Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 12:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vragen
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 10:20 
Offline

Geregistreerd: di 11 feb 2020, 10:12
Berichten: 16
hallo heb 2 vragen

ik heb een midden 70 ex NL leger 109 , 2.25 diesel

heb geen reserve V snaar voor de koeling , deze die er op zit is 9 mm breed , kan alleen 10 mm breed kopen bij auto matt. zaak die was zo stuk dus dat werk niet , weet iemand de juiste maat die er op hoort ? of onderdeel nr ?

- kleppen stellen 0,25 mm warm of koud , hoe kan het dat het er niet toe doet of de zaak warm of koud is ? het is toch meestal de 1 of ander ? , moet toch juist uitzetting opvangen ?

alvast bedankt


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 18:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Hoort toch standaard ook een 10mm riem op?. Heb van mij 2.25d de riemen vervangen en die was gewoon 10mm.
Vraag 2 kan ik je niet mee helpen.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 19:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ik zat ff snel te googlen maar militair is inderdaad geen 10mm zover ik kan zien. Sorry, te snel geantwoord dus :o
Het gekke is, dat welke er wel op een militaire 2.25 moet kan je inderdaad niet ff snel vinden. Je kunt wel riemen op maat laten maken.
Succes met (uit)zoeken.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: di 11 feb 2020, 19:10 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
Onderdeelnummer voor de originele v-snaar voor de waterpomp heb ik niet bij de hand maar Van Dam in Rhenen en mogelijk ook Bolleboom heeft ze. Ik heb er zelf nog eentje liggen, ergens... Gebruik die niet meer omdat ik een vacuumpomp voor de rembekrachtiging heb gemonteerd. Mag je komen halen, 8 euro. Ik stuur het niet op.

Kleppen stellen; warm of koud maakt inderdaad niet uit, het blijft 0.10 inch. Staat ook op het instructieplaatje op het kleppendeksel. Blijkbaar heeft de 2,25 liter diesel zoveel toleranties dat het niet uit maakt.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020, 11:36 
Offline

Geregistreerd: di 11 feb 2020, 10:12
Berichten: 16
o.k. bedankt voor de antwoorden, ja 9 mm is geen standaard maat 10 past er op maar na 25 km was alleen het buitenrandje nog heel en de rest opgevreten , resultaat geen draaiend koelings- ventilator meer . zal dus reserve kopen bij dichts bijzijnde plaats mogelijk (r.b.)

ja alle officiele bronnen melden warm/koud 0,25 mm , maar snap ik waarom echt ? nee ,misschien is er verder niets te snappen


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: wo 12 feb 2020, 14:42 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Kan me niet voorstellen dat komt door die 10mm snaar, zou het meer zoeken in roest in de schijven of slecht gespannen snaar en zwaar lopende onderdelen.
Zo een slijtage is niet normaal ook al past de snaar slecht.
Er bestaan ook 9.7 mm snaren en meer, let ook op de hoogte van de snaar
Eerste google https://www.sthb.nl/hoe-vind-ik-de-juiste-aandrijfriem-voor-mijn-toepassing/?sa=X&ved=2ahUKEwi1-LakhMznAhVcQRUIHdcJBT4Q9QF6BAgKEAI resultaat
:geek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: za 22 feb 2020, 17:54 
Offline

Geregistreerd: di 11 feb 2020, 10:12
Berichten: 16
Jamaar schreef:
Kan me niet voorstellen dat komt door die 10mm snaar, zou het meer zoeken in roest in de schijven of slecht gespannen snaar en zwaar lopende onderdelen.
Zo een slijtage is niet normaal ook al past de snaar slecht.
Er bestaan ook 9.7 mm snaren en meer, let ook op de hoogte van de snaar
Eerste google https://www.sthb.nl/hoe-vind-ik-de-juiste-aandrijfriem-voor-mijn-toepassing/?sa=X&ved=2ahUKEwi1-LakhMznAhVcQRUIHdcJBT4Q9QF6BAgKEAI resultaat
:geek:



hij werkt al jaren perfect op de 9 mm snaar , ook nu nog , probleem is ,ik heb geen reserve , aan de auto mankeert niets .het is misschien interessant 'defect gaan' van een snaar als 'slijtage' te zien ,maar ik heb dat bij die 10 mm snaar nooit gedaan . de definitie van het woord 'slijtage' in de hier gebruikte verbanden is op het web wel te vinden :-)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: vragen
BerichtGeplaatst: do 12 maart 2020, 08:37 
Offline

Geregistreerd: di 11 feb 2020, 10:12
Berichten: 16
nieuw inzicht gekregen na bellen met ron bolleboom , beide v snaren zijn normaal even dik alleen lengte verschilt !
dus de 9 mm snaar is er bij mij ooit opgezet als noot maatregel o.i.d. en heeft mij de illusie gegeven dat hij er op hoorde om dat ik niet anders wist/ nooit anders gezien had .ik zet dit bericht hier zodat een ander er misschien ooit wat aan heeft .


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.