoet. Maakt ook niet uit. Ik knutsel van een hoeklijn en de standaard draadeinden met haakje aan het eind en vleugelmoertjes wel een nette bevestiging.

De lamp zit echt anders bevestigd dan de standaard series koplamp. Zie hieronder. De stelschroefjes zijn tevens de bevestiging van de lamp. Dus niet met een losse ring die je vast schroeft. Het spiegelend gedeelte binnenin is zodanig aangetast dat het toch een kwestie van tijd is dus daarom maar geheel vervangen. Na een korte zoektocht en op een Belgisch forum las ik dat deze versie echt niet meer te krijgen is.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 19:44 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 115
Dat is echt iets anders dan in mijn LW. Een aantal jaren geleden heb ik kunststof huizen gekocht bij Van Dam in Rhenen en de halogeen lampen bij Landro. Ik denk dat dat moet passen op jouw auto.

Succes.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 19:52 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 342
Tie wrap bestaan ook in geheel rvs uitvoering.
Weet niet waar in NL te koop, ik heb ze in een China winkel in spanje gevonden.
Mooi spul 8-) 8-)
Heb even een plaatje er bij gezocht
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Jamaar op wo 29 jul 2020, 20:02, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 20:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 967
Jamaar schreef:
Tie wrap bestaan ook in geheel rvs uitvoering.
Weet niet waar in NL te koop, ik heb ze in een China winkel in spanje gevonden.
Mooi spul 8-) 8-)


Als het dan maar geen "CE" = "China Enginering" is.

Maar goed, het tot afkeur beoordelen blijft een bullshit oordeel als LandRover in deze eeuw gewoon in de fabriek plastic tie-wraps gebruikt bij het vastzetten van een remleiding aan een achteras. De fabrikant vindt het kennelijk een deugdelijke oplossing, de auto krijgt er een typegoedkeur mee, en dan komt er een of andere garagist die het beter weet.

Lijkt mij een goed, tweede, punt om een herkeuring op aan te vragen.
Beide een "originele af-fabriek" montage-methode, de tie-wrap zelfs een heel recente (nu ja, eentje van 10 jaar geleden).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 21:41 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 342
CE ja maar verbazingwekkend goede kwaliteit, soms vind je pareltjes in de china warenhuizen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 jul 2020, 22:59 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 83
oei oei,

Vaak hetzelfde liedje met (enigszins terecht) bange garage keurmeesters.Minpunten zijn immers strafpunten.Ook bij RDW keurmeesters onderling zit er veel verschil in. Vestigingen onderling verschillen ook. Gordels voor toelating 1971 b.v niet verplicht. Zitten ze erin dan moeten ze aan de eisen voldoen. toelating voor 01-01-1960 APK niet verplicht, dat is pas genieten.
Was er vaak voor mijn werk. Dan is het oordeel van beide kanten wat gematigder en drink je ook samen koffie.
Maar zoals hier terecht opgemerkt kunnen ze over een zitting af fabriek montage met lederen bevestiging niet zeuren. Het frame zit immers wel vast. Even tijdelijk een spanriempje erover als dat de man zijn gemoedsrust bevorderd. Koplamp zou ik geen drama van maken. Die kosten niet zo veel en zijn er al snel op een of andere wijze wel vast in te schroeven. Is idd een 7 inch lamp. Heb zo in mijn transit bv lampen van een Golf 1 (12,45 euro per stuk)zitten. Er zijn veel gelijke auto's. Honda civic mk1 Mazda Mx 5 etc. Zelf heb ik in mijn 2A nieuwe Hella's van een Mazda mx 5. heb het nr zo snel niet bij de hand. Als er een rembekrachtiger opzit moet hij idd werken. Is voor jezelf ook relaxter. remleiding zit normaal aan 2 kanten met een klemmetje aan een plaatje vast toch? In de midden met het t stuk vastgeschroefd? Accu gewoon ff een stripje over de accu's met 2 m6 draadeinden aan de uiteinden onderaan omgebogen maken en door een gat steken. Als je aan de bovenkant een vleugelmoertje doet wissel je zelf nog lekker snel ook. Iedereen dan blij omdat het er professioneler uitziet al is de werking hetzelfde!
Om de garage nu een steekproef te laten krijgen maakt de verstandhouding er niet beter op! En als je pech heb is de keurmeester van de RDW nog zeikeriger en heb je nog grotere problemen.
Heb wel meegemaakt dat die het chassisnummer niet vertrouwde en liet onderzoeken door hun recherche afdeling omdat het er slordig ingeslagen stond. Bleek 100 procent origineel. Ze keken niet zo secuur daar in Engeland met hun slagletters.

Snel in orde maken en genieten zou ik zeggen, dit lijstje kost allemaal geen kapitalen.

groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jul 2020, 09:20 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 967
nico1970 schreef:
....
En als je pech heb is de keurmeester van de RDW nog zeikeriger en heb je nog grotere problemen.


Die RDW-mannen zijn echt de kwaadste niet.
Ik heb zelfs ervaring die het tegendeel bewijst: Bij een keuring van een her-import van een eerder al NL auto werd deze auto goedgekeurd bij de RDW met eenvoudigweg de opmerking dat er een strookje rubber onder de accu moest (de accu zat niet echt vast, hij kon schuiven) en dat er een lampje in de kentekenverlichtig stuk was. Dus goedgekeurd met twee afkeurpunten, goedgekeurd met het vertrouwen dat de gebreken alsnog verholpen zouden worden.

Koplampen vervangen is natuurlijk gewoon een goed idee als die koplampen werkelijk niet deugen.

En verder ... bang zijn voor een chassisnummer is geen goed idee. Als je daar echt mee zit kan je beter iets anders kopen of direct langs de RDW gaan.


NB  Misschien om te beginnen (en individueel gezien) niet de makkelijkste weg, maar APK-keurmeesters die de klant onterecht op stang en/of op kosten jagen moet je niet pamperen ... voor je het weet heb je te maken met een corrupt bouwwerk van onduidelijke en ongeschreven regels en normen.
De regels zijn voor iemand die zijn werk goed doet gewoon duidelijk, en een APK-keurmeester die zijn keur-bevoegdheid hoog houdt door een eigen set van regels deugt gewoon niet.   De bangmakerij mbt de RDW deugt ook niet.  Die mannen doen ook gewoon hun werk, en gewoonlijk zelfs gewoon heen netjes meedenkend en menselijk (slechts een enkele keer nemen ze hun werk te serieus).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2020, 19:54 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 115
Citaat:
Ik kan me ook niet voorstellen dat de houten balkjes voor de accu-montage een werkelijk probleem zijn ... zolang de accu maar goed vast zit.


Marc,
Als de op zijn kop zou liggen mag de accu er niet uit kunnen vallen. Vandaar dat houtjes niet zijn toegestaan.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 aug 2020, 21:41 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 967
Pike schreef:
Citaat:
Ik kan me ook niet voorstellen dat de houten balkjes voor de accu-montage een werkelijk probleem zijn ... zolang de accu maar goed vast zit.

Als de auto op zijn kop zou liggen mag de accu er niet uit kunnen vallen. Vandaar dat houtjes niet zijn toegestaan.


Tja, je hebt hout en hout.

Ik schroef hier thuis de boekenkasten zo degelijk tegen de muur dat ik er in kan klimmen.
En het zijn houten boekenkasten !!

Een wat modernere accu heeft onderaan een randje, een net iets bredere voet.
Bij zo'n accu is het niet moeilijk een latje met een sponning te maken en daar tegenover een rechthoekig latje waar je dan een sponning-latje op of tussen schroeft.

Een zwaardere 90 Ah 800 CCA 12V accu komt op ongeveer 25 kilo ... daar kan je beslist wel wat omheen timmeren.

Maar goed, wellicht was het werkelijk moeilijk de houtjes als een deugdelijke montage te betitelen ... ik heb ze niet gezien,
Verder zou ik - als ik al aan houtjes zou denken - ze wel even zwart spuiten, eventueel met een Lidl-spuitbus underbody-zwart.

PS Ik heb al eens meegemaakt dat de gepoetste kant ineens onder me zat ... ik was blij dat de accu vast zat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.