Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 02:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Remmen S3
BerichtGeplaatst: ma 22 apr 2019, 23:38 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Hallo
Ben door mijn remmen getrapt. Gelukkig op eigen terrein en 3km/u.
Vandaag de oorzaak gevonden, linker remslang lek.
Een metaal omantelde van budgetparts, 10 jaar oud.
Hij is kapot op het punt waar ik de slang ooit dicht geknepen had voor een cilinder wissel.
Heb dat met een lijmtang gedaan met plastic bescherming, dat ging met de originele ruber slang altijd goed.
Had ik dit moeten voorzien dat deze soort slangen daar niet tegen kunnen of is het product van mindere kwaliteit?

Graag een mening en bij deze een waarschuwing, knijp deze slangen niet dicht!!!! :evil:
S3 dot4


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen S3
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019, 01:25 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Ik heb geen idee of dit "normaal" is, maar je kan je wel voorstellen dat het niet abnormaal is.

De metalen mantel houd de slang rond, als je dan ± scherp afgegrensd een deel plat drukt dan krijg je een paar rare overgangen.

Wellicht geeft het minder problemen als de afknijp-bekken zo:  |) (| afgerond zijn en dus geen abrupte overgangen geven.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen S3
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019, 17:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Dank voor de waarschuwing. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd...
waarom heb je gekozen voor dot 4 trouwens?

groetjes, Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen S3
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019, 18:55 
Offline

Geregistreerd: zo 08 apr 2018, 11:17
Berichten: 91
als je snel van je slangen af wilt is dichtknijpen de beste manier , slangen kunnen daar niet tegen ! ook niet met de daarvoor bedachte gereedschappen ...
als je lekkage wilt voorkomen , dopje op de leiding , of het rempedaal een klein stukje induwen en vastzetten met een stok tussen je stoel.
dan loopt alleen de leiding leeg vanaf je hoofdremcilinder , de cilinder zelf komt geen lucht in , dat scheelt weer met ontluchten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Remmen S3
BerichtGeplaatst: di 23 apr 2019, 21:20 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
@ Fenna, dot 4 is overal verkrijgbaar en afdichting in de cilinders die je nu koopt kunnen er tegen, de metaal ommantelende rem slangen ook dus waarom dan dot 3 gebruiken?
@ Gerben, met de oude rubber slangen was dichtknijpen geen probleem die zaten er 30 jaar onder en veel dicht geknepen want de remmen van de series zijn nogal vocht gevoelig en moeten regelmatig gangbaar gemaakt worden, vooral bij weinig gebruik en buiten staan. en dichtknijpen is een manier die veel gebruikt word, er is ook een speciaal stukje gereedschap voor.
@ Marc,
ik ga die slang nog opensnijden om te kijken hoe hard de binnenkant is, ook met dat speciaal gereedschap krijg je bij wat harder materiaal een knik namelijk aan de zijkanten en dat is pressies waar mijn slang stuk gegaan is.

blijft bij mij de vraag nog, is het materiaal van de slang nieuw al wat harder en brosser dan rubber of is het in tien jaar verhard, in welk geval ze in mijn ogen niet deugen, ik ga proberen dit uit te vinden. :ugeek:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 109 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.