Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu wo 27 mei 2020, 11:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 16:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 454
Woonplaats: wwerf
het trouwe sd33 nissan patrol van mijn 109 is helaas op sterven na dood.
nou ja nog niet echt dood. hij gaat nog steeds net zo hard als een 300tdi.
maar er zat een puf puf geluidje in. al een jaar of langer.
dus heb ik van die band om mijn spruitstuk en downpipe gedaan om het wat dichter te krijgen.
helaas werd de puf puf harder. ook had ik een lekkende klepdeksel pakking op 1 plekje.
beetje vloeibare pakking er tussen en klaar. pufpuf nog niet weg.
bij de garage vragen want ik wist het niet meer. vermoedelijk kleppen stellen was de uitslag.
oke afspraak gemaakt. geeft intussen mijn dynamo zo,n 16 volt dus ook kaput.
om die er in te zetten moest het een en ander verwijderd worden.
en ik zie nu dat de olie ook uit spruitstuk sijpelt zowel de inlaat als uitlaat .
hmmmm niet best denk ik.
terug naar de garage (waar hij toch al heen moest ivm. de kleppen)
gekeken, gecontroleerd, er zat al een beste hoeveelheid diesel in mijn carter.(nee hoor gebruikt geen olie)
en de voorlopige conclusie is dat de zuigerveren na 850.000(ongeveer) km al versleten zijn.
tja en dan.
mijn 109 is opgebouwd door op een kaal chassis een patrolblok incl. versnelling bak te installeren en daarna het huisje er op te zetten.
ik mag hem bij de garage zetten en zelf alles los halen wat nodig is om het blok er uit te halen(wings/front/radiateur/kachel/etcetcetc.
Het blok gaat dan naar een revisie bedrijf. en als het goed is rijd ik over een maand of zo met een zo goed als nieuw sd33 blok in mijn 109.
kan ik misschien wel 180 rijden...............
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

test rit zonder vloerplaten. ik hoorde de eend ook niet meer. hoorde eigenlijk helemaal niets meer.
https://youtu.be/bIbEWqG7hhU

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 18:20 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 307
Die eend zit stil te broeden, wacht maar tot de eitjes uikomen dan gaat de hele familie kwaken :P

Zal een aardig duitje kosten :? Dan ben je beter af met een 4 cilinder :oops:

Heb met de ambu eenmaal de 130 + aangetikt (op gps) de onderbroek die ik aan had kon ik weg gooien.
Wel veel verbaasde spaanse gezichten :lol: was berg af in vrij


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 18:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 891
Een vraagje: Is een ruil Nissan sd33 geen handiger route ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 19:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 454
Woonplaats: wwerf
tja een ruil motor.
we hebben er naar gekeken. bij de handelaren vragen ze ongeveer 750 euro.
particulier ??????????? wat een gek er voor geeft.
deze motoren zijn natuurlijk ook al 25-30 jaar oud dus wat koop je dan?
nieuwe onderdelen zijn wel duurder maar niet extreem.(ter waarde van 1 vakantie met de caravan naar spanje die toch niet door ging)
en je weet nooit wat je koopt. nu krijg ik een nieuwe motor, met garantie.
de 109 gaat toch niet weg. en als hij weg gaat gaat hij waarschijnlijk naar mijn schoonzoon.(ooit)
ik vind dit type motor (en die van jamaar) gewoon heerlijk in zo,n bushokje. het rijd als een trekker. hij ziet er uit als een trekker. moet er ook een trekker motor in.
dus ja we hebben er aan gedacht maar op dit moment lijkt ons een revisie verstandiger.
en ook omdat het nogal een operatie is om hem er uit en weer in te krijgen. dat wil je niet elk jaar doen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 254
Jeetje Sjaak ...

Dat wordt flink aan de klus :(

sterkte, maar gaat vast wel lukken ;)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 21:51 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 307
Mee eens, als je het geld hebt dan maar goed doen. Heb met mijn 2e hans motor geluk gehad, was nieuw in een oude vrachtwagen gebouwd en na 1. 1/2 jaar was de vrachtwagen total loss. Heeft toen nog een jaar buiten op een pallet gestaan. Na inbouwen gebruikte hij 1 op 4 maar na duizend km 1 op 8 wat netjes is voor een volle ambu.
Met de originele motor 1 op 6.5..
:D 750 euro is ongeveer wat ik 33 jaar geleden voor mijn motor betaald hebt, kan ik hem nu waarschijnlijk ook voor verkopen :mrgreen: 22 euro per jaar :lol: :lol: :lol:
Heb vorige week nog een rondje hier in het dorp gereden, sleutel aanraken en lopen, wat een heerlijk gevoel :roll: :roll:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 21:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 66
Vervelend,

Ron B heeft juist even terug een sloop project verkocht met goede nissan motor.
Je kan hem ook eens vragen of hij wat weet te zitten.
Rare gedachte misschien maar wat kost een goed lopende Nissan patrol?
Dan hoor en zie je ook gelijk wat voor motor je voor je heeft.
Dan haal je daar de dingen af die je nodig heeft en de rest brengt ook nog geld op?
Ik kijk dan op sites als mobile.de. Le parking agriaffairage zoiets.
Voordeeel van een buitenlandse is dat je tijdens de slachting geen lasten van het voertuig heeft.
Soms staat er wel eens wat op de onderdelenlijn.nl aan motoren.
Geen idee of er zonder al te veel aanpassingen een ander later type nissan in past b.v. van een terrano?
Of iets uit een daihatsu rocky of zo?
Mooiste is een motor(170 pk) en een 6 bak uit een Iveco massif denk ik.
blijven dromen

succes. Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2020, 08:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 454
Woonplaats: wwerf
Ja die wagen van Ron ken ik. ik heb wel eens hout gehakt met die man.(en zijn auto)
zag hem op zijn achterwielen een boom uit de sloot trekken. was een sd33 turbo.
was niet echt zachtjes mee omgegaan.
een ander motor of complete patrol was/is mogelijk. maar dan moet je ook de ruimte en de kennis hebben om het zo te doen.
beiden heb ik niet. chassis kan ik lassen nu. remmetjes lukt wel(behalve bij mijn schoonzoon) eigenlijk alles wat geen motor is lukt wel.
en dan heb ik nog steeds een oude motor waarvan ik de status niet weet. nu ben ik aan onderdelen zo,n 500 euro duurder uit. arbeids-loon blijft hetzelfde. en ik heb een nieuwe motor met garantie.
geloof me ik heb alle opties goed uitgedacht. (denk ik)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2020, 13:00 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 66
Ok. Revisie weet je idd het beste waar je aan toe bent.
Wat ik zelf erg belangrijk vind is dat het 100 procent goed gebeurt.
Als je de zuiger wanden uit moet kotteren om het weer zuiver te krijgen is het wel prijzig. Ff alleen nieuwe veren steken helpt vaak maar tijdelijk. Groetjes


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 15:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 454
Woonplaats: wwerf
zo eerste drempel ben ik overheen.
samen met Rob het gehele front er in 1 ochtend afgehaald.
was er 2 jaar geleden ook af, maar het valt me tegen hoe het in 2 jaar achteruit gaat.
moet ik eerlijk bekennen dat onderhoud bij mij bestaat uit "repareren indien stuk of anders niet aankomen"
laatste wasbeurt was dus ook 2 jaar geleden.
maandag gaat de motor er uit en ga ik onderhoud plegen aan chassis/isolatie en bedrading.
daar kon ik 2 jaar geleden niet bij ivm motortje wat in de weg lag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 21:35 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 307
Wasbeurten, wat zijn dat??? :?: :?: :idea: je bedoelt regenbuien en met flinke snelheid door een diepe plas voor de onderkant :mrgreen: :geek: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 22:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 891
Tja, het steeds weer terugkerende "profielplaatje" toont dan ook ... een interessante botanische finish op het tropendak.

Met zo'n finish heb je meer dan een paar wasbeurten nodig   don't ask me how I know.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 08:21 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 66
Goedemorgen,

Leuk, je foto's!
Wassen? Alleen met kerst toch? nodig of niet nodig?
In mijn diensttijd haalde je de roestborstel en schuurpapier over de bagger en verfde je er keurig overheen voor je inspektie.
De verstopte smeernippels keurig rood. kloddertje vet op de nippel , net echt!
Dat heet "Russisch onderhoud" :D .hoe jij het beschrijft
Zag gisteren op het oude kenteken dat de mijne bij de vorige eigenaar ook zo vanaf 1990 tot 2000 is "mishandeld".
Je Nissan blok heeft dat best lang getolereerd toch?
Maar je bent lekker bezig, nu kan je overal goed bij.
Zie dat het zelfs in een grote neus als van een Land Rover met een Nissan 6 pitter erin ook al weer een volle boel is. Ooit overwogen om er een Mercedes OM 606 in te hangen. Staan ook wel leuke plaatjes van op het www. Gaat boven de begroting en schiet hier zijn doel voorbij.
Maar je bent niet als enigste aan het bikkelen.
Verwacht dat bij mij deze zomervakantie de originele 2.25 diesel nog 1 x ff op bedrijfstemperatuur mag lopen met verse goedkope olie van de Action of Lidl voor hij eruit gaat. Nu heeft hij 2 minuten gelopen op de olie die er van voor 2000 in zit.
Dan ga ik de hut van het chassis lichten , het achterste 1/4 chassis , outriggers en de linkse veer voor hand die kuis weggerot zijn vernieuwen, chassis met de naaldenbikker bestoken, owatrol op de ingeroeste plekken. undercoating van sigma uit de scheepsbouw erop en daarna iets zwarts, ik demp iets van Hempel ik nog heeft( ook voor een scheepshuid).
Waarom geen nieuw gegalverniseerd chassis? antwoord Budget. Nieuw chassis met transport en RDW kosten +/-2700?
Nu ongeveer 430 euro kwart achter chassis, 150 euro aan outriggers. Schutbord zelfde verhaal. nu 250 spullen, anders ook 2700. Tja, we moeten hier ook blijven eten met zijn allen.
Ben nu met de deurstijlen van het schutbord bezig, gisteren de rechtse gedaan,zal na het tweede bakkie koffie weer eens ff aan de linkse beginnen. Daarna alles weer opbouwen met Indenor torretje en LT77/LT230. originele versterkte rover achteras, ingekorte aangepaste RRC vooras, . Plannen genoeg, Koffie!

Hou je taai, groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 09:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 254
Ach,

zolang de zuigers nog netjes op en neer gaan met het ronddraaien van de krukas valt het reuze mee :D

Zag gisteren, keurig verzameld in de carterpan, de kruimels van wat ooit een drijfstang was ... Een halve lagerkap was nog herkenbaar met daaraan vast een fragment van de drijfstang. verder onherkenbare metaalsplinters ... (ging om een 2.2 subaru motor)

btw @Sjaak, het is het busje waarover ik je mailde ;)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 17:38 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 99
nico1970 schreef:

In mijn diensttijd haalde je de roestborstel en schuurpapier over de bagger en verfde je er keurig overheen voor je inspektie.
De verstopte smeernippels keurig rood. kloddertje vet op de nippel , net echt!

En vergeet ook het dicht kwasteren van schroefkoppen en inbus boutjes niet voor een extra strak resultaat..
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 17:52 
Marc-my-Words schreef:
Tja, het steeds weer terugkerende "profielplaatje" toont dan ook ... een interessante botanische finish op het tropendak.

Met zo'n finish heb je meer dan een paar wasbeurten nodig   don't ask me how I know.


meer planten op dak meer co2 neutraal toch?
ik heb echt spijt dat ik de berkenboom uit mijn achterste raamgeleiders heb getrokken ooit.
zelfs het mos groeit met deze droogte niet meer.
btw. dat grijzige is een traanplaat over het gehele dak.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 18:49 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 402
WHoeeee-aaaaaahhhh,
Traanplaat, dat is een goeie !! :mrgreen: :D ;) :lol: :lol: :lol:

Zo van : als ik er naar kijk dan krijg ik tranen in mijn ogen :cry:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 21:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 891
GatheRRoveR schreef:
WHoeeee-aaaaaahhhh,
Traanplaat, dat is een goeie !! :mrgreen: :D ;) :lol: :lol: :lol:

Zo van : als ik er naar kijk dan krijg ik tranen in mijn ogen :cry:


+ 1   :cry:


Ik dacht werkelijk dat het een botanische dakbedekking was.

's Winters, als er sneeuw en ijs is, dan wil ik het dak wel eens, onbedoeld, poetsen.
Ik heb een hekel aan mensen die op onverwachte momenten de achterliggers op hele plakken sneeuw en ijs trakteren ...
... dus schuif ik bij genoeg sneeuw en ijs het dak schoon -- niets poetst het dak zo goed als wat grovere sneeuwkristallen.


Laatst bijgewerkt door Marc-my-Words op zo 24 mei 2020, 15:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 15:36 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 66
hallo,

Jammer dat ik er geen foto's op krijg hier.
Sneeuw en ijs komen niet zo heel vaak meer voor dus dat valt allemaal niet mee om daar je dak regelmatig met een schoonmaak beurt mee te verwennen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit het beste werkt!
Nu heeft mijn 109 19 jaar in het weiland op mijn komst staan wachten en was hier en daar wel wat groen aangegroeid.
Ik beken eerlijk dat ik hem bij aankomst uitwendig gewassen heeft en de binnenkant alle grond en alle aanverwante agrarische spullen als spuiten voor koeien en schapen eruit geschept heeft. Vond b.v. nog 1,5 liter round up etc. Helaas bleek die bevroren te zijn geweest en is dan de werking over en uit.
Wat nu gelukkig ook steeds minder word zijn alle roestschilfers die naar beneden dwarrelen als je de deuren dichtdoet of iets losslaat met een hamer. Je wilt niet weten hoeveel er uit de oude deurstijlen viel en aan hoe weinig de scharnieren uiteindelijk vast hingen. Nu heeft hij aan beide zijden dus weer 2 frisse gegalverniseerde . Op naar de rest van het schutbord.

Koffie, gas erop, groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 17:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 454
Woonplaats: wwerf
foto,s,
ik doe het zo,
ga naar myalbum
maak account aan
maak nieuw album
upload je foto,s door rechts boven op bewerk te klikken
links zie je nu foto,s en videos.(en nog veel meer.)
klik hier op je kunt nu je foto,s van je pc uploaden.
klik op foto die je wilt laten zien.
nu zie je 3 puntjes rechtsboven.
klik hier op
klik op link. de bovenste is mooist.
nu heb je een linkje van je foto.
ga naar volledig bewerken in je bericht.
rechts in de menubalk zie je img.
klik hier op
doe control v of plakken tussen de haakjes
klaar foto op forum.
klinkt moeilijk maar is het niet. er zijn nog meer manieren maar zo doe ik het

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 17:57 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 402
Tja,

Het forum helpt niet erg mee met het plaatsen van afbeeldingen :lol:

Als de afbeelding te groot is dan krijg je als dank voor al je inspanningen een rode regel. :oops:

Het bestand is te groot. De maximale toegestane grootte is 256 KiB.

Een heel simpel scripje zou de foto voor je verkleinen... maarja dan mot de mod dat wel willen implementeren.

Tot die tijd blijft het tobben met afbeeldingen :mrgreen:

_________________
waarom de snelweg als het ook over het zandpad kan?

Ik spreek niets anders dan mijn waarheid, ik weet niet beter

Waar is de opener zei de dichter.
Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 20:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 891
nico1970 schreef:
Jammer dat ik er geen foto's op krijg hier.
Sneeuw en ijs komen niet zo heel vaak meer voor dus dat valt allemaal niet mee om daar je dak regelmatig met een schoonmaak beurt mee te verwennen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit het beste werkt!

GatheRRoveR schreef:
Het forum helpt niet erg mee met het plaatsen van afbeeldingen :lol:

Als de afbeelding te groot is dan krijg je als dank voor al je inspanningen een rode regel. :oops:

Het bestand is te groot. De maximale toegestane grootte is 256 KiB.


Ik zeg hier weer "Tja" op. D'r zijn heel veel routes om je plaatjes een beetje te verkleinen.
Ikzelf gebruik zo'n eigenwijs ding met een hap eruit ... en ik ben nogal naïef mbt de digitrickery, en toch ...
... ken ik zo een drietal eenvoudige(r) routes om een plaatje behapbaar te krijgen ... het hoeft dus niet pear-shaped te gaan.


En dan verder mbt sneeuw en ijs:
Het gebrek hieraan thuis is een goede reden om de LandRover 's winters eens goed uit te laten in een sneeuwrijkere omgeving.
Winterbanden en sneeukettingen zijn niet voor niks uitgevonden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020, 07:24 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 307
Het gebrek hieraan thuis is een goede reden om de LandRover 's winters eens goed uit te laten in een sneeuwrijkere omgeving.
Winterbanden en sneeukettingen zijn niet voor niks uitgevonden.


Geloof dat ik het hier helemaal niet mee eens ben :shock: :shock: ik laat mijn auto's liever uit in een gort droge stoffige omgeving waar vooral zandbanden de aanbevolen middelen zijn om vlot vooruit te komen.
Maar goed, ik moet nog steeds aan de slag om al het Sahara stof uit mijn auto te krijgen, moterblok is ongeveer oranje bruin van al dat stof zand :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020, 23:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 66
Hahahaa,

Ieder zo zijn ding met een Laro!!
Warm, kou, etc.
Het kan er allemaal mee, de humor is dat hij daar voor ontworpen is !
Je heb zelfs mensen die hem nog nooit vies hebben gehad.
En mafkezen als mij die er behalve toen hij aan een staalkabeltje hing er nog nooit mee gereden hebben en er van genieten op de oprit hoe hij eruit ziet. Waanzinnig die verschoten gekraste lak, hier en daar een deuk, soms scheur in het aluminium. En iedere keer weer leuker word als ik er wat aan doet.
Verlengde veerschommels zijn gereed, morgen nieuwe busjes in de voor veerbladen persen.
Ben wel benieuwd hoe hij nu komt te staan als de doorgezakte gebroken oude bladen vervangen zijn met 2,5 cm langere veerschommels.
Vorige week een paar nieuwe Hella koplampen H4 erin gezet. Veel lampen van verschillende merken blijken erin te passen. Zelfs Lada Niva en mazda RX 5 van 1990. Staat weer heerlijk fris ten opzichte van zijn verroeste voorgangers.

nu snurken, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 08:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 141
nico1970 schreef:
met 2,5 cm langere veerschommels.
Die zullen effectief nog geen cm verhoging geven, as zit globaal op de helft van de veer dus dat is bij perfect verticaal staande schommels 12,5 mm, verder staat de schommel wat naar achter gericht en dat schelt ook weer een paar mm.

Maar afhankelijk van wat voor veren je monteert kan het wel eens een boel schelen, ik had achter ook militaire shackles geplaatst bij mijn oude parabooltjes en met mijn nieuwe parabooltjes met standaard shackles stond'ie in het begin 5 cm hoger als gewenst/normaal, inmiddels weer de normale rijhoogte.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 14:38 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 24
Crazy-G schreef:
nico1970 schreef:
met 2,5 cm langere veerschommels.
bij perfect verticaal staande schommels

Gert-Jan.


Is de ideale stand van de veerschommels nagenoeg verticaal, met een lichte graad naar achteren? Of is 45° ideaal? Heb nieuwe militaire "van Dam" hd bladveren gemonteerd rondom. Áchter staan ze op 45° vóór juist iets naar achteren t.o.v. verticaal. Heb de onderste 4 bladen verwijderd, zat anders meteen op 6 cm verhoging...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 14:45 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 24
Heb voor langere schommels...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.