Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 aug 2019, 17:30 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:03
Berichten: 16
Woonplaats: Sittard
Is er iemand met een Serie met 2,5 NA diesel of Defender? Zou die misschien kunnen controleren als hij het gas vol intrapt of hij dan aan de pomp ook vol gas heeft dus dat hij de hevel op de brandstofpomp niet verder kan open drukken? Als ik vol gas duw dan staat het heveltje van het mechaniek waar de gaskabel aan vast zit( bij de vacuum pomp) echt helemaal gespannen, maar aan de pomphevel kan ik nog een mm of 8 verder open duwen. Er zit dan nog een bepaalde speling in het mechaniek. De auto heeft als top ook dan maar 95 km. Motor loopt verders perfect en slaat goed aan.
Heb ook al overwogen om Range Rover diffs te monteren, maar zou ik volgens velen te veel trekkracht verliezen zodat je steeds op en af blijft schakelen.
Iemand van jullie nog een suggestie c.q. tips?

M.vr.gr. Wiel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 aug 2019, 20:32 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Weet het even niet met een S3 uit mijn hoofd, maar ik heb in mijn S2 een gemodificeerde Defender gas pedaal. :?

Je hebt wel de hele uitslag nodig om “volgas” te rijden met een 2.5NA ;)

Als die van jouw nog met armpjes etc is, zou ik overstappen.
Zie de verschillen om hem passend in een series te krijgen.
Montage plaat moet aangepast, stelbout verplaatst.

Maar, een beetje series moet toch wel rond de 100 km/h maken (met een goede motor, zonder roofrack en ankers opgehaald)
Veel harder moet je niet willen, 105 om af en toe iets in te halen. (Met enige aanloop) :mrgreen: :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 sep 2019, 20:55 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Als je volgas geeft met het pedaal en als je dan met de hand de gashevel op de pomp nog verder kan duwen dan is de afstelling niet OK.
RRC diffs gebruiken hangt ook af van de bandenmaat die er onder zit. Ook of je er nog een aanhanger achter hangt. Het is allemaal wat krap bemeten met de motor PK's
Nu is het niet zo'n heel duur experiment. meestal ben je met 100 euro per diff wel aardig in de buurt. Let op. voor en achteras moeten wel hetzelfde zijn!Natuurlijk kan je wel zonder de 4 wd te gebruiken experimenteren met alleen achter.
In terrein en op de handrem ben je iets minder sterk met de rrc diffs. Zelf ga ik ze ook gebruiken alleen dan in combi met een serie 2A bak en een 92 PK indenor.
Overdrive is erg prijzig en lawaaiig en snel ter ziele. High ratio van Ashcroft is moeilijk aan te komen maar wel het beste met een series bak. Dan word alleen in de hoge gearing alles gunstiger en blijft laag hetzelfde. Een LT77 of R380 inbouwen kan ook maar dat doe je niet ff.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2019, 07:09 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Overdrive is erg prijzig en lawaaiig en snel ter ziele
Dat snel ter ziele valt wel mee, mijne heeft het 25 jaar volgehouden met een 3.8 perkins 90 pk 250n/m 1200rpm.
Dan kan je niet echt zeggen dat ze slecht zijn :| maar er zijn mensen die alles stuk krijgen :roll:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 sep 2019, 09:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Overdrive is erg prijzig en lawaaiig en snel ter ziele
Dat snel ter ziele valt wel mee, mijne heeft het 25 jaar volgehouden met een 3.8 perkins 90 pk 250n/m 1200rpm.
Dan kan je niet echt zeggen dat ze slecht zijn :| maar er zijn mensen die alles stuk krijgen :roll:


En lawaaiig ... dat geldt naar ik begreep eigenlijk ook alleen voor de Fairey-overdrive.

Er was ook vroeger al een alternatief (waarvan ik het merk vergeten ben) met een betere kwaliteit.
En de huidige Roamer Overdrive schijnt ook goed te zijn, zowel qua lawaai als qua duurzaamheid.
(Er is wel een serie Roamer's geweest daar de lagers uitliepen, die dus qua duurzaamheid slecht scoorden.)

Overigens als tenslotte:
Op de langere afstand verdien je (een deel van) de aanschapprijs terug door minder verbruik, minder slijtage.
Minder herrie is onbetaalbaar (hoewel herrie bij een diesel Series meer een design-feature is).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019, 17:38 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Laatst zag ik nog een site waar ze nog Roamer drive verkochten. Was iets van 1500 euro. Daar bouw je een halve LR voor samen. Dan mag de kwaliteit ook wel goed zijn. Het is natuurlijk wel de snelste oplossing. Alles is kapot te krijgen en te mishandelen maar door de jaren heen heel weinig mensen gehoord die lang met een overdrive deden. Maar dat geld eigenlijk voor meer onderdelen uit de versnellingsbak. Zit zelf toch erg begerig op de site van Ashcroft naar een R380 met short Bellhouse te kijken. Tja dan kom je ook uit op de 1500 maar dan heb je ook wat!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2019, 21:40 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
Laatst zag ik nog een site waar ze nog Roamer drive verkochten. Was iets van 1500 euro. Daar bouw je een halve LR voor samen. Dan mag de kwaliteit ook wel goed zijn. Het is natuurlijk wel de snelste oplossing. Alles is kapot te krijgen en te mishandelen maar door de jaren heen heel weinig mensen gehoord die lang met een overdrive deden. Maar dat geld eigenlijk voor meer onderdelen uit de versnellingsbak. Zit zelf toch erg begerig op de site van Ashcroft naar een R380 met short Bellhouse te kijken. Tja dan kom je ook uit op de 1500 maar dan heb je ook wat!


Tja, ik had een GKN-overdrive in mijn oude Td5 ... die GKN kreeg kuren, dat schijnt een design-feature te zijn, de electro-hydraulische bediening was een leuk idee, maar niet duurzaam (die GKN van dus duur ipv duurzaam, de ervaring van een extra versnelling was echter voor mij een onbetaalbaar genot).
Over de Roamer-drive hoor ik vooralsnog alleen maar goede berichten (met de aantekening dat er een dubieuze serie geweest is).
De bediening van de Roamer is gewoon mechanisch en dus kan daar niks mee mis gaan.
Je moet dus niet alle overdrives over één kam scheren.

Maar goed, een R380 in een Series is wellicht ook al een enorme stap vooruit, een R380 kan heel wat torque aan.
Ik vond de R380 in de Td5 een geweldige bak, ondanks de lange pook etc kon je er bijna sportief mee rijden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 sep 2019, 20:21 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:03
Berichten: 16
Woonplaats: Sittard
Dit probleem is opgelost, er zat behoorlijk speling op de kogels van het stangetje van pomp naar gasmechaniek. En dat laatste was iets ingesleten, dus dat opgelast en nieuwe gasstangkogels gemonteerd.En alle kleine beetjes hebben geholpen. Omdat de series maar een eenkringsremsysteem heeft heb ik er een dual cilinder opgezet, meteen slangen en leidingen vervangen en tevens de cilinders achter.Echter hij wil niet goed remmen, pedaal is hard. Hij is goed ontlucht, zelfs 2x met ontluchtingsapparaat in onze werkplaats. Mijn series heeft achter 10" trommels en voren 11". Als ik 2x rem dan wil hij wel stilkomen, maar je moet tamelijk hard trappen. Nou las ik een stukje op dit forum uit 2004!! Dat er iets kan zijn met het aansluiten van de remleidingen op de hoofdremcilinder. Namelijk dat je bij de 88 met 11"trommels de leidingen moet aansluiten als bij de 109.
Dennis101
Berichttitel: Re: Niet eerder behandeld: Remmen :-)BerichtGeplaatst: zo 19 dec 2004, 22:00
Bij een 109 horen de voorremmen aan de voorkant van de hoofdremcilinder aangesloten te zijn en de achterremmen aan de achterkant. Bij een 88" met 10" trommels rondom is dat precies anders om. Een 88" met voor 11" trommels is als een 109".

Dennis B.

Ik kan Dennis B nergens in het ledenbestand vinden anders had ik hem zelf kunnen vragen. Hij heeft er vlgs mij wel een hoofdrecilinder van een 109 op zitten. Misschien iemand die dat kan bevestigen?

M.vr.gr. Wiel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 sep 2019, 08:37 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Werkt je rembekrachtiger wel goed? Membraan heel, vacuüm aanwezig?
Tekeningen van het remsysteem staan in haynes en LR handboek, ook via Google afbeeldingen vind je ze.
De dual remcilinder is niet gemaakt om zonder rembekrachtiger te werken :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 sep 2019, 10:15 
Klopt ben er net achter dmv vacuumpompje dat de rembekrachtiger defect is


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.