Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 23:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vraag land rover 2.5n/a
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019, 19:34 
Offline

Geregistreerd: wo 18 sep 2019, 19:18
Berichten: 13
Ik heb een een land rover 2.5 n/a en nu wil ik er 200tdi in zetten in combinatie met een r380. Maar nu hoorde ik dat ashcroft een 380 heeft met een upgrade op de 5e versnelling wat is dat? En welke tussenbak moet daar tussen komen?
En heb je ook een andere diff voor minder toeren op de snelweg?
M.v.g. maarten


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 sep 2019, 20:37 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Maarten schreef:
Ik heb een een land rover 2.5 n/a en nu wil ik er 200tdi in zetten in combinatie met een r380. Maar nu hoorde ik dat ashcroft een 380 heeft met een upgrade op de 5e versnelling wat is dat? En welke tussenbak moet daar tussen komen?
En heb je ook een andere diff voor minder toeren op de snelweg?

Maarten,

Wat betreft de upgrades van Ashcroft ... misschien kan je het best zelf eens kijken wat Ashcroft ervan zegt.
Ik hoor overigens niet al teveel klachten over de R380 (ik vond het zelf zelfs een heel prettige versnellingsbak).

En qua tussenbak: Als je niet teveel zware lasten trekt zou ik een "Disco" 1:1,2 tussenbak kiezen (je hebt altijd nog Low om weg te rijden).
Low-gear blijft dan net zo low als met de "standaard" 1:1,4 tussenbak -- met rappere Differentieels gaat Low ook mee "omhoog".
Rappere differentieels betekent ook een tragere aandrijf-as en dus meer koppel op dit deel van de aandrijflijn.

Overigens geeft de Ashcroft site ook een handige "calculator".
Of de motor het trekt zegt ie niet, maar je krijgt wel mooie lijstjes en diagrammetjes met toerental en snelheid.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019, 07:13 
Offline

Geregistreerd: wo 18 sep 2019, 19:18
Berichten: 13
Nog een vraagje zouden jullie er een 200 tdi of een v8 in zetten


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019, 08:47 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
bouwjaar wagen?
indien belastingvrij ? een 200/300 tdi.
zo niet een 8 cil.
2000 euro wegenbelasting betalen is niet grappig.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019, 08:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Maarten schreef:
Nog een vraagje zouden jullie er een 200 tdi of een v8 in zetten

Dat is afhankelijk van zoveel factoren. Persoonlijke wens, waar je je fijn bij voelt, aantal km wat je per jaar rijd, doel bestemmingen etc
diesel, "gunstig" verbruik, wegenbelasting is meer, vaak mag je grote steden niet in, iets minder electra gevoelig.
v8, iets meer verbruik, ander geluid als diesel (hogere tonen), meer warmte. kan op lpg. v8 blokje is is ook lichter als een diesel.
v8 is wat feller, diesel heeft meer koppel.
Diesel is overal te krijgen, lpg in mindere mate.
Kwa betrouwbaarheid denk ik dat het hetzelfde is, het is maar net hou je hem onderhoud.
Ik denk dat jezelf het een en ander tegen elkaar af moet wegen en je zult zien dat elke argument wat je zult horen persoonlijk is.
Ik ben van een 3.5L v8 naar een 300tdi gegaan. Als ik weer opnieuw zou moeten kiezen zouden alle argumenten weer een keer langs komen en niet weten welke kant het kwartje op valt.
succes
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 sep 2019, 09:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Maarten schreef:
Nog een vraagje zouden jullie er een 200 tdi of een v8 in zetten


Tja, ik ben toch eigenlijk echt een diesel-man, dus mijn antwoord is gekleurd. Ik heb nog nooit een benzine-auto gehad (anders dan een leen-auto voor heel even).

Een V8 lijkt mooi, en als je van die V8 "blurp" houdt dan schijnt het een mooi geluid te zijn, maar een V8 is ook nogal onderhoudsgevoelig.

Een diesel geeft, als je met een goed werkend blok start, normalerwijze eindeloos diesel-plezier.

Als je desondanks (ook) aan benzine denkt denk dan ook eens aan een 2,5 petrol.
Zo'n 2,5 petrol is een tikje zuiniger als een V8, eenvoudiger, zelfs bomb-proof. Als je er een verbeterde ontsteking op zet (bijv 123-ignition) dan draait ie heel mooi, bijna geruisloos, en dan is ie helemaal niet zo "zwak" als wel gezegd wordt.

En als je er nog wat extra moeite in steekt dan moet het ook mogelijk zijn er een multi-fuel motor van te maken: benzine/E85/LPG.
Ik weet het E85 is hier ongeveer niet te koop, LPG wel, maar bijv. in Frankrijk is E85 redelijk verbreidt, misschien wel meer als LPG, en bovendien kost E85 daar rond de € 0,60/0,65 per liter.

O ja, kijk eens naar de harde cijfers van 2,5 NA en 2,5 petrol:
Zowel qua vermogen als qua koppel is dat bescheiden petrol-blok een interessante verrassing.
Met een verbeterde ontsteking heb je bovendien niet alleen mooie cijfers maar ook echte prestaties.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Nog even de "harde" cijfers.

2,5 NA     - Power output  68 hp (51 kW) @ 4,200 rpm - Torque output 114 lb⋅ft (155 N⋅m) @ 1,800 rpm

2,5 Petrol - Power output  83 hp (62 kW) @ 4,200 rpm - Torque output 133 lb⋅ft (180 N⋅m) @ 2,000 rpm

200Tdi     - Power output 107 hp (80 kW) @ 3,900 rpm - Torque output 188 lb⋅ft (255 N⋅m) @ 1,800 rpm (Defender)

V8            - Power output 134 hp (100 kW) ... of meer ...

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2019, 08:09 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Zo een V8 is natuurlijk beestachtig.
Mooi geluid en snel.
Alleen ben ik niet zo een benzine man, vaak moet er dan ook weer gas in en dan wil “ie” weer niet lekker lopen op de één of de ander. En waar laat je die lpg tank dan weer?

Toen ik voor het eerst van een 2.25 op lpg in een 2,5na reed vond ik dat een feestje.
Starten lopen, kan goed in het verkeer mee komen. Een ieder die sneller is “ nou en, wie doet mij wat”.

Nu met een 300tdi, nog steeds geen haast, tikkie en lopen. Doe mij maar een diesel (als de auto oud genoeg is)

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.