Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019, 22:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo,

In mijn zoektocht naar vervangingsdelen voor mijn 109 chassis kwam ik op Ebay Gdiproducts tegen.
Zei bieden een mooi stuk chassis aan zowel voor de voorzijde als aan de achterkant .Voor 228 pond achter 249 pond.
Het achter gedeelte ben ik op geen andere gangbare site zo tegen gekomen.
Als ik er dan nog een stuk of 2 delen van rond de 35 euro bij koop moet ik alle gaten wel gehad hebben :lol:
Iemand hier al eerder zaken mee gedaan? Hoe is de kwaliteit?
Geen idee wat hun verzendkosten zijn, heb ze daar net een bericht voor gestuurd.
Zelf daar ophalen heeft natuurlijk ook wel wat.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019, 08:08 
ken ze niet, maar sommige artikelen zien er wel goed uit op de foto.
prijzen zijn niet echt veel goedkoper. maar je kunt de kwaliteit niet zo zien natuurlijk.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2019, 13:32 
Zag dat ze ook mooi reparatie stukken verkopen voor de achterdeur van een 110.. Had die nog niet ergens anders gezien


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 mei 2019, 20:28 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo allemaal,

Ga er 1/4 chassis voor mijn 109 voor achter (crossmember ,tussenbalk, tot en met de veerhanden) bestellen. Kost 240 pond. Vanwege gewicht en grootte is het wel 74 pond verzendkosten extra. Ik heb best veel bekende bedrijven afgezocht hier in Nederland maar niemand kon dit leveren. Een standaard crossmember en zelf de rest fabriceren zou mij wel erg veel tijd gaan kosten, het is echt koek. En je krijg het nooit zo mooi. Rest van het chassis valt mee, 3 goed verkrijgbare outriggers(2 bij bulkhead en 1 bij de veerhand achter) bij een goedkope andere bekende leverancier. Dus scheelt nogal wat met de prijs van een nieuw chassis.
Jullie horen de bevindingen wel.

Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 19:05 
Crossmember met 1/4 chassis besteld en komt ergens tussen 04-06 en 12 06 thuis bij mij aan. Het was incl verzendkosten 380 euro. Dan nog een keer als de rekening weer aangevuld is , 3 outriggers en een linkse(gelukkig is de rechtse nog hard) voorpoot bestellen bij Paddock .
Dan moet de pizza bodem na veel knip en knutsel met slijptol ,lasapparaat en naaldenbikker minder krokant worden. Daarna mooie Sigma cover primer erop en een mooi zwarte aflak. Iemand een idee of ze mat,zijdeglans of hoogglans waren af fabriek? Verwacht het chassis dan met behoud van het originele chassisnummer voor een slordige honderd of zeven weer in oude glorie te hebben. 2300 voor een nieuw chassis is gewoon boven budget.Daarna operatie bulkhead 2A. De goedkoopste die ik tegengekomen ben is in Ierland, gegalverniseerd 1500 euro. Mooi maar met verzendkosten of met vakantie en zelf halen erbij nog ver boven budget. Dus alles wat er aan vervangingsdelen te krijgen is bestellen en samenstellen. groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 19:52 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Goed bezig
Ben benieuwd hoe je alles recht gaat houden :? En op maat. Lassen veroorzaakt nogal wat krimp.
Nou kan Landrover nogal wat hebben, heb zelf 3 maanden met een chassis gereden dat werkelijk de vorm van een banaan had. Zat niet meer recht achter het stuur, was meer dan 5 cm naar links verschoven en nog 5000 km mee gereden.
Maar dat wil je niet, na zo veel werk moet het gewoon goed zijn :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 mei 2019, 23:39 
Ok. bedankt voor je aandachtspunt van werking. Nu ben ik zachtjesaan al wel wat gewend.Sleutel al vanaf mijn 8e en ben nu 48.
Het is ook geen ferrari waar we 270 mee gaan racen maar toch....
En hopen dat hij in de fabriek al recht was haha.
Maar een gewaarschuwd mens........
Als de boel uit elkaar lig of valt ben je idd snel maatvoering kwijt. Vooraf veel foto's maken met de rolmaat erbij!
Daarom heb ik ook best wel goed gezocht naar dit 1/4 achter chassis van een 109 waar de eerste dwarsbalk en achterveerhanden al opzitten.
Moet veel tijd schelen dat ik hem gewoon haaks op de kokerbalken door kan halen.
Daarom hecht ik ook altijd graag eerst de boel in een bestaande situatie . Waarschijnlijk eerst nog even met de body erop en dan deel voor deel vernieuwen(hechten).
Dan kan ik ook zien of de lippen van de crossmember goed uit gaan komen aan de achterkant en heb ik gelijk daarvan de goede hoogte.
Ben dus van plan om de maatvoering in de lengte vooraf in de bestaande situatie goed te meten tussen de bestaande tussen balken. Dan kan ik natuurlijk meten bij mijn nieuwe stuk chassis hoeveel lengte kokerbalk er daar al aan zit. Ook kan ik b.v. omdat de bevestiging van de bladveer er al aanzit een stuk hoeklijn pakken en daar de afstand van de bladveerbouten inboren en die er in schroeven zodat die afstand ook vast staat. Beetje lullig als je ene veer boller staat als de andere,dan gaat hij zeker banden vreten en scheef rijden. al staat een laro altijd wel wat scheef voor mijn gevoel.De poot linksvoor zelfde verhaal, hoeklijn tussen de bladveerbouten en haaks werken. outriggers zelfde, je ziet dan waar de bevestiging komt te zitten.Daarna de ene outrigger rechts achter waar mijn veerhand van achter aanzit vernieuw je weer nadat het nieuwe chassisdeel er weer aanzit met de afstandhoeklijn er weer tussen.
de twee outriggers van het bulkhead en de delen erboven met de deurstijlen zelfde route.
Pas aan het einde body eraf, alles bikken en schoon aflassen en dan nog lengtes van 10 cm kruislings kant voor kant zodat je de spanningen verdeelt.
Zit nog aan galverniseren te denken, maar ja, nog meer kans op kromtrekken en wel weer wat kosten.

groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2019, 21:17 
hallo,

Vandaag wederom een zending van de deurstijlen voor het bulkhead en de voetenbakken ontvangen, goed spul en supersnelle levering. Levert paddoc ook zo snel? Daar ook nog wel een en ander van nodig. groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2019, 02:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hallo Nico,

In mijn ervaring levert Paddock, wat ze direct op voorraad hebben, binnen enkele dagen naar NL. Let wel even op de levertijd die bij het product staat. Artikelen die ze zelf nog bij hun leverancier vandaan moeten halen, kunnen wat langer duren.

groetjes, Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2019, 23:26 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo Fenna ,

Site van Paddoc ook al bezocht, zij hebben weer andere artikelen die ik ook zoekt en zijn idd ook scherp geprijst. GDI had het 1/4 chassis (achterzijde 109) heel scherp geprijst en Paddoc heeft dat helaas niet. Nu ff bijkomen, na de vakantie maar weer eens inkopen doen. Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.