Dag Jacco,
Als originaliteit prioriteit heeft dan is het antwoord makkelijk (of het makkelijk is een goede Boge-unit te vinden is een andere vraag).
Als bruikbaarheid prevaleert dan is het antwoord ook makkelijk, nl weglaten en wat zwaardere veren monteren.
De Boge-unit was een leuk idee maar had een fundamenteel gebrek: Deze derde zelf-oppompende veer (want dat is het) gaat meer bijdragen aan de ondersteuning van de achterzijde van de koets naar mate er meer gewicht op rust. Waar bij een lege auto de twee zijdelingse veren de koets ondersteunen komt een belangrijk aandeel op de in het midden geplaatste Boge-unit als er meer gewicht in de auto ligt. De relatieve zijdelingse stabiliteit neemt dus af met een toenemend gewicht, de koets wordt meer en meer een duikelaar.
Bij de Defender 110 CSW werd gedurende een aantal jaren dezelfde constructie gebruikt en bij bijna iedereen is de Boge-unit voorbij zijn uiterste houdbaarheid en vaak zelfs verwijderd. Als het goed gedaan is zijn er achter zwaardere veren geplaatst.
En ... wil je toch een (zekere) niveau regeling dan is de poor-mans-solution het plaatsen van lucht-hulpveren in de achterveren, wil je het wat luxer dan heb je een compressor en een bedieningspaneeltje aan boord ... en "over-the-top" zijn moderne luchtveren incl een bijpassende ECU.
Het is overigens wel even goed kijken welke zwaardere veren je zou moeten willen. Voor een 110 weet ik het wel, maar een 90, Disco en RR hebben achter andere veren. Kijk ook even hier
Spring Specs.
Wellicht zijn de tweetraps Discovery veren de beste keus (dat zijn overigens bij de 110 de voor-veren). Je hebt dan tweetraps-veren waardoor je voldoende comfort hebt zonder lading en niet direct diep doorveert bij veel lading etc.