Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 03 jul 2020, 21:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 16:38 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
Rolf schreef:
Master cylinder er maar af gehaald en kijken of er 1 van een Defender op kan. Maar nu de vraag, hoort er een zelfgefabriceerde pasplaat tussen van een millimeter of 7dik?


Tja, ik denk dat je inmiddels al wel weet dat een aantal zaken kennelijk niet zijn zoals "het hoort" ... dus trek zelf je conclusie.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 17:28 
kan je deze niet open maken en repareren reviseren?


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 18:21 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
sjaak schreef:
kan je deze niet open maken en repareren reviseren?


Ik kan me voorstellen dat een alom bekend Defender remsysteem meer vertrouwen wekt.
De oudere Defenderoïde "ninety" heeft vóór schijfremmen en achter trommels ... dat geeft een scherp startpunt.

Alternatief is eens goed kijken naar hoe een en ander werkt bij een Heystee schijfrem-ombouw - die schijfrem-ombouw was als ik me niet vergis op de Santana (dus MB 100) schijfremmen gebaseerd.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 18:30 
Marc-my-Words schreef:
sjaak schreef:
kan je deze niet open maken en repareren reviseren?


Ik kan me voorstellen dat een alom bekend Defender remsysteem meer vertrouwen wekt.
De oudere Defenderoïde "ninety" heeft vóór schijfremmen en achter trommels ... dat geeft een scherp startpunt.

Alternatief is eens goed kijken naar hoe een en ander werkt bij een Heystee schijfrem-ombouw - die schijfrem-ombouw was als ik me niet vergis op de Santana (dus MB 100) schijfremmen gebaseerd.


Dat is inderdaad hoe ik het beredeneer. Voor schijfremmen bij de oudere Defender en nagenoeg dezelfde Servo, als ik me niet vergis ook met vacuüm op de Servo.
En reviseren? :?
Er staat geen nummer of iets op deze cilinder. Dus wat ga ik bestellen? En een nieuwe kost de wereld niet. Het reservoir past ook vanaf dag 1 niet lekker op deze master. Misschien zit daar wel een een deel van het probleem..wie zal het zeggen.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 23:29 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
Rolf schreef:
Voor schijfremmen bij de oudere Defender en nagenoeg dezelfde Servo, als ik me niet vergis ook met vacuüm op de Servo.


Precies, als je die "Defender" hoofdremcilinder adequaat kan monteren dan is dat een verstandige keuze.
Je hebt dan voor de toekomst ook een duidelijk aanknopingspunt mocht er nog eens iets stuk gaan.
En ... "iedereen" weet hoe het werkt en/of hoort te werken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 23:41 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 322
Zou er wel een plaatje op popen met nr en type, weet zeker dat je de volgende eigenaar daar mee zeeeeeeeer gelukkig maakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :P


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 23:44 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 322
Sorry kon het niet laten :oops: :oops: :oops:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020, 09:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
Jamaar schreef:
Zou er wel een plaatje op popen met nr en type, weet zeker dat je de volgende eigenaar daar mee zeeeeeeeer gelukkig maakt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :D :D :P


De volgende eigenaar? Dit heb me zoveel bloed zweet en tranen gekost deze auto gaat nooit meer weg :o
(Waarschijnlijk wel, mezelf kennende 8-) )
Maar als het goed staat op de cylinder standaard een nr. Heb nu eentje besteld voor een Defender 90 non abs eerste serie. Zou moeten passen.. ik ben benieuwd.

Hoop dat ik eind volgende week betere berichten kan posten ;)

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020, 14:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
Bij een land rover rembekrachtiger komt er een verstelbare pin uit. even uit mijn hoofd moet de pin zo'n 1mm uitsteken(series/ vroege def voor zover ik weet). De pin is verstelbaar omdat niet alle hoofdremcilinders even gelijk zijn (zou wel moeten). Het kan zijn dat de pin te ver uitstak.
Ik zou de boring hoofdremcilinder meten. Late series 3 (met voor dubbele cilinder) moet 1" zijn. (disco 1 ook).
Voor zover ik kan zien lijkt het een s3. staat er een nummer op?
Ik zit nog steeds te denken aan je vacuumpomp. bij land rovers word veel hella 30 gebruikt (bv uit een volvo). die kun je laten schakelen via rempedaal/ relais. misschien kun je er even 1 lenen (zit er bij je pa 1 op?). Dan kun je het vacuum uitsluiten.
Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.
Check ook de nummer van je rembekrachtiger
Succes!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020, 16:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 481
Woonplaats: wwerf
sjeroens schreef:
(zit er bij je pa 1 op?).
Succes!



haha "Pa" heeft een nog andere constructie.. Nissan Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
vacuüm pomp op de dynamo.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020, 20:20 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 322
Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.

Bij schijfremmen zit het goed of goed fout, inslijten betekend goed fout.
Kan je een voorbeeld geven, had een VW LT schijven waren van 20 mm naar 16 versleten (is al veel te veel) en als klap op de vuurpijl naar binnen taps versleten naar 8 mm!! :shock: :shock: had ik niets gemerkt, was voor apk tijd, dan had het kunnen zijn dat bij remmen in de bergen de klauwen alleen maar 2 ringen vast hielden en ik de berg afgedondert was.
Heb in mijn hele leven nog nooit zo iets nogmaals gezien :? :? Begrijp ook niet hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. :?:
Had de auto net 2e hands gekocht.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020, 09:25 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
Jamaar schreef:
Kijk eens of je remblokken recht staan op je schijven. Iemand rustig het pedaal indrukken tot de blok hem net raakt. Hij zou er vlak op moeten zitten. Misschien moeten ze nog inslijten.

Bij schijfremmen zit het goed of goed fout, inslijten betekend goed fout.
Kan je een voorbeeld geven, had een VW LT schijven waren van 20 mm naar 16 versleten (is al veel te veel) en als klap op de vuurpijl naar binnen taps versleten naar 8 mm!! :shock: :shock: had ik niets gemerkt, was voor apk tijd, dan had het kunnen zijn dat bij remmen in de bergen de klauwen alleen maar 2 ringen vast hielden en ik de berg afgedondert was.
Heb in mijn hele leven nog nooit zo iets nogmaals gezien :? :? Begrijp ook niet hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren. :?:
Had de auto net 2e hands gekocht.


Naar het schijnt komt het voor dat mensen doorrijden met de remschijven totdat een geventileerde schijf opgeremd is tot op de ribben.
Bij de APK checkt en noteert men wel de remvertraging maar niet de remschijf-dikte, dwz het is geen "afkeur".
Bovendien is de werkplaatshandboek ondergrens veelal ook erg ruim aan de veilige kant (die ondergrens is de som van max beladen+aanhanger en dan bij langdurig remmen op een lange steile helling en bovendien met de slijtage-reserve passend bij een langer controle-interval).

Bij ongeventileerde schijven krijg je natuurlijk wel het dat de schijf steeds sneller (te) heet wordt, hoe dunnen hoe erger ... daar komt dan vanzelf het moment door de combinatie van thermische en mechanische belasting dat het hart uit de schijf scheurt -- wacht je dat moment af dan ben je te laat.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 08:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
Uit je remdruk bekrachtiger steekt een pen die je kunt opstellen (of terug). bij een series steekt hij zo'n 1mm uit. hij is verstelbaar omdat niet alle remcilinders even gelijk (zuiver) worden gemaakt. Als hij te ver uitsteekt sluit hij de retour af en blijft het systeem onder druk.
De plaat ziet er niet origineel uit. De remcilinder ziet er uit als die van een series/ (vroege) def.
Check even de nummers die op de bekrachtiger staan en de hoofdremcilinder, misschien kun je ze wel herleiden. De boring van de cilinder zou 1 inch moeten zijn (voor zover ik weet zijn alleen de vroege 88" met enkele cilinders voor kleiner). Ook die van een disco 1 zijn 1inch, deze zien er wel anders uit.
remvacuüm: vacuüm maakt veel uit. Ik heb bij mijn 101 een elektrische hella30 pomp uit een volvo geplaatst. (remlicht schakelaar
pedaal via een relais) Dit maakte een wereld van verschil uit. Vat is niet perse nodig
Succes,
J


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 14:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
sjeroens schreef:
Uit je remdruk bekrachtiger steekt een pen die je kunt opstellen (of terug). bij een series steekt hij zo'n 1mm uit. hij is verstelbaar omdat niet alle remcilinders even gelijk (zuiver) worden gemaakt. Als hij te ver uitsteekt sluit hij de retour af en blijft het systeem onder druk.
De plaat ziet er niet origineel uit. De remcilinder ziet er uit als die van een series/ (vroege) def.
Check even de nummers die op de bekrachtiger staan en de hoofdremcilinder, misschien kun je ze wel herleiden. De boring van de cilinder zou 1 inch moeten zijn (voor zover ik weet zijn alleen de vroege 88" met enkele cilinders voor kleiner). Ook die van een disco 1 zijn 1inch, deze zien er wel anders uit.
remvacuüm: vacuüm maakt veel uit. Ik heb bij mijn 101 een elektrische hella30 pomp uit een volvo geplaatst. (remlicht schakelaar
pedaal via een relais) Dit maakte een wereld van verschil uit. Vat is niet perse nodig
Succes,
J


Jeroen, de boring is idd 1inch. Heb nu de nieuwe hoofdremcilinder binnen die is ook 1 inch. De verstelbare pin steekt 2mm uit de Servo vandaan zonder de later zelf gefabriceerde vulplaat. De vulplaat meet 5,8mm, dus zoals hij gemonteerd zat met vulring zat de verstelbare pin 3,8mm naar binnen.. wellicht verklaard dit ook waarom slechts de trommelremmen achter remde.

Heb nu een vroege Defender hoofdremcilinder binnen gekregen, is het nu verstandig om de pin nog proberen terug te stellen tot 1 mm.? Ik had nog een complete Servo en hoofdremcilinder van een s3 109 liggen, die heb ik even uit elkaar gehaald om te kijken maar die pin steekt ook maar 1mm uit..
Voordat ik het in elkaar zetten wil ik het toch ff met je overleggen want jij lijkt er veel meer bestand te hebben dan ik :lol: :lol: :lol:

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 14:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
meten is weten, als je alles uit elkaar heb liggen dan lukt dat wel met de achterkant van een schuifmaat.
zoals jamaar zegt: kijk naar de stand van je remblokken.
Voor de rest vind ik dat je goed bezig bent. Niks fijner als remmen die het doen.
Wat ik nog raar vind is dat je achterremmen het wel deden. Als je pin uit je bekrachtiger te veer opgesteld staat dan sluit hij de retour af die het dichtste bij je bekrachtiger zit. Je kan wel druk opbouwen (dus remmen) maar de remdruk gaat niet weg.
Over het algemeen zit voor aangesloten het dichtste bij je bekrachtiger. (ik geloof dat je dat al een keer had gecheckt).
Vulplaat weglaten.
remvacuum: hella up28 (of 30 of 32)
Succes
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 16:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
sjeroens schreef:
meten is weten, als je alles uit elkaar heb liggen dan lukt dat wel met de achterkant van een schuifmaat.
zoals jamaar zegt: kijk naar de stand van je remblokken.
Voor de rest vind ik dat je goed bezig bent. Niks fijner als remmen die het doen.
Wat ik nog raar vind is dat je achterremmen het wel deden. Als je pin uit je bekrachtiger te veer opgesteld staat dan sluit hij de retour af die het dichtste bij je bekrachtiger zit. Je kan wel druk opbouwen (dus remmen) maar de remdruk gaat niet weg.
Over het algemeen zit voor aangesloten het dichtste bij je bekrachtiger. (ik geloof dat je dat al een keer had gecheckt).
Vulplaat weglaten.
remvacuum: hella up28 (of 30 of 32)
Succes
J.


Ik heb alles gemeten en alles lijkt goed en hetzelfde en krijg de pin niet verder terug gesteld. Dus heb net voor de zekerheid door een goeie kennis een nette vulplaat laten snijden van 1mm. Nu steekt de pin keurig 1mm uit zoals het hoort. Maar dan krijg ik de nieuwe remcilinder er echt niet op. Toch meten ze het zelfde maar zonder de dikke vulplaat die er voorheen op zat krijg ik hem niet gemonteerd.. ik snap er werkelijk niks van.. :?

Ik heb wel vacuüm uit mijn "pierburgpomp?" Dus die wilde ik eigenlijk in eerste instantie laten zitten.

Ik ga hem nu toch maar met die dikke vulplaat monteren..

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 17:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
Ik zou een bekrachtiger zoeken die bij je hoofdremcilinder past. Ook omdat je de staat van je bekrachtiger niet weet.
Zonder vacuum zou je ook kunnen remmen, dus dat perfectioneren kun je vooruit schuiven.
Ik had met het vaccuumpomp (op de nokkenas 300tdi) een behoorlijk vacuum, met electrische pomp een betere remkracht.
Waar woon je eigenlijk? ik kan wel een keer mee komen kijken.
Jeroen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 18:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
sjeroens schreef:
Ik zou een bekrachtiger zoeken die bij je hoofdremcilinder past. Ook omdat je de staat van je bekrachtiger niet weet.
Zonder vacuum zou je ook kunnen remmen, dus dat perfectioneren kun je vooruit schuiven.
Ik had met het vaccuumpomp (op de nokkenas 300tdi) een behoorlijk vacuum, met electrische pomp een betere remkracht.
Waar woon je eigenlijk? ik kan wel een keer mee komen kijken.
Jeroen

Bedankt voor dat aanbod! Helemaal in de kop van Noord-Holland tussen Hoorn en den helder.daar wonen weinig prikkers :lol: .
Ga het vanavond nog proberen met deze bekrachtiger. Ook omdat ik geen zin heb om me super strakke spatbord er weer af te halen 8-) lui..
Heb nu wel met de dikkere vulplaat de verstelbare pen goed kunnen afstellen.en dan past de hoofdremcilinder goed. Ga het nog een keer proberen met deze bekrachtiger. Het heeft ooit zo gewerkt (tenminste, daar ga ik van uit want in Spanje hebben ze in 2008/2009/2010 "rally's" gereden daarna is de auto naar Nederland verhuisd en weg gezet op Ameland in een tochtig schuurtje).

Ik hoop dat het zo lukt en anders moet ik opzoek naar een andere betere bekrachtiger. Maar ik heb er goede hoop in :P :cry:

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 10:07 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
Rolf,
Vlgs mij ben je niet op zoek naar een "bekrachtiger" maar naar een goede hoofd-rem-cilinder (en die heb je nu denkelijk).
Het remsysteem moet gewoon werken, ook zonder goede bekrachtiging, ook zonder vacuum.
Als er rare dingen aan de hand zijn moet je mijns inziens eerst zeker weten dat de remvloeistof "gewoon" goed bij de 4 remmen aan komt.

Daarna misschien beter het ontluchten rond krijgen met een Easy-Bleed of vergelijkbaar.

Net gister - geheel onvergelijkbaar want bij een Defender - meegekeken (en soms iets aangegeven) bij het weer netjes maken van mijn voorremmen.
Remklauwen schoon, nieuwe RVS zuigertjes, nieuwe remblokjes ... en daarna dus het ontluchten van het laatste stukje.
De collega Defender-eigenaar die het echte werk deed was ooit als 109-eigenaar begonnen en zei dat een 109 een crime was vergeleken bij een Defender. Bij mij, bij alleen een klein laatste stukje lucht verdrijven, was er ± een halve liter remvloeistof nodig. Bij een 109 had je zoveel nodig dat je beter de remvloeistof boven weer terug in het remsysteem gooide, althans dat was de boodschap.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 16:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
Oke, klein overwinnings biertje gedronken met sjaak109. De remmen doen het! :mrgreen:
Oke het is nog niet 100% perfect maar de santana remt hard en recht. En het pedaal blijft hard. Moet waarschijnlijk de leidingen toch nog een keer omdraaien, maar da's een kleinigheid.
Afbeelding

Toch wel erg blij dat het nu eindelijk gelukt is, de nieuwe Defender hoofdremcilinder en het juist afstellen van de pen uit de Servo hebben toch gezorgd voor de oplossing.
De auto remt wel heel hard op de achterremmen nu, maar de auto is ook leeg en licht achter dus dat moet beter afgesteld worden. Wellicht dat de garage er nog wel een lastafhankelijk ventiel op moet zetten om de achterremmen te stellen maar goed...dat zoeken ze daar maar uit.. 8-)

Iedereen bedankt voor de hulp, de adviezen!
Cheers!
Afbeelding

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 16:46 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 429
Jij moet blij zijn dat je oren hebt, anders was de bovenkant van je hoofd er afgevallen :mrgreen:

:D :mrgreen: Fijn te horen dat het gelukt is :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 16:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
Kijk! aanhouder wint.
Mooi plaatje.
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020, 18:36 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
 
No hay palabras


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2020, 21:19 
SUCCES MORGEN MET DE APK>>>>>>


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020, 20:30 
Offline

Geregistreerd: ma 15 dec 2014, 00:47
Berichten: 5
Ben toch dan wel benieuwd hoe de apk verlopen is Rolf.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020, 21:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
Ja, is morgen door de apk?
J.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2020, 21:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
Ik had eigenlijk nog geen afspraak gemaakt voor de keuring maar......
.....hij is vandaag naar garage gegaan maar die hadden er eigenlijk deze week geen tijd voor, maar op mijn verzoek dat ik toch echt dit weekend cabrio land rover wil rijden 8-) mocht ik hem neerzetten en gaan ze ergens in de aankomende dagen voor het weekend de auto keuren. De garage moet ook nog wat kleine dingen doen waar ik echt geen zin meer in had dus ze moeten dat allemaal ergens tussen de bedrijven door doen. Gezien het feit dat ik al jaren een goede klant ben (breng al jaren troep :D ) gaan ze hun best voor me doen.

Dus ik hoop (maar heb vandaag niks gehoord helaas) dat de auto voor dit weekend eindelijk de weg op mag.

Vanochtend wel het eerste echte ritje gehad..wat een feest. Was helemaal (slaat nergens op natuurlijk) een beetje zenuwachtig.
Het iets te kleine stuurtje moet er weer uit dat is echt waardeloos :lol: en de schattige ronde op de Wings gemonteerde spiegels, die zouden verboden moeten worden :o :lol: :D daar moet ik met de tijd ook weer eens wat anders voor.. ook merkte ik dat mijn uren die ik in het werkend krijgen van de temperatuur meter gestoken had ook geen nut hebben gehad :P
Verder was eigenlijk alles naar wens en rijd de auto best prima.. de beide mannen van de garage waren prima te spreken over het eind resultaat. De glimlach ging in ieder geval de rest van de dag niet van me gezicht 8-)

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2020, 07:53 
nou je foto op de prik nog veranderen, of oud en nieuw naast elkaar zetten.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 25 jun 2020, 08:56 
Online

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 934
Rolf schreef:
......
en de schattige ronde op de Wings gemonteerde spiegels, die zouden verboden moeten worden ....


Misschien die "oorspronkelijke" flaporen weer terugplaatsen ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2020, 20:03 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
Oke....
Ik had wel verwacht dat er een aantal dingetjes zouden zijn. Helaas komt de santana voorlopig niet door de keuring. Wat kleine dingetjes zoals reflectors, lekkend brandstoffilter (kennelijk), accu bevestiging, portier die niet goed genoeg sluit. Iets minder leuk 2 stuurkogels van de originele stuurinrichting die kennelijk een stofhoes horen te hebben . Hebben er nooit op gezeten en ik heb er nooit wat aan gedaan want dat werkte verder goed.. maar nog steeds geen man over boord..

Maar helaas, boven aan de lijst van de keurmeester stond: " remmen werken niet/nauwelijks"..... :cry: :cry: :cry:

Heb met de auto een paar keer kort proef gereden en ik had echt super remmen. Vervolgens naar de garage gereden, prima remmen. De keur meester heeft ook een rondje gereden, en zette zich schrap bij het eerste moment dat ie wilde remmen, want nagenoeg geen remkracht. :evil:

De monteur, die ik goed vertrouw, heeft geen vertrouwen in de rembekrachtiger. De auto rem nauwelijks en je hebt echt beide benen en je volledige bierbuik gewicht nodig om tot stilstand te komen.
Monteur heeft vacuüm gecontroleerd en dat is in orde. Omdat de hoofd remcilinder nieuw is verdenkt hij toch de bekrachtiger als boosdoener.

Best kut eigenlijk :?
De garage houder acht het niet verantwoordelijk om de auto op deze manier weer naar huis te rijden. Dus voorlopig overnacht de Santana bij de garage. Toch maar op zoek naar een andere bekrachtiger.

Voor de rest evengoed (je koopt er echt geen hol voor :mrgreen: ) de complimenten van de monteurs. De auto ziet er werkelijk om door een ringetje te halen uit :roll:
Alleen geen remmen.......

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 08:37 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 429
Rolf schreef:
Oke....
Best kut eigenlijk :?


:cry:

Tja, je bent er bijna ;)

** Je kan nog steeds eerder op de weg zijn dan de eendetemmer met zijn Tweety :mrgreen: **

CHeerz Rob


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 jun 2020, 09:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
GatheRRoveR schreef:
Rolf schreef:
Oke....
Best kut eigenlijk :?


:cry:

Tja, je bent er bijna ;)

** Je kan nog steeds eerder op de weg zijn dan de eendetemmer met zijn Tweety :mrgreen: **

CHeerz Rob


:lol: :lol: :lol: Dat grapje zal die leuk vinden :P

Helaas kan bij de Santana niet zo makkelijk het complete rempedaal eraf zonder het spatbord er weer af te halen. Weet niet of je de Servo kan loshalen zonder het complete pedaal er f te halen.?

Het frustreert een beetje dat het regent en ik me verveel maar de auto staat achter slot en grendel bij de garage en die is het weekend dicht.. dus ik kan niks, terwijl ik zo graag wil..
Maar ja, op die paar extra dagen komt het ook niet meer aan.

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 jun 2020, 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 255
Genoeg te doen dus, je bent er bijna.
Terug rijden kan gewoon. ver vooruit kijken, afremmen op de motor.
Heb ik lang genoeg gedaan met 3200kg (ben ik niet trots op).
Nieuwe rembekrachtiger is wel aan te komen.
Er is volgens mij al gezegd hoe deze te testen is. Op rem trappen, starten pedaal moet dan omlaag zakken.
En volgens mij heeft ook eens een keer iemand het vacuüm benoemt :? ;) , eventueel te testen met een electrische pomp hella up28, up30, up32.
Succes,
J


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun 2020, 10:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 120
sjeroens schreef:
Genoeg te doen dus, je bent er bijna.
Terug rijden kan gewoon. ver vooruit kijken, afremmen op de motor.
Heb ik lang genoeg gedaan met 3200kg (ben ik niet trots op).
Nieuwe rembekrachtiger is wel aan te komen.
Er is volgens mij al gezegd hoe deze te testen is. Op rem trappen, starten pedaal moet dan omlaag zakken.
En volgens mij heeft ook eens een keer iemand het vacuüm benoemt :? ;) , eventueel te testen met een electrische pomp hella up28, up30, up32.
Succes,
J


De auto staat inmiddels weer thuis. De garage heeft vacuüm getest en dat is goed. Het zit hem echt in de bekrachtiger. Er is ergens wat stuk gegaan want hoe goed hij remde op de heenweg en hoe slecht hoe nu remt dat is wel een wereld van verschil. Maar goed, straks de servo eraf halen en even goed uitzoeken wat er op past dan zou het goed moeten zijn.
En dat het pedaal omslag moet zakken dat heeft hij nog nooit gedaan :( :o

Inderdaad, ben er bijna en volgende week 2 weken vakantie dus langer dan dat gaat het niet meer duren.

_________________
Rolf,
nog een tikkeltje lelijk, Santana Ligero (in restauratie).


Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc-my-Words en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.