Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2019, 16:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Sry, we gaan met de Dacia ipv. de 109.
Maarrrrrrrrrrr er zitten hier mensen die regelmatig in de Pyreneeën komen en dus mij veel kunnen vertellen.(oa.Marc?)
We wilden in begin mei een rondje Frankrijk gaan doen. 2 week en een paar dagen.
1e stop Normandie bij le havre. 1 nacht
2e stop ergens in Bretagne aan de kust met de voeten in het water. 2-3 nachten
3e stop ergens tussen bretagne en de Pyreneeën.1 nacht
4e stop ergens in de Pyreneeën op een kleine goed toegankelijke (Daciaatje) natuurlijke camping, waar in de directe omgeving met de Dacia wat te zien is. (gieren/beren/wolven/Pyrenees berghonden/watervallen) dat soort dingen. Een oud gebouw ben ik zelf al dus daar zit ik niet op te wachten.(nog sterker ik heb een hekel aan die reuze kerken of hoe die dingen ook mogen heten).
5/6/7/stop nog niet bekend, misschien 2-3 dagen spanje? of richting Tarn? op de terugweg? 6-9 dagen

dus:
vraag 1 leuke camping? of 2-6?
vraag 2 atlantische kant midden of middellandse zee kant van de Pyreneeën?
vraag 3 ìs hoger in de bergen wel te komen met een caravan en een daciaatje?
vraag 4 leuke doorsteek naar spanje? gewoon voor de fun om te vertellen dat we ook daar zijn geweest in 2.5 week?

heb zelf al heel google leeggehaald en 3 dozen vol folders van campings bij het oud papier, staan maar misschien heeft weten jullie nog een Pareltje wat ik gemist heb.

had een mooie camping gevonden, maar het zandpad over 10 km waar 2 auto,s mekaar niet kunnen passeren langs een kloof kon mijn vrouw niet bekoren. caravan is 2.30 breed en dat was het pad ook zo,n beetje.

kom maar op met de tips.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 maart 2019, 22:07 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjaak109 schreef:
Sry, we gaan met de Dacia ipv. de 109.
Maarrrrrrrrrrr er zitten hier mensen die regelmatig in de Pyreneeën komen en dus mij veel kunnen vertellen.(oa.Marc?)
We wilden in begin mei een rondje Frankrijk gaan doen. 2 week en een paar dagen.
1e stop Normandie bij le havre. 1 nacht
2e stop ergens in Bretagne aan de kust met de voeten in het water. 2-3 nachten
3e stop ergens tussen bretagne en de Pyreneeën.1 nacht
4e stop ergens in de Pyreneeën op een kleine goed toegankelijke (Daciaatje) natuurlijke camping, waar in de directe omgeving met de Dacia wat te zien is. (gieren/beren/wolven/Pyrenees berghonden/watervallen) dat soort dingen. Een oud gebouw ben ik zelf al dus daar zit ik niet op te wachten.(nog sterker ik heb een hekel aan die reuze kerken of hoe die dingen ook mogen heten).
5/6/7/stop nog niet bekend, misschien 2-3 dagen spanje? of richting Tarn? op de terugweg? 6-9 dagen

dus:
vraag 1 leuke camping? of 2-6?
vraag 2 atlantische kant midden of middellandse zee kant van de Pyreneeën?
vraag 3 ìs hoger in de bergen wel te komen met een caravan en een daciaatje?
vraag 4 leuke doorsteek naar spanje? gewoon voor de fun om te vertellen dat we ook daar zijn geweest in 2.5 week?

heb zelf al heel google leeggehaald en 3 dozen vol folders van campings bij het oud papier, staan maar misschien heeft weten jullie nog een Pareltje wat ik gemist heb.

had een mooie camping gevonden, maar het zandpad over 10 km waar 2 auto,s mekaar niet kunnen passeren langs een kloof kon mijn vrouw niet bekoren. caravan is 2.30 breed en dat was het pad ook zo,n beetje.

kom maar op met de tips.


Hmm ... ik voel me aangesproken.

Allereerst: verklap eens het hoe en wat van dat 10 km zandpad langs een kloof etc ... daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Dan een "leuke" camping bij Le Havre: Mailleraye/sur/Seine.
Misschien niet de "leukste" maar de keuze daar is beperkt. Een eenvoudige dorpscamping bijna aan de Seine -- met volle of nieuwe maan heb je een serieuze(re) "bore" in de Seine. En het is in ieder geval een camping die een beetje buiten de "loop" is en niet te duur (en hij ligt ook al niet direct naast een overjarige Abdij-ruïne.

Bretagne ... is niet meer wat het was - ooit waren de boeren daar trots op de berg mest voor de deur, nu zijn het allemaal varkensfokkers of bloemkool-telers. De kust is wel mooi maar ook relatief druk ... kijk eens nabij de Cap Frehel (dan maak je ook niet al te veel een extra détour).

Dan een heel eind verder richting Pyreneeën: Ik kampeerde ooit op een camping in Les Landes die er maar zo mee door kon (een fietsende kampeerder kan erg hoge eisen hebben en daarom meestal wild kamperen). Kijk eens bij de kruising van het fietspad (een oude spoorlijn) en de D50 bij het dorpje Messanges. Of het nog steeds een "normale" camping is weet ik niet maar je ziet iets camping-achtigs tegen de spoorlijn ... en als ik er weer langs zou fietsen zou ie weer in aanmerking komen (en dit itt de meeste andere campings in deze regionen).

Ben je al zover dan is de Mediterranée wel erg ver weg. Ondanks dat (of misschien een overweging om die Atlantische kust wat rechts te laten liggen) ... zou ik als eerste plons in de Pyreneeën Aigues Tortes aanbevelen, en wel Espot en dan de camping Vorapark.
Ook niet mijn mooiste camping, ook niet de goedkoopste, maar wel de hoogst gelegen en ook relatief rustig (en zowel de Vale Gier als de Lammergier vliegen daar boven je hoofd). Wolven en Beren ... zie je alleen op de weg (als je somber van inslag bent), watervallen is weer makkelijker, daar kom je moeilijk omheen.
Vorapark schijnt iets te betekenen als dichtbij het park (het nationale park). Je kan je daar per LandRover-Taxi naar ver weg het Nationale Park in laten rijden !! Da's ook het mooie, je hebt daar alleen nog maar de Taxi's en de mensen die betaald iets verderop parkeren. Kies je een lager gelegen camping dat is het warmer (men leze heter) en verder komt iedereen langrijden.
Maar leuker (vond ik) de randzone van het park waar verschillende wegen gewoon open staan voor wie daar kan en wil rijden.
Als de Dacia een Duster betreft dan moet ie daar bij Espot (zonder caravan) ook naar boven kunnen, er lopen bijvoorbeeld langs de ski-hellingen gewoon open zandwegen (waar de lokale boer gewoon met zijn Citroen omhoog rijdt). Google Maps geeft overigens heel veel info als je even inzoomt.

Of de Dacia de caravan kan trekken weet ik niet, ik weet niks van caravans en ook weinig van Dacia's (behalve dan dat een goede vriend ermee overhaast terug naar huis kwam omdat van alles niet deugde ... het werd thuis wel goed en onder garantie hersteld - alleen kon men dat niet in Frankrijk en dat was jammer want veel tijdverlies etc.).
Je ziet overigens heel wat toeristisch volk op de camping in Espot (tot en met een Micra met aanhanger waarin een reusachtige De Waard tent) dus onoverkomelijk zijn de hellingen niet (je hoeft niet zoals ik deed binnendoor de grens over). En rijd je door Andorra dan hoef je niet over de Port d'Envalira (2400m), er is ook een tunnel ... die Port d'Envalira werd overigens ook door een 25 jarige Renault 25 diesel nog genomen, dus die Dacia moet zich niet aanstellen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 maart 2019, 10:50 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Bedankt Marc,
ik ga kijken wat je voor me hebt. de camping die ik bedoelde langs die kloof kan ik niet terugvinden (yet) maar zal blijven zoeken.
waren nederlanders, en ze hadden een website die niet standaard was in vergelijk met andere campings. ik blijf zoeken voor je.
de dacia logan mcv is wel wat gewend. hij is 4 cm verhoogd door de hulpveren, heeft grove 4 seizoen banden en een stalen skidplate.
en die heeft al heel wat deukjes en krasjes.
in Denemarken was ik vergeten 4x4 uit te zetten in mijn navigatie. Ben met caravan en al dwars door een bos heen gekomen via zo,n brandgang.(caravan is dus ook niet geheel krasvrij meer)
het is meestal de chauffeur die de beperkingen heeft. heb denk ik meer krassen en deuken door off te road rijden op de Dacia zitten als menig gepoetste land rover. 8-)

ik ga weer googlen . nogmaals bedankt

was even 3 uur zoeken maar ik heb hem.https://www.solane.info/NL/route.html als je via street view kijkt "moet in mijn geval" je vrouw niet meekijken. :mrgreen: (als je met grote caravan bent)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.