Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 10:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 09:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 okt 2018, 19:23
Berichten: 11
van mijn serie 3 heb ik een probleem met de remmen
als ik 1 keer trap trap ik diep en remt ie amper ,de tweede keer trappen,direct erna , remt ie als de beste
wat zou het probleem nu nog wezen?
heb al ontlucht en afgesteld,hoofdrem cilinder is nieuw

_________________
109" stawag 1978 diesel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2019, 10:06 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
Met de neus omhoog opnieuw helemaal ontluchten, door de stand van de hoofdremcilinder blijft daar vaak lucht in zitten, ook als je op druk ontlucht, en ook de voorremmen hebben een nogal speciale methode nodig om goed te ontluchten.

Zoek even op het forum en je vind er heel veel over, maar het kan zeker perfect.

Lukt het je zelf niet, dan even naar Ron Bolleboom of zo toe, half uurtje en hij heeft het gepiept voor je.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019, 09:27 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ontluchten ontluchten ontluchten.
en checken of veertje goed zit, de schoenen goed om gemonteerd, afstelling goed, en of je je hoofdrem cilinder met ontluchten al niet kapot.
(heb ik ook gehad) getrapt hebt. dan trap je met ontluchten te ver en gaat er iets mis met de rubbertjes of zo, (of braampjes weet niet zo vroeg op de zondag morgen)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: zo 24 feb 2019, 12:35 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Als je de remschoenen verwisseld hebt dan kan je ze nooit goed krijgen, de nokkken ziten dan op de verkeerde plaats.
Ontluchten moet met de remschoenen helemaal op 0 en het gaat het makkelijkste als de remtrommel er af is en een spanband om de schoenen.
Heb zelfs een keer remschoenen gekocht waar het beleg verkeerd geplaats was, heeft mij een dag gekost voor ik door had dat niet ik fout zat maar de fabrikant.
En helaas zijn er ook slechte hoofdrem cylinders in omloop.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2019, 16:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 okt 2018, 19:23
Berichten: 11
Jamaar schreef:
Als je de remschoenen verwisseld hebt dan kan je ze nooit goed krijgen, de nokkken ziten dan op de verkeerde plaats.
Ontluchten moet met de remschoenen helemaal op 0 en het gaat het makkelijkste als de remtrommel er af is en een spanband om de schoenen.
Heb zelfs een keer remschoenen gekocht waar het beleg verkeerd geplaats was, heeft mij een dag gekost voor ik door had dat niet ik fout zat maar de fabrikant.
En helaas zijn er ook slechte hoofdrem cylinders in omloop.


je bedoelt met '0' dat de remcilinders geheel ingedrukt zijn?

_________________
109" stawag 1978 diesel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: ma 25 feb 2019, 19:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1850
Ik heb niks met Series remmen (want een Defender met schijfremmen), maar ik begreep dat je het rem-vloeistof-volume zo klein mogelijk wilde hebben om zo zo vlot mogelijk de lucht te verdringen, daarom dus de truuk met de spanband.

Het lijkt mij een ook logische route daar waar het gaat om kennelijk moeilijke ontluchters.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019, 07:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 17 okt 2018, 19:23
Berichten: 11
ok die truuk kan ik wel bergrijpen van weinig vloeistof ,ga ik proberen

_________________
109" stawag 1978 diesel


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: remmen serie 3
BerichtGeplaatst: di 26 feb 2019, 09:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Er bestaan verschillende mogelijkheden.
Druk van boven, vacuĆ¼m van onder, Remmen terug stellen en dan spanband of lijmklem erop, remmen opstellen en dan op het laatst terug stellen om de laatste vloeistof/ lucht er uit te halen. klem op slangen die je niet ontlucht etc etc. Bij 2 cilinders voor de bovenkant en onderkant omdraaien (dus dat je vloeistof onder binnenkomt en dat je aan de bovenkant ontlucht. Mijn ervaring is dat het allemaal (niet) werkt.
Eerst rustig vloeistof door laten lopen. Daarna met 2 man voorzichtig oppompen en aan de onderkant de nippel open en dicht draaien.
Zorg dat je de hoofdremcilinder niet helemaal intrapt, dan is de kans op beschadigen van de cupjes aanwezig.
vergeet ook niet (bij een gescheiden remsysteem) de shutlle valve te ontluchten.
Ontlucht van het verste punt naar het punt dichtstbij de hoofdremcylinder.

Doe het rustig aan, laat het gerust een nachtje staan, dan kunnen kleine microluchtbelletjes zich samenvoegen. Ik ben persoonlijk geen voorstander van om retourvloeistof weer terug te kiepen. Remvloeistof zet ik altijd een nacht op de verwarming.
Als je denkt de oplossing te hebben: Ik wil iedereen uitnodigen om hier een 101 te komen ontluchten. Wat eigenlijk een s3 systeem is.
Jeroen

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 91 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.