Land Rover Prikbord
http://laroprik.nl/

zekering kachelventilaor/ opgelost
http://laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2001277
Pagina 1 van 1

Auteur:  sjeroens [ di 12 nov 2019, 09:56 ]
Berichttitel:  zekering kachelventilaor/ opgelost

Weet iemand of er tussen het contactslot en de schakelaar van de kachelventilator een (zwevende) zekering zit? (88"s3)
Mijn ventilator deed het niet, voor de schakelaar stond ook geen 12V. Tijdelijk een draad getrokken vanaf het stopcontact, flink roken en alles doorgebrand. (het dashboard stopcontact, de rode en zwarte pin, is dus niet gezekerd).
Ik ga alles opnieuw aanleggen via relais en zekeringen maar mijn vraag blijft: zit er een zekering tussen en waar?
ik heb al wat open gehad en niet gevonden. Op het schema uit het boek staat de ventilator niet ingetekend maar op een militaire s3 versie wel.
Jeroen

Auteur:  sjeroens [ di 12 nov 2019, 16:17 ]
Berichttitel:  Re: zekering kachelventilaor/ opgelost

Omdat het vandaag lekker weer was alles maar opnieuw gaan aanleggen. Op de contactslot kant van de zekeringkast (witte draad) zit een aftakking met daarop een zwevende zekering. Ik snap persoonlijk niet waarom dat ze dat gedaan hebben want op de zekeringkast zit nog een loze zekering. ook snap ik niet dat er met 0.75mm2 draad hebben gewerkt, wat ik erg minimaal vind. de ventilator trekt resp 2,5 en 5A.
Ik heb alle draden opnieuw getrokken (1.5mm2 stuurstroom naar relais) en dikker (2,5mm2 van accu naar relais en daarna 2mm verder) en alles gezekerd. Ik heb het idee dat de ventilator sneller draait. Word het lekker warm binnen!
J.

Auteur:  sjaak109 [ di 12 nov 2019, 17:27 ]
Berichttitel:  Re: zekering kachelventilaor/ opgelost

dat is mooi,
wilde net naar buiten lopen om te kijken hoe ik het heb.
originele fan er weer in?

Auteur:  sjeroens [ di 12 nov 2019, 17:51 ]
Berichttitel:  Re: zekering kachelventilaor/ opgelost

Originele fan zit er nog steeds in, de nieuwe is nog onderweg.
Ik moet wel toegeven dat sinds ik nieuwe deurrubbers en handrem/ schakelpookrubber heb dat de tocht een stuk minder is en dat de afgelopen dagen de 88 warm werd met een nooddraad van accu naar de langzame stand kachel.
Komende weken even testen wat de ventilator motor doet zonder het spanningsverlies over de schakelaar en dunne draden.
1 dec moet ie de oprit weer op en rij ik met de 101 naar mijn werk.
J.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/