Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2020, 12:46 
Offline

Geregistreerd: vr 03 mei 2019, 18:30
Berichten: 10
Hi mijn Land Rover Discovery 2 Air Suspension Wabco Compressor die linksonder de auto in een bak gemonteerd is, maakt nadat ik gestopt ben en de sleutel uit het contact gehaald heb, heftige bromgeluiden, heel de wagen trilt dan. Met tussenpozen meestal een keer of 10....Hij is dat ineens gaan doen. Kan ik die compressor ergens probleemloos loskoppelen. Of gaat dat digitaal middels de computer? De air suspension veren zijn er door een eerdere eigenaar uitgehaald dus nodig heb ik de compressor vermoedelijk niet..Iemand een idee waar te zoeken? Dank en groet Rene


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 00:14 
Offline

Geregistreerd: ma 12 aug 2019, 15:51
Berichten: 2
Die van mij doet dat ook, soms wel en soms niet, alles werkt verder prima. Zie dan ook nog geen reden om me zorgen te maken. Als je de oorzaak weet hoor ik het graag.
Eric


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 09:04 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Kastje open maken en stroom loskoppelen kijken of je computer mekkert
Waarschijnlijk zitten de leidingen er nog aan en is er een lek waardoor hij aanslaat.
Als de computer de druk registreert zal je dat lekje moeten zoeken en afdichten
Weet niet waar het drukventiel zit, daar kan je de draden ook loskoppelen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 apr 2020, 13:08 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ik heb niks met air-suspension maar las in het verleden steeds dat de Disco-2 computer moet weten wat voor vering eronder zit om daarna goed te werken.  Je hebt vlgs mij die compressor helemaal niet nodig, maar als ie gaat lopen denkt de ECU dat er een reden voor is ... en dan lijkt mij de beste weg de computer wijzer te maken.  Daarna kan je rustig bedenken wat je met die compressor wilt -- je zou er bijv. hulpveren mee kunnen oppompen, dan heb je toch iets van de oude luchtveren terug, maar dan wel een failsafe variant.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.