Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 18:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Willys treffen
BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019, 15:58 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Weer een geweldig weekje gehad op het 40st Willys treffen in Enkirch aan de Mosel.
Van besteleend tot 8x8, schat rond de 1000 voertuigen.
Goede ideeën gezien, weer van alles gekocht wat ik misschien nog eens nodig heb, je weet hoe dat gaat, een dubbel werkende 2 tons krik van Weber, nieuw laat je niet liggen voor een tientje. Meneer vond dat er te veel olie op de cilinder zat en heeft een nieuwe gekocht, nou ja als je meer dan een ton uitgeeft voor een 4x4 Mercedes sprinter camper mag er natuurlijk geen drupje olie uit een nieuwe krik komen.
Terugweg best wel spannend, 700km gereden met de Toyota die waggelde als een dronke eend.
Bleek een struisvogel ei op de achterband mee te liften. Denk dat ik best wel veel mazzel gehad heb dat hij op de snelweg niet geëxplodeerd is.
Voor de gene die geïnteresseerd is, het was een BF Goodrich LT285/R16 126/123 Q All-terrein T/A 6 jaar oud geschat 70.000km nog 3a4mm profiel.
Heb dit met een merk band nog niet eerder gehad. :|


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Land Rover treffen
BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019, 19:31 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Weer een geweldig weekje gehad op het 40st Land Rover treffen in Enkirch aan de Mosel.
Van besteleend tot 8x8, schat rond de 1000 voertuigen.
Goede ideeën gezien, weer van alles gekocht wat ik misschien nog eens nodig heb, je weet hoe dat gaat, een dubbel werkende 2 tons krik van Weber, nieuw laat je niet liggen voor een tientje. Meneer vond dat er te veel olie op de cilinder zat en heeft een nieuwe gekocht, nou ja als je meer dan een ton uitgeeft voor een 4x4 Mercedes sprinter camper mag er natuurlijk geen drupje olie uit een nieuwe krik komen.
Terugweg best wel spannend, 700km gereden met de Land Rover die waggelde als een dronke eend.
Bleek een struisvogel ei op de achterband mee te liften. Denk dat ik best wel veel mazzel gehad heb dat hij op de snelweg niet geëxplodeerd is.
Voor de gene die geïnteresseerd is, het was een BF Goodrich LT285/R16 126/123 Q All-terrein T/A 6 jaar oud geschat 70.000km nog 3a4mm profiel.
Heb dit met een merk band nog niet eerder gehad. :


:lol: J**P en T0Y0 dat die dit bericht door het rare-woorden-filter is gekomen. Gniffel :lol:

Knap vervelend, je zou dat niet meer van een moderne band verwachten..
Gelukkig dat je heelhuids thuis gekomen ben.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Willys treffen
BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019, 21:28 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, qua banden is er in 285/75x16 (die /75 is een gokje mijnerzijds) slechts een bescheiden keuze.

Misschien moet je de Nokian Rotiiva AT eens in je overwegingen meenemen ?

Ik heb het (onderbuik) gevoel dat BF Goodrich "over-rated" is ... hij is in ieder geval een stuk duurder.

Zelf rijdt ik al weer jaren op Continental CrossContact AT en 's winters Nokian Hakkapeliitta LT2 (beide in 235/85x16).
De CCC AT was de laatste jaren een LandRover standaard-montage en dat deed mij twijfelen, maar de praktijk neemt die twijfels weg.
De Nokian HK LT2 is ook erg goed maar qua profiel aan de "vriendelijke" kant.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Willys treffen
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019, 03:54 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
@ Marc
Willy draait zich in zijn graf om dat je zijn achternaam verwisseld.
Hij hete Willy Janssen niet Willy Jeep :twisted: :evil: :twisted:

Die 75 klopt, heb nog 2 van die banden nieuw, zitten er nu onder.
Probleem is dat deze banden hier niet met de zelfde draagkracht te krijgen zijn.
Heb nu 2 continental besteld, helaas hebben die een k en dat is max 110k/h, nou ja rij toch niet sneller.
En is een goede reden het milieu en mijn portemonnee te sparen :mrgreen:
Voor de rest, mijn toyo heeft kenteken LBZ LR109 als eerbetoon aan mijn ambu en om landcruiser mensen te ergeren :shock: :shock: 8-)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Willys treffen
BerichtGeplaatst: do 05 sep 2019, 10:46 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Neemaar .... ik heb me niet met Willy bemoeid.

Ik heb ook niks tegen een echte Willys, en zie nog liever een Bantam.

PS "moeten" de banden dan zo'n hoge draagkracht hebben ?
Is 1400 of 1500 kilo niet genoeg ?

Mijn CCC AT met rating 114 (1180 kg) zijn stugger en beter bestand tegen scherpe stenen als de Nokian HK LT2 met rating 120 (1400 kg).
Die net iets soepeler werking van de Nokian is verder overigens geen slechte eigenschap, integendeel.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 99 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.