Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 18 apr 2024, 07:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2019, 19:42 
Offline

Geregistreerd: do 28 nov 2019, 19:11
Berichten: 9
Woonplaats: Vorden
Hallo, ik ben Freddy, 50 jaar en zzp-er in Infra en deels in de landbouw. Ik heb in voorjaar 2018 een Discovery 1 met 200 tdi gekocht die al een jaar of 3 geschorst was. Ik had tot halverwege juli de tijd om deze in orde te maken voor APK. Aangezien mijn bedrijfsauto op dat moment tot half juli APK had ( een Pajero Tdi swb uit 1990) Veel laswerk en alle lagers in voor en achteras hadden in de stilstand jaren ook niet allemaal olie gezien, remmerij deels vastgeroest. Gelukkig zijn de onderdelen voordelig in vergelijking met de Japanse 4x4. Ik heb bij een kennis in bezit van een brug de boel aan de onderkant roestvrij gemaakt. Omdat de auto zo lang heeft gestaan alle filters vervangen, dieseltank gereinigd, brandstof leidingen gereinigd, verstuivers gedemonteerd, gereinigd en getest ( ik heb een broer die dieselmonteur is, hij heeft getest). Swifel bollen waren beschadigd, die ook meteen vernieuwd. En nog veel meer andere mechanische en elektrische klussen uitgevoerd. Ik rij er nu een aantal maanden mee, en heb de eerste maand heel rustig mee gereden. Ik vind dat het koppel wel tegenvalt in de 2de en 3de versnelling onderin in vergelijking met de Pajero. Wie weet komt het nog... :mrgreen:

_________________
Land rover discovery 1, 200 Tdi, 205 80 R16 Continental crosscontact. 2,5 inch RVS uitlaat zonder dempers, mét korte cherry bomb, bij het achterwiel door de body eruit.
Hobby : Suzuki LJ80 roest project.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 nov 2019, 23:05 
Offline